30.03.2007.
Podravka: pad neto dobiti od 4%
Prihodi od prodaje lani su porasli 1%
U prošloj je godini neto dobit prehrambene industrije Podravka dosegla 60,4 milijuna kuna što je u odnosu na prethodnu godinu, kada je dobit iznosila 62,6 milijuna kuna, pad od 4 posto. Uključe li se u rezultate troškovi restrukturiranja koji su u prošloj godini iznosili gotovo 46 milijuna kuna, neto dobit Podravke penje se na 106,2 milijuna kuna što je u odnosu na 2005. porast od 52 posto, objavljeno je na konferenciji za novinare Podravke u petak.
Kako je prilikom predstavljanja rezultata kazao predsjednik Uprave Darko Marinac, tvrtka je s restrukturiranjem započela u drugom prošlogodišnjem polugodištu, a proces će se nastaviti i ove godine i donijeti troškove od 50-ak milijuna kuna. "Porast neto dobiti stoga očekujemo u razdoblju 2008.-2009. godina", procijenio je Marinac. Dodao je kako Podravka i dalje vodi pregovore o mogućim akvizicijama kako bi stekla dodatne tržišne udjele, nove proizvode i brandove.
U prošloj su godini ukupni prihodi Podravke od prodaje porasli za 1% na 3,47 milijardi kuna. Unatoč djelomičnom prekidu distribucije Nestleovih proizvoda za tržište Srbije te potpunom prekidu za tržište Bosne i Hercegovine i Makedonije, ukupno ostvareni prihodi od prodaje Grupe Podravka viši su u odnosu na godinu ranije što se prvenstveno može pripisati organskom rastu. Najveći organski rast ostvaren je na tržištu Srbije i to u iznosu od 24%. Prosječni godišnji rast prodaje u razdoblju od 2002. do 2006. godine na inozemnim tržištima iznosi 6,7%, a na hrvatskom tržištu 5,5% što u promatranom razdoblju čini ukupan prosječni godišnji rast u iznosu od 6%.
U strukturi prodaje Grupe Podravka Strateško poslovno područje Prehrana i pića sudjeluje sa 83% dok SPP Farmaceutika sudjeluje sa 17%.
Kada je riječ o tržištima, 54,2% ukupnih prihoda od prodaje Grupe Podravka ostvaruje se na domaćem tržištu, koje je još uvijek najznačajnije tržište za poslovanje Grupe, dok se preostali iznos od 45,8% ostvaruje na inozemnim tržištima. Od inozemnih tržišta najveći udio u ukupnim prihodima od prodaje ostvaren je na tržištima jugoistočne Europe 22,5% dok je na tržištima srednje Europe ostvareno 12,5%, tržištima zapadne Europe, prekooceanije i Dalekog istoka 6,4% te tržištima istočne Europe 4,4%. Vrijedi istaknuti da je kod inozemnih tržišta najveći rast ostvaren na tržištu istočne Europe, i to u iznosu od 12%.
Promatrano po grupama proizvoda, najveći porast prodaje ostvaren je u kategoriji Dječja hrana, slastice i snack u iznosu od 7%. Porast prodaje ostvaren je i u kategoriji Meso i mesni proizvodi (5%), Podravka jela (4%), Voće i povrće (4%) te Pića (1%), dok je kategorija Dodaci jelima na razini prošle godine. Pad od 3% zabilježen je u kategoriji Trgovačka roba što je posljedica djelomičnog prekida distribucije Nestleovih proizvoda.
|
U prošloj je godini, podsjetili su na konferenciji za novinare, Podravka kupila poznatu marku proizvoda EVA - riblje konzerve. Nastavljen je i proces restrukturiranja odnosno izdvajanja neosnovnih djelatnosti iz sustava te racionalizacije internih procesa u prodaji, marketingu, distribuciji, proizvodnji i administrativnoj funkciji.
Ukupna ulaganja Podravke u prošloj su godini dosegla 182,3 milijuna kuna što je 34% posto više nego godinu ranije. Najveći iznos (oko 100 milijuna kuna) uložen je u tvornicu dječje hrane.
Izvor: Bankamagazin
|
|
 |
|