06.04.2007.
Podravka najviše napredovala u izvještavanju investitora webom
Zagrebačka škola ekonomije i managementa već tri godine provodi istraživanje o tvrtkama na Internetu
Koprivnička prehrambena industrija Podravka osvojila je drugo mjesto u istraživanju o tome koliko tvrtke izvještavaju investitore i javnost o svojem djelovanju. Istraživanje o korporacijskoj društvenoj odgovornosti vodećih kompanija u Hrvatskoj provela je, već treću godinu zaredom, Zagrebačka škola ekonomije i managementa (ZŠEM).
Istraživanje je provedeno pod pokroviteljstvom Programa za financijsku stabilnost vođenog od EastWest Management Instituta i USAIDa, a obuhvatilo je 43 domaće tvrtke koje kotiraju na burzama i zajedno čine oko 80 posto ukupne tržišne kapitalizacije na Zagrebačkoj burzi te tvrtke javnog karaktera poput banaka i HEPa.
Istraživači su pregledavali internetske stranice iz područja odnosa s investitorima i godišnje izvještaje kompanija kako bi ocijenili kvalitetu izvještavanja investitora (korporacijsko upravljanje) i kvalitetu izvještavanja o društvenoj odgovornosti tvrtke. Rezultati istraživanja predstavljeni su na konferenciji Zagrebačke škole ekonomije i managementa (ZŠEM) održanoj krajem prošlog tjedna.
Rezultati istraživanja ZŠEMa o odnosima s investitorima putem Interneta i ove su godine Podravku ocijenili kao jednu od najboljih kompanija u Hrvatskoj u tom području. Prvo mjesto zauzela je Pliva sa 73 boda, dok je Podravka sa 72 boda, od maksimalno moguća 93 boda, zauzela drugo mjesto na listi dvanaest najboljih kompanija.
Najveće poboljšanje u praksi izvještavanja, u periodu od godinu dana, ostvarila je Podravka. Usporedbom rezultata istraživanja u proteklih godinu dana Podravka je u konkurenciji domaćih kompanija učinila najveći napredak u odnosima s investitorima putem Interneta te je dobila 8 bodova više nego u 2005. godini, što je pomak sa 64 na 72 boda.
U okviru korporativne društvene odgovornosti istraživanje je obuhvatilo izvještavanje kompanije o korporativnom upravljanju, utjecaju na okoliš, socijalnim pravima zaposlenika te ostalim politikama kompanije koje direktno ili indirektno utječu na užu i širu društvenu zajednicu.
Prema istraživanju o sveukupnom izvještavanju (izvještavanje putem Interneta i izvještavanje u godišnjim financijskim izvješćima) o korporativnoj društvenoj odgovornosti Podravka se nalazi na 5. mjestu zajedno s HTom i prvi put otkad je Hrvatska uključena u istraživanje, Podravka je ušla na listu pet najboljih.
|
Važno je napomenuti da istraživači pronalaze kako je Podravka u posljednjih godinu dana znatno poboljšala izvještavanje i u ovom području te se nalazi na 2. mjestu po napretku postignutom u odnosu na proteklu godinu.
Posebna pohvala dana je svim hrvatskim tvrtkama koje izdaju posebne izvještaje, a među njima je navedena i Podravka kao promotor društveno odgovornog poslovanja u zajednici. Koprivnička tvrtka nagrađena je početkom godine i međunarodnom nagradom Reputation Instituta kao tvrtka s najboljom reputacijom u Hrvatskoj.
Naime, predsjedniku Uprave Podravke Darku Marincu u veljači je u Zagrebu uručena nagrada Reputation Institute Award. Koprivničku prehrambenu industriju u stopu su slijedili Pliva i Vindija, kojima su također uručena priznanja za postignute rezultate.
Američki Reputation Institut (RI) od 1997. godine provodi analizu ugleda tvrtki u svijetu, a ove godine je prvi put objavio svoj popis 20 hrvatskih tvrtki koje su ušle u završni izbor za njihovu nagradu za poslovni ugled Reputation Institute Award.
Finalisti su bili Agrokor, Adris, Atlantic grupa, CocaCola, Croatia osiguranje, Ericsson NT, Fina, HEP, HRT, HT, INA, Lura, Pliva, Podravka, PBZ, Siemens, TMobile, Vindija, VIPnet i Zaba. Ugled pojedinih tvrtki analizira se globalno standardiziranim modelom RepTrak koji analizira 7 dimenzija ugleda poslovne rezultate, vodstvo, inovacije, radno okruženje, proizvode i usluge, etičnost te društvenu odgovornost.
U našoj zemlji je analiza provedena anketom među 2000 građana koji su po ovim kriterijima ocjenjivali ponuđene im tvrtke. Na RIovoj globalnoj ljestvici Podravka s rezultatom 79,2 zauzima visoko 21. mjesto, Pliva 29., a Vindija 60. mjesto. Kako su objasnili vodeći ljudi RIja, njihova misija je pomoć kompanijama da stvore ekonomsku vrijednost dosljednom primjenom reputacijskih strategija.
Izvor: Poslovni.hr
|
|
 |
|