11.03.2008.
Najbrže rastu proizvođači igračaka, a najviše zarađuju proizvođači hrane, pića i duhanskih proizvoda
Na samom vrhu liste nalazi se američka Altria, proizvođač hrane, pića i duhanskih proizvoda, na drugom je mjestu Hewlett-Packard te na trećem Samsung
Ukupna godišnja prodaja 250 najvećih svjetskih tvrtki za proizvodnju robe široke potrošnje iznosi 2,67 bilijuna dolara, pokazuje istraživanje revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte - Globalna snaga industrije proizvoda za široku potrošnju.
Njihova je prodaja u prosjeku porasla za 8,4 posto, a najbrojnije na listi top 250 su tvrtke za proizvodnju hrane, pića i duhanskih proizvoda.
Na samom vrhu liste nalazi se američka Altria, proizvođač hrane, pića i duhanskih proizvoda, a na drugom je mjestu Hewlett-Packard te na trećem Samsung. Od europskih tvrtki najviše mjesto na listi top 250 zauzeo je Nestle (4.mjesto), Nokia (10. mjesto), Unilever (11. mjesto), Philips (17. mjesto) te britanski Imperial Tobacco (23. mjesto).
Najveću stopu rasta imaju tvrtke za proizvodnju igračaka, računalnih igara i ostalih proizvoda namijenjenih slobodnom vremenu, pokazala je Deloitteova analiza.
Prosječan rast prodaje u ovom sektoru iznosio je čak 15,5 posto.
Na taj je prosjek ponajviše utjecao impresivan rast Nintenda, a snažno su rasli i Research in Motion (proizvođač Blackberryja), SanDisk (proizvodi koji sadrže flash memoriju), Red Bull (energetska pića) i Apple (iPod, iTunes, iPhone).
Jačanje nekolicine snažnih maloprodajnih lanaca dovelo je i do promjena odnosa moći u sektoru proizvodnje robe široke potrošnje.
Usmjerenje trgovaca na veliki opseg prodaje robe uz niske cijene povećao je pritisak na proizvođače, zaključuje Deloitte.
Osim toga, veliki su trgovački lanci lansirali niz jakih vlastitih brandova, stupajući time u neposredan konkurentski odnos s proizvođačima.
Neki su veliki trgovački lanci smanjili broj dobavljača kojima omogućuju pristup na svoje police, dovevši ih u poziciju da se moraju nadmetati za pristup kupcima.
Ovi su trendovi utjecali na povećanje broja spajanja i pripajanja među proizvođačima robe široke potrošnje, što će se nastaviti i sljedećih godina, pokazuje istraživanje. (Bankamagazin)
|
|
|
|