21.01.2009.
Trgovine i prehrambena industrija najveći dobitnici nadolazeće turističke sezone
Prema istraživanjima magazina Adria Zeitung i Traveller završenog u prosincu 2008, najveći dobitnici "recesijskog" turističkog ljeta 2009. mogli bi biti trgovine, kampovi, all inclusive objekti i privatni smještaj. Potencijalno najveći gubitnici: restorani, barovi, kafići...
Istraživanje sprovedeno na 540 ispitanika u Njemačkoj, Austriji, Italiji, Češkoj, Slovačkoj, Sloveniji, Velikoj Britaniji, Mađarskoj i Rusiji koji su u protekle dvije godine ljetovali u Hrvatskoj, pokazalo je da bi cijeli Mediteran, pa tako i Hrvatska, mogao lakše od ostalih zemalja svijeta proći kroz krizu koja će obilježiti turističku 2009.
I dok je stav: „Posljednje čega ću se odreći je kvalitetan odmor!“, očekivan među anketiranim Nijemcima, iznenađujuće je da ispitanici iz ostalih zemalja uglavnom razmišljaju isto, navodi istraživanje.
Da će mediteranske turističke destinacije najmanje osjetiti potrese koje će ove godine izazvati globalna ekonomska kriza potvrdio je i na nedavno održanom Svjetskom turističkom sajmu (World Travel Market) u Londonu Francesco Frangialli, glavni tajnik UNWTO-a, Svjetske turističke organizacije, a nakon njega slična razmišljanja proteklih tjedana isticali su i brojni drugi ekonomski i turistički analitičari.
Iako je i ova anketa došla do sličnih zaključaka ipak valja imati u vidu da većina anketiranih naglašava kako se prema njihovom mišljenju neće toliko mijenjati broj turističkih dolazaka, posebice u obližnje destinacije poput Hrvatske, koliko će se mijenjati slika turističke potrošnje.
Drugim riječima, u Hrvatskoj je u ljeto 2009. moguće očekivati približno jednak broj turističkih dolazaka uz manje potrošačke aktivnosti turista, a mogao bi se i skratiti broj noćenja u odnosu na proteklu godinu.
Također, važno je naglasiti da će turisti će iz svih anketiranih zemalja u nadolazećem ljetu još naglašenije nego inače tražiti što veću kvalitetu za ponuđenu cijenu.
|
Iako je za očekivati da će se približno isti broj turista odlučiti u Hrvatskoj provesti svoj godišnji, istraživanje navodi da su moguće "smještajne migracije" u objekte koji nude povoljnije aranžmane, ali i prema smještajnim jedinicama koje omogućuju vlastito pripremanje obroka, kao i kraće trajanje godišnjeg odmora.
Na koncu, popunjenost hotelskog smještaja ove će godine naglašeno ovisiti o konkurentnosti ponuđenih cijena.
Pri tome, kupci turističkog smještaja ove će godine značajnije nego proteklih sezona uspoređivati cijene ne samo sa sličnim i istovjetnim hotelskim smještajem u globalnoj turističkoj ponudi već i sa svim drugim smještajnim mogućnostima (privatni smještaj, kampovi i dr.).
Uz ovakve projekcije turističke sezone 2009., može se zaključiti da će ova sezona biti najizazovnija za restorane, kafiće, ali i ostale ponuđače vansmještajnih usluga poput turističkih izleta te drugih sportskih i zabavnih sadržaja.
Rezultati istraživanja pokazuju također da će na dobitku biti kampovi, privatni smještaj, kvalitetni i cijenom konkurentni all inclusive objekti ali i trgovački lanci i trgovine prehrambenim artiklima, kao i svi proizvođači i zastupnici proizvođača napitaka, gotovih i polugotovih jela te trgovci općenito.
Turisti će u ljeto 2009. u Hrvatskoj, izbjegavajući restorane, još naglašenije nego proteklih godina pribjegavati pripremi većeg broja samostalnih obroka.
Otkrivajući u proteklih nekoliko godina porast kvalitete i ponude prehrambenih namirnica u trgovačkim lancima u Hrvatskoj, inozemni turisti će prehrambene artikle za vlastitu pripremu kao i pića (vode, sokovi, alkohol...) prvenstveno kupovati u hrvatskim trgovačkim lancima i drugim maloprodajnim mjestima, zaključak je istraživanja.
Može se također zaključiti, da će inozemni turisti, nakon duljih zimskih i proljetnih mjeseci štednje i naglašenog života pod stresom i recesijskim oblakom 2008/2009 imati želju dodatno se opustiti i relaksirati na ljetnom suncu i prikloniti se blagodatima ljetnog odmora generirajući pri tome dodatnu turističku potrošnju.
Kao i u segmentu smještaja, i ovdje će profitirati oni koji će imati najbolji omjer cijene i kvalitete i koji će znati tu svoju komparativnu prednost iskomunicirati prema inozemnim turistima.
|
|
|
|