10.01.2012.
Način kupovine fundamentalno će se promijeniti
Segment grupne kupovine u Hrvatskom u mjesecu studenom iznosio je 7,5 milijuna kuna
Jesmo li svjesni koliko su se potrošačeve mogućnosti i navike promijenile unazad nekoliko desetljeća? U razdoblju kada je izbor bio sveden na oskudnu ponudu kvartovskih dućana, nacionalnu robnu kuću i slično, potrošač je bio suočen s manjim izborom te je njegova pregovaračka moć bila relativno niska.
Današnja slika je potpuno drugačija. Snažna konkurentska utakmica potaknuta nizom faktora poput razvoja tehnologija, globalizacije i tržišne ekonomije, uzrokovala je zaokret u očekivanjima i navikama potrošača kao i poslovnim modelima trgovaca, piše za Lider Mislav Slade-Šilović, konzultant u Deloitteu.
Maloprodajni segment karakterizira intenzivna interakcija s potrošačem, stoga je prisutnost na društvenim medijima imperativ. Razvijanjem strategije društvenih medija stvara se okvir za realizaciju kontinuirane interakcije s kupcima kroz slušanje i slanje poruka, ali i kroz poticanja interakcije između kupaca.
Prilikom kupovine prehrambenih proizvoda direktan utjecaj društvenih medija je mali. Kupovina prehrambenih proizvoda najčešće se obavlja u afektu ili po navici, dok se kod proizvoda koje kupujemo rjeđe, uloga društvenih medija povećava. Kupci prvenstveno prikupljaju informacije o cijeni, kvaliteti i karakteristikama proizvoda.
Trgovački lanci na društvenim mrežama u pravilu plasiraju klasične informacije o dnevnim ponudama, promocijama, popustima i akcijama što privlači velik broj "followera“ i svakako utječe na odluku o dolasku i kupovini. Prema IBM-ovoj studiji, 57 posto kupaca koji prate profil maloprodajnog trgovca radi to zbog informacija o akcijama i popustima, dok ih 35 posto istih to radi zbog uspoređivanja i generalnog prikupljanja informacija, navodi Slade-Šilović.
Svijet maloprodaje prolazi period duboke transformacije. Godina 2010. bila je ključna za otvaranje hrvatskih novčanika prema online kupovini, koja više nije limitirana samo na Amazon i eBay, provjerena web mjesta za kupnju, nego je otvoren i novi kanal - grupna kupovina. Za takvu dinamiku zaslužne su društvene mreže preko kojih su se kupovale prve ponude i otvarala vrata povjerenju drugih kupaca. Prihodi tog tržišnog segmenta u studenom iznosili su oko 7,5 milijuna kuna u Hrvatskoj.
Način maloprodaje i kupovine fundamentalno će se promijeniti i ići će u smjeru više kanala. Očekuje se da regionalni maloprodajni igrači usklade pristup poslovanju i odnos prema inovacijama, kako bi iskoristili nove prilike koje proizlaze iz procesa transformacije.
Taj proces rezultira progresivnošću maloprodajne industrije u kojoj se do kupca dopire putem društvenih mreža, pretraživača, web stranica, blogova, pametnih telefona, a sve s ciljem pružanja novog, uzbudljivog, digitalnog i fizičkog doživljaja kupovine. (Lider)
|
|
|
|