27.10.2008.
Neto dobit Podravke uvećana 52 posto
Neto dobit Grupe u prvih je devet mjeseci iznosila 51,2 milijuna kuna
Grupa Podravka je u devet mjeseci 2008. godine ostvarila prodaju u iznosu od gotovo 2,7 milijardi milijuna kuna, što je povećanje od 164,2 milijuna kuna u odnosu na isto lanjsko razdoblje. Istovremeno je operativna dobit Grupe uvećana za 26 posto, na 116,9 milijuna kuna, dok je neto dobit dosegla 51,2 milijuna kuna i veća je za 52%, priopćeno je iz Podravke u ponedjeljak.
Ukupnom rastu prodaje Strateško poslovno područje (SPP) Prehrana i piće najviše je doprinio rast prodaje Podravka marki od 12%. Ovaj rast generiran je porastom prodaje svih grupa proizvoda unutar Podravka marki, dok je organska prodaja istih zabilježila rast od 9%, napominje se.
Najveći rast unutar Podravka marki, pak, ostvarile su grupe proizvoda Podravka jela od 13%, Mesni programi i riblje konzerve od 15% te Pića od 22%.
SPP Farmaceutika ostvarila je rast prodaje od 64,7 milijuna kuna, odnosno povećanje od 15% u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Najznačajniji inozemni rast prodaje SPP Farmaceutika ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe i to za 110%, a generiran je rastom prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine.
Tako veliki rast prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine, osim organskog rasta od 20%, objašnjava se i prodajom koja je ostvarena preko Farmavite, kompanije u većinskom vlasništvu Belupa.
Kada je o tržištima riječ, na hrvatskom je ostvarena prodaja od 1,4 milijarde kuna, odnosno uspoređujući s istim razdobljem lani ostvaren je pad prodaje od jedan posto, ali i pad relativnog udjela domaćeg tržišta u ukupnoj prodaji Grupe.
Također se dodaje kako je značajan pad prodaje trgovačke robe od 60% gotovo u potpunosti nadomješten rastom prodaje Podravka marki od 10%, ali i rastom SPP Farmaceutike od 3%.
SPP Farmaceutika ostvarilo je 68% ukupne prodaje na tržištu Hrvatske te se ističe kako je time postignuta stopa internacionalizacije poslovanja zacrtana strategijom.
Inozemna tržišta ostvarila su prodaju u iznosu od 1,25 milijardi kuna, odnosno porast od 17%. Najveći rast ukupne prodaje ostvaren je na tržištu jugoistočne Europe od 23% i to zahvaljujući rastu prodaje na tržištu Bosne i Hercegovine.
Osim značajnog porasta na tržištu jugoistočne Europe, raste i prodaja na tržištu srednje Europe i to 19% temeljem rasta na tržištima Češke i Poljske.
|
|
 |
|