28.04.2006.
Češki Pepsi konkurira Podravci u kupnji Rajićevih Lura pića
Podravka je predala službenu ponudu s cijenom koja je, tvrde upućeni, u velikoj disproporciji s iznimno visokim očekivanjima Luke Rajića koji za tvrtku traži više od 200 milijuna kuna
Lura je jučer izvijestila burzu da njezina Divizija pića od početka svibnja 2006. godine posluje pod nazivom Eurobev d.o.o. Ta je odluka jednoglasno donesena na glavnoj skupštini dioničara, održanoj 10. ožujka 2006. godine kada su dioničari dali suglasnost na projekt izdvajanja organizacijske jedinice Divizija pića prijenosom u samostalno povezano društvo Eurobev d.o.o. Zagreb. Nova kompanija je sto posto u vlasništvu Lure d.d. i samostalno posluje na tržištu. Kompanija je osnovana s temeljnim kapitalom od 63,37 milijuna kuna što, kaže se u priopćenju, omogućuje siguran početak te kvalitetan daljnji razvoj poslovanja tvrtke. Također, u priopćenju piše da ovim izdvajanjem Lurino poslovanje u segmentu bezalkoholnih pića postaje još efikasnije, fleksibilnije i transparentnije. Istodobno, otvorena je vrlo zanimljiva završnica prodaje tvrtke. Naime, upućeni izvori tvrde da je konkurent Podravke za kupnju Lura Pića češka punionica Pepsi pića čime potvrdu dobivaju i višemjesečna nagađanja kako će se u utakmicu, iz koje je ispala jedna domaća kompanija - Badel 1862 - preko neke od svojih punionica ipak uključiti i multinacionalka s kojom Lura ima potpisan trogodišnji ugovor o licencnoj proizvodnji pića iz svoga asortimana. Taj ugovor je i najveća vrijednost Rajićeve tvrtke i ključni je razlog zbog kojeg su za nju zainteresirani Podravka (i prije Badel 1862). Prema nekim podacima, on nosi oko 40 posto ukupnih prihoda Lura pića. Premda nisu posve jasni motivi Pepsija za akvizicijom Lurina pogona, jednostavno zato što kupnja nije uobičajen model rada ove kompanije, upućeni izvori Poslovnom dnevniku potvrđuju da interes zaista postoji te da češka tvrtka s Lukom Rajićem pregovara o kupnju pogona kojeg je Lura nedavno izdvojila u zasebnu tvrtku. No jednako tako nije posve isključeno da se s interesom Pepsija za Luru "maše" samo radi podizanja cijene koju vlasnik Lure očekuje od Podravke.
|
Ako je, pak, interes stvaran, pretpostavlja se da je Pepsi, nakon što je Lura njezine brendove na hrvatskome tržištu praktički "digla iz mrtvih" ovom eventualnom akvizicijom želi imati veću kontrolu nad distribucijom, odnosno nad maržama te dodatno učvrstiti svoju poziciju na tržištu. Doduše, za neke upućene ni to nije dovoljno jako obrazloženje za odluku o prenamjeni aranžmana kojeg ima s Lurom dijelom i zbog toga što se pri proizvodnji u Zagrebu sreće s vrlo visokim ulaznim troškovima koje dugoročno može teže riješiti nego bi to mogla Podravka. U koprivničkoj tvrtki, pak, navodno imaju tri strateške kombinacije (u svaku su uključena Podravka pića) kojima se taj problem rješava, a koja će biti izabrana, ovisit će o uspjehu pregovora o cijeni transakcije. Izvori potvrđuju da završni krug pregovora između menadžmenta Podravke i Lure počinje idući tjedan. Podravka je, naime, završila due dilligence i predala službenu ponudu s iznosom koju je spremna platiti Rajiću. Upućeni, međutim, kažu da je disproporcija između ponude i Rajićevih očekivanja iznimno visoka. Dok se, navodno, za taj pogon ne isplati dati niti trocifreni iznos, dotle Rajić, kažu, traži više od 200 milijuna kuna. Kako Podravka vjerojatno ne može ići mnogo iznad procjene koja se iskristalizirala nakon dubinskog snimanja (a i to joj se ne isplati), postoji mogućnost da do transakcije uopće ne dođe. No kako objašnjavaju stručnjaci, to ne znači da je češka punionica siguran dobitnik jer oni koji poznaju princip njihova rada tvrde da tek stranci nisu spremni plaćati akvizicije mnogo više nego što one vrijede. Iz toga se da zaključiti da bi Rajić, ako doista želi prodati Lurina pića, morao smanjiti "apetite".
Izvor: poslovni.hr
|
|
 |
|