21.01.2010.
eBay prodajom Skypa učetverostručio dobit
eBay je u kvartalu završenom 31. prosinca ostvario neto dobit od 1,35 milijardi dolara, dok je u istom razdoblju 2008. neto dobit iznosila 367,2 milijuna dolara. Ako se isključi učinak prodaje Skypa, dobit iznosi 585,8 milijuna dolara
eBay, internetski site koji povezuje prodavače i kupce, a proslavio se kao pionir internetskih dražbi, izvijestio je o snažnom rastu profita u četvrtom tromjesečju, ponajviše zahvaljujući dobroj internetskoj prodaji tijekom blagdanske sezone te naporima uloženim u reformu svog prodajnog odjela.
Neto dobit je gotovo učetverostručena, no tome je znatno pridonijela prodaja Skypa, telekomunikacijske jedinice.
Većinski udjel u Skypu prodan je u studenom grupi ulagača za 1,9 milijardi dolara, a eBay je zadržao 30-postotni vlasnički udjel. Ako se učinak te prodaje isključi iz promatranih rezultata, neto dobit kompanije porasla je za 12 posto.
eBay je u kvartalu završenom 31. prosinca ostvario neto dobit od 1,35 milijardi dolara, dok je u istom razdoblju 2008. neto dobit iznosila 367,2 milijuna dolara.
Neto dobit po dionici iznosi 1,02 dolara, dok je godinu dana ranije iznosila 29 centi. Ako se isključi učinak prodaje Skypa, dobit iznosi 585,8 milijuna dolara ili 44 centa po dionici, dok su analitičari očekivali 40 centi po dionici, navodi Thomson Reuters.
Kvartalni prihodi su također nadmašili očekivanja analitičara i porasli su za 16 posto, s 2,04 milijarde dolara na 2,37 milijardi dolara, ponajviše zahvaljujući dobrom poslovanju PayPala, odjela za platni promet na internetu, i poboljšanjima u temeljnom poslovanju kompanije.
Kroz PayPal je ostvarena trećina ukupnih prihoda kompanije, a kvartalni prihodi jednice porasli su za 28 posto.
Kvartalni prihodi temeljne prodajne jedinice porasli su za 15 posto, dok je ukupna vrijednost robe prodane preko eBaya porasla za 24 posto, što je značajno poboljšanje u odnosu na trendove koji su prevladavali u 2009. godini.
Ebay nastoji povratiti svoju dominantnu poziciju u elektroničkom trgovanju koja je narušena promjenom navika potrošača. Naime, kupci su sve manje zainteresirani za dražbovnu prodaju, koju je Ebay utemeljio na internetu i na kojoj je gradio svoj uspjeh.
Dolaskom novog izvršnog direktora Johna Donahoea prije dvije godine počela su se mijenjati dotadašnja kompanijska pravila Donahue je uveo prodaju za fiksne cijene i privukao je velike trgovce.
Kompanije je također nastojala selektirati ponudu, povećati sigurnost te olakšati transakcije kupcima i prodavačima. Niži porezi i jači dolar također su pridonijeli boljim poslovnim rezultatima eBaya.
|
Na američkom tržištu prihodi su porasli za 11 posto, a na stranim tržištima za 21 posto.
No troškovi vezani uz Skype i akviziciju koreanske internetske trgovine Gmarketa smanjilo je operativnu maržu u odnosu na odgovarajuće razdoblje prethodne godine s 22,3 posto na 7,6 posto u posljednjem kvartalu 2009. godine.
S obzirom da Skype nije ispunio očekivanja da postane platforma koja će povezivati kupce i prodavače u okviru temeljnog poslovanja, odlučeno je da se telekomunikacijski odjel proda.
Analitičari kažu kako je teško odrediti u kolikoj mjeri su dobrim rezultatima EBaya pridonijele promjene u samoj kompaniji, a koliko jačanje elektroničke trgovine na globalnoj razini.
U tekućem kvartalu eBay očekuje da će dobit kompanije porasti između 12 i 18 posto u usporedbi s odgovarajućim razdobljem prethodne godine, dok bi prihodi trebali porasti između 8 i 13 posto. Na godišnjoj razini eBay očekuje rast prihoda između 9 i 12 posto, na razinu između 8,8 i 9,1 milijarde dolara, uz rast dobiti između 11 i 14 posto. (Bankamagazin)
|
|
|
|