26.11.2009.
Rat cijenama Amazon.coma i Wal-Marta
Najveći maloprodajni lanac na svijetu i najjači online prodavač upustili su se u borbu za internet, piše New York Times
Wal-Mart, najveći trgovac na malo u povijesti, i Amazon postali su najveći suparnici, piše New York Times (NYT).
Ova dva velika prodavača ratuju cijenama robe koju prodaju putem Interneta, a rat se širi na proizvode poput knjiga, filmova, igračaka i elektronike. Počelo je knjigama i DVD-ima , a proširilo se na video igrice, konzole za igrice, mobitele, pa čak i na Easy Bake Oven, pećnicu igračku od Hasbroa.
Wal-Mart je snizio cijenu te igračke s 28 na 17 dolara kao dio njihove ponude „Crni petak“. Isti dan je Amazon snizio cijenu s 28 na 18 dolara.
Wal-Mart je trenutačno vodeći na tržištu s prodajom vrijednom 405 milijardi dolara u prošloj godini. Amazonova prodaja je svega 20 milijardi dolara.
Samo četiri posto ukupne prodaje ide preko Interneta, ali taj postotak brzo raste. To je bitka za budućnost, piše NYT. Kupovina internetom nije toliko nastradala tijekom ekonomske krize i brže se oporavlja nego prodaja u dućanima.
Amazon je iskoristio sve ove trendove, njegova prodaja porasla je 24 posto, dok je konvencionalna maloprodaja u trećem kvartalu ove godine pala četiri posto.
Ono što je najvažnije za Wal-Mart jest da je Amazonova prodaja elektronike i ostale robe koja izravno konkurira većini proizvoda u Wal-Martu, porasla 44 posto.
Raul Vasquez, predsjednik i izvršni direktor Walmart.com-a, rekao je u prošlotjednom intervjuu da njihova internetska stranica raste brže nego Amazonova i natuknuo je da je Amazon Prime, dostavna usluga koja košta 80 dolara na godinu, preskupa te da je samo „pitanje vremena“ prije nego što će Wal-Mart dominirati Internetskom kupovinom.
Trzavice između ovih kompanija nisu ništa novo, piše NYT. U kasnim 1990-ima Amazon je zaposlio bivše Wal-Martove djelatnike, na što je Wal-Mart odgovorio tužbom, ali su se dvije firme nagodile izvan suda.
Wal-Martu nisu strani ratovi oko cijena. Zbog svoje veličine Wal-Mart lakše dobiva povoljne cijene od dobavljača.
|
S druge strane, jedna od prednosti Amazona je sofisticirana mreža distribucije za Internet kupovinu. Prednosti su također tisuće vanjskih prodavača, koji nude svoje proizvode na Amazon.com-u, te prepoznatljivost online branda.
Uz to, Amazonovi kupci ne moraju plaćati poreze u većini američkih saveznih država, što je ključna prednost koju kompanije poput Wal-Marta i njihovi lobisti pokušavaju eliminirati.
Iako izvršni direktor Amazona Jeffrey P. Bezos voli reći da je maloprodaja veliko tržište na kojem ima mjesta za puno pobjednika, Fiona Dias, potpredsjednica tvrtke GSI Commerce, koja upravlja web stranicama velikih maloprodajnih lanaca, kaže da je kampanju protiv Amazona trebalo odavno pokrenuti.
Drži da tvrtke podcjenjuju dugoročnu prijetnju koju predstavlja Amazon. Moramo ih spriječiti da postanu još moćniji, vrijeme je da se maloprodajni lanci zauzmu za sebe i spriječe daljnje opadanje svog poslovanje, zaključuje Fiona Dias. (Bankamagazin)
|
|
|
|