14.03.2008.
Hrvatsko tržište revizijskih usluga vrijedi 18 milijuna eura
U anketi je sudjelovalo 100 hrvatskih tvrtki iz klasifikacije Top 400 Privrednog vjesnika
Tržište revizijskih usluga u Hrvatskoj vrijedi 18 milijuna eura, a tržište poreznog konzaltinga pet milijuna eura, pokazuje istraživanje revizorsko-konzultantske tvrtke Deloitte, koje je provela agencija za istraživanje tržišta Puls.
«Cilj ovog Deloitteovog istraživanja, koje je sastavni dio većeg regionalnog istraživanja tržišta, bio je dobiti uvod u osnovne trendove tržišta revizijskih i poreznih usluga», izjavio je Vladimir Milošević, Deloitteov partner za financijsko savjetovanje, zadužen za Jadransku regiju.
Zbog zakonske obveze, očekivano najveći postotak ispitanika, njih 98 posto, koristi usluge revizije, dok porezno savjetovanje koristi dvije trećine najvećih hrvatskih tvrtki (62%).
Sve ostale savjetodavne usluge koristi manje od pola ispitanika: poslovno savjetovanje 40 posto, financijsko savjetovanje 37 posto te upravljanje rizicima 30 posto.
Nešto manje od četrdeset posto (38%) hrvatskih tvrtki s liste Top 400 za usluge revizije angažira jednu od četiri velike globalne tvrtke tzv. Big 4, dok u više od polovice tvrtki reviziju obavljaju lokalne revizorske tvrtke.
Istraživanje pokazuje stabilan trend korištenja usluga revizije, dok u 2008. godini predviđa blag porast korištenja poreznog konzaltinga (od 62 na 68%).
Tvrtke obuhvaćene ispitivanjem u prosjeku godišnje troše oko 36.000 eura na usluge revizije te oko 13.000 eura na porezni konzalting.
«Procjenjuje se da će veličina tržišta u 2008. ostati slična kao i protekle godine, uz korekciju cijena zbog inflacije. Tako u ovoj godini gotovo polovica (48 posto) ispitanih tvrtki namjerava potrošiti jednaku svotu za usluge revizije kao i dosad, iako možemo napomenuti da jedna trećina (34 posto) namjerava potrošiti i do 20 posto više novca», napominje Ivan Babajko iz agencije Puls.
Na porezni konzalting većina tvrtki (43 posto) također namjerava utrošiti istu svotu, dok ih 28 posto misli donekle povećati ulaganje u tu vrstu usluga.
Istraživanje koje je naručio Deloitte sadrži i analizu 25 ključnih pokazatelja reputacije Big 4 tvrtki (Deloitte, Ernst & Young, KPMG, PricewaterhouseCoopers).
Kombinacija tih pokazatelja reputacije s kriterijem odabira jedne od Big 4 kompanija daje takozvani Jaccardov indeks, koji ukazuje na ključne segmente reputacije po kojima klijenti ocjenjuju i odabiru revizorsko-konzultantske tvrtke.
|
«Pokazatelje reputacije koje klijenti u Hrvatskoj najviše cijene su omjer dobivene vrijednosti i uloženog novca, kvalitetna rješenja, razumijevanje specifičnih potreba klijenta, jasna komunikacija i ponuda inovativnih rješenja», pojasnila je Aleksandra Kolarić, Deloitteova direktorica Marketinga i korporativih komunikacija za Jadransku regiju.
Prema njenim riječima, zanimljivo je da - usprkos sve većem osvještavanju značenja društveno odgovornog poslovanja - klijenti najmanju važnost pridaju donacijama te podršci društvenim i kulturnim događanjima.
|
|
|
|