14.11.2006.
Podravka u 9 mjeseci ove godine ostvarila 99,1 milijuna neto dobiti
Neto dobit je za 16,6 posto viša nego u istom lanjskom razdoblju
Grupa Podravka je u prvih 9 mjeseci ove godine ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 2,57 milijardi kuna što je povećanje od 3 % u odnosu na ostvareno u istom razdoblju 2005. godine. Ostvarena neto dobit u prvih devet mjeseci ove godine iznosi 99,1 milijuna kuna što je za 16,6 % više nego u istom razdoblju 2005. godine. Pozitivan utjecaj na rezultat ovog razdoblja ima ishod sudskog spora između Belupa d.d. i Avene d.o.o. iz Kranja (neto efekt oko 40 mil. kuna) čime su sredstva rezervirana za naknadu štete oslobođena i stavljena na raspolaganje Belupu d.d. Taj pozitivan utjecaj djelomično je umanjen neto troškovima restrukturiranja u iznosu od oko 12 mil. kuna.
Na inozemnim tržištima ostvaren je rast prihoda od prodaje za 2 %, dok je na hrvatskom tržištu zabilježen rast prihoda od 3 %. Što se tiče inozemnih tržišta, vrijedi istaknuti da je rasla prodaja na tržištu jugoistočne Europe (6 %), istočne Europe (7 %) i zapadne Europe, prekooceanskih zemalja i Orijenta (5 %), dok je tržište srednje Europe zabilježilo pad prodaje od 7 %.
"Imperativ Podravke je povećanje profitabilnosti koje namjeravamo postići rezanjem troškova i povećanjem prodaje", kazao je na predstavljanju rezultata poslovanja predsjednik Uprave Podravke Darko Marinac. Strateška odrednica Podravke stoga, prema Marinčevim riječima, jest proizvodnja i prodaja vlastitih proizvoda na kojoj bi se temeljio organski rast. "Podravka će posebnu pažnju posvetiti i rastu kroz akvizicije", dodao je Marinac, najavivši kako će ta koprivnička tvrtka najkasnije za dva tjedna objaviti je li uspjela u pokušaju preuzimanja jedne inozemne kompanije i branda.
Što se tiče strateških poslovnih područja, prodaja SPP-a "Prehrane i pića" porasla je za 4 %, dok je SPP "Farmaceutika" ostvarila pad prodaje od 2 %, čemu najviše pridonosi pad prodaje od 4 % na hrvatskom tržištu kao posljedica smanjenja cijena lijekova pod pritiskom nastavka restriktivne politike Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje te pada cijene Irumeda i Iruzida zbog prelaska u generičku skupinu lijekova.
Rast prodaje u odnosu na isto razdoblje prošle godine ostvarile su sljedeće grupe proizvoda: meso i mesni proizvodi 8 %, voće i povrće 8 %, dječja hrana, slastice i snack 6 %, Podravka jela 5 %, trgovačka roba 5 % te Vegeta – dodaci jelima 1 %. Tom porastu proizvoda pod markom Vegeta najviše pridonosi porast prodaje u zapadnoj Europi, prekooceanskim zemljama i Orijentu 7 %, istočnoj Europi 6 % te jugoistočnoj Europi i Hrvatskoj 2 %. Prodaja pića je na razini prošlogodišnje te se zbog pada ukupnog tržišta vode u Hrvatskoj ne očekuje rast prodaje do kraja tekuće godine.
Pad prodaje ostvaren u grupi proizvoda riža, grahorice i ostali proizvodi iznosi 10 %. Padu prodaje najviše pridonosi pad prodaje na češkom tržištu, navodi se u kompanijinom priopćenju.
Izvor: Bankamagazin
|
|
 |
|