31.07.2008.
Podravka: Lagani rast prodaje i dobiti
Rast prodaje na inozemnim tržištima u prvom polugodištu je iznosio 15 posto te je izvoz dosegnuo 815,1 milijuna kuna
Grupa Podravka ostvarila je u prvom ovogodišnjem polugodištu lagani, 8-postotni rast ukupne prodaje koja je dosegla 1,7 milijardu kuna dok je neto dobit grupe iznosila 22,9 milijuna kuna što je 3 posto više u odnosu na isto lanjsko razdoblje, stoji u obavijesti o poslovnim rezultatima na Zagrebačkoj burzi.
Pritom Strateško poslovno područje (SPP) Prehrana i pića ima najveći udio u ukupnoj prodaji i iznosi 1,393 milijardu kuna, što predstavlja rast od 7 posto u odnosu na prvo lanjsko polugodište.
Rast prodaje u segmentu Prehrana i pića ostvaren je rastom na inozemnim tržištima koji je u prvom polugodištu iznosio 15 posto te je dosegnuo 815,1 milijuna kuna ili udio od 48 posto.
Na hrvatskom je tržištu u isto vrijeme ostvareno 893,8 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja 52 posto ukupne prodaje Grupe, ali i relativni rast u odnosu na isto lanjsko razdoblje od samo 1 posto.
Rastu prodaje segmenta Prehrana i pića najviše su pridonijele grupe proizvoda Podravka jela (16%), Pića (40%) te Mesni program i riblje konzerve (19%).
Prihodi od prodaje SPP Farmaceutika iznosili su 312,9 milijuna kuna što je rast od 12 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Pritom je rast prodaje tog segmenta u Hrvatskoj bio 4 posto, čemu su doprinijeli porast prodaje lijekova na recept (3%) i porast prodaje bezreceptnih proizvoda (6%).
Kontinuiranim rastom prodaje Neofena i Lupoceta Belupo je preuzeo vodeću poziciju po prodaji bezreceptnih lijekova protiv bolova na tržištu Hrvatske.
Najznačajniji inozemni rast prodaje segmenta Farmaceutika ostvaren je na tržištu JI Europe (67%) temeljem rasta prodaje u BiH (150%).
Poslovno područje Usluge ostvarilo je prodaju od 3 milijuna kuna i u ukupnoj prodaji Grupe sudjeluje tek s 0,2 posto.
Gledano po grupama proizvoda najveći su udio u ukupnoj prodaji ostvarile Podravka marke sa 1,177 milijardu kuna prihoda dok je rast ove grupe proizvoda bio 15 posto.
Grupa Podravka jela zabilježila je rast prodaje od 16 posto, Dodaci jelima porasli su 8 posto, a grupa proizvoda Mesni program i riblje konzerve rasla je 19 posto u odnosu na prvo lanjsko polugodište.
Najveći relativni rast od 40 posto ostvaren je u grupi proizvoda Pića i generiran je prodajom marke Lero, stoji u obavijesti Podravke.
|
Operativni troškovi Grupe Podravka porasli su u prvih šest mjeseci za 120,4 milijuna kuna na 1,653 milijarde kuna, i to pod utjecajem rasta troškova prodanih proizvoda od 7 posto na 996,9 milijuna kuna, kao i troškova prodaje i distribucije koji su se povećali za 12 posto na 492,8 mil. kuna, a u toj vrsti troškova najviše su rasli troškovi marketinga (17%).
Opći i administrativni troškovi zabilježili su pad od 1 posto u odnosu na prošlu godinu i iznosili su 163,7 milijuna kuna.
U drugom tromjesečju 2008. godine Grupa Podravka ostvarila je 924,8 mil.kn prihoda od prodaje proizvoda i usluga što je za 57,7 mil. kn više u odnosu na isto razdoblje 2007. godine dok je U istom razdoblju ostvarena dobit u iznosu od 7,1 milijuna kuna. (Bankamagazin)
|
|
 |
|