07.12.2009.
Hrvatski turizam: Jeftina ili top destinacija?
I dok je CNN najavio Hrvatsku kao novu hit destinaciju slavnih, za britanski portal Realbuzz.com, ona je prva po ljepoti, ali i niskim cijenama. Činjenica je da se Hrvatska trenutačno snažno marketinški predstavlja svijetu, a da prije toga 'u kući' nije dogovorila što uopće želi od turizma
Bogati i slavni, koji su kao turisti opsjedali danas posrnuli Dubai, sljedeće će ljeto biti u Hrvatskoj koja će tako postati nova hit destinacija za odmor elite, prošlog je tjedna objavio CNN.
To je potaknulo na razmišljanje što to Hrvatska zapravo nudi najprobranijoj klijenteli. S druge strane, istog je dana britanski portal za turizam i zdravlje, Realbuzz.com, objavio članak o Hrvatskoj, i to kao prvom turističkom odredištu po ljepoti, ali i niskim cijenama. Time su medijima pokazana dva lica istočne strane Jadrana. Jedno za najbogatije, a drugo za siromašnije.
Što se tiče spomenutog 'recesijskog' turističkog vodiča Realbuzza, spominje da Hrvatska nije u eurozoni zbog čega daje 'dobru vrijednost' za novac, za razliku od Francuske i Italije, te pruža jeftinu ponudu apsolutno svih vrsta smještaja. Obzirom da nas svjetski mediji različito definiraju, pitanje se postavlja kakvo je Hrvatska turističko odredište?
"Hrvatska je jeftina turistička destinacija, ali bilo bi dobro stvarati imidž da to nismo, ipak, sljedeće godine neće nas preplaviti gosti 'dubokog džepa' jer jednostavno nemamo dovoljno luksuzne ponude", uvjeren je Miroslav Dragičević, turistički konzultant i partner u Horwath Consultingu.
"Eventualno se Dubrovnik, Split, Hvar i Rovinj mogu nositi s luksuznim tržištem, kao i područje nautičkog turizma, no to je sve premalo da bi bili hit destinacija za slavne i bogate", kazao je Dragičević napominjući da smo još uvijek generalno zimmer frei i kamping destinacija. Što se tiče hotelijerstva, Dragičević smatra da se hotelima obija o glavu nedostatak zdrave javne politike u njihovom razvoju.
"Hoteli u koje se malo ulagalo donose nešto novca zbog troškovne elastičnosti, a oni gdje su se dogodile veće investicije su blizu bankrota. Stoga se postavlja pitanje da li se Hrvatska s postojećom strukturom u hotelskoj industriji uopće može kvalitetno baviti hotelskim businessom, ili ne".
Zrinko Kamber, član uprave Valamara, najvećeg hrvatskog lanca hotela, ističe da ni Dubrovnik, kao najjači hrvatski turistički brend ne može u potpunosti zadovoljiti potrebe luksuznog tržišta. "Ima velike nedostatke u ponudi u smislu kvalitete zabave i mjesta za noćne provode, jednoličnu i preskupu gastronomsku i nevjerojatno skromnu trgovačku ponudu. Zbog toga je privlačan tek kao izletnički grad u kojem se gosti kratko zadržavaju".
|
Kada se govori o kampingu, Hrvatska je četvrta po skupoći kampova u Europi, što nerijetko iznenađuje one koji nisu upućeni u rasprostranjeni kamping lifestyle. To nisu siromašni gosti, a naši kampovi često zauzimaju najatraktivnije pozicije obale, ili su smješteni u očuvanom prirodnom ambijentu.
Prema riječima Adriana Palmana, direktora Kamping udruženja Hrvatske, trenutačno se Hrvatska snažno marketinški predstavlja svijetu, a da prije toga 'u kući' nije dogovorila što uopće želi od turizma. "Na primjer, u Hrvatskoj je udio kontinentalnog turizma minimalan, a da ne govorimo da skoro uopće nemamo kampova na kontinentu, ili da imamo cijelih regija bez ponude bilo kakvog smještaja ili drugog turističkog proizvoda".
I Kamber se slaže da odmah moramo pristupiti izradi strateških razvojnih dokumenata, počevši od krovnog master plana turističkog razvoja države, preko regionalnih i lokalnih planova. Pri tome, Kamber ističe dva osnovna principa - održivi razvoj, utemeljen na najvišim ekološkom standardima te originalnost.
Iako je na nedavno održanim Danima hrvatskog turizma najavljena izrada dugo očekivane Strategije turizma, konzultant Dragičević ne gleda optimistično i ne očekuje da će brzo doći do većeg pomaka. "Trebamo definirati makroekonomski okvir, poticaje, riješiti zemljišne i urbanističke barijere i još puno toga. Na žalost, naša zemlja nije još spremna za takvu raspravu niti neku djelatnu turističku politiku". Prema Dragičeviću, tek s ulaskom u Europsku uniju tema turizma će doći na dnevni red. (Bankamagazin)
|
|
|
|