12.11.2009.
Podravka pokrenula proizvodnju paštete u SAD-u
Hrvatska prehrambena tvrtka "Podravka" u četvrtak je pokrenula proizvodnju kokošje paštete za tržište SAD-a i Kanade u Richmondu, u američkoj saveznoj državi Michigan.
Pokretanju Podravkine proizvodnje u tvrtki Giovanni Appetizing Foods u Richmondu nazočila je hrvatska veleposlanica u SAD-u Kolinda Grabar-Kitarović, kao izaslanica predsjednika Republike Stjepana Mesića, direktor proizvodnje u Danici Krešimir Hanžek te predstavnik Podravke u SAD-u Domagoj Kero.
Zbog američke zabrane uvoza proizvoda s kokošjim i goveđim mesom iz svih europskih zemalja, Podravka se odlučila organizirati proizvodnju kokošje paštete u SAD-u prema originalnoj recepturi i brandu te uz uporabu mješavine začina iz Hrvatske.
U prvom ciklusu proizvest će se 25 tona paštete, kazao u telefonskom razgovoru Domagoj Kero, najavljujući da iduće godine Podravka u SAD-u kreće i s proizvodnjom dodataka za jelo.
"Proizvodnja paštete u Americi značajan je iskorak Podravke na ovom zahtjevnom tržištu, s čime proširujemo asortiman proizvoda i povećavamo prodaju i izvoz", rekao je Kero. "Za sljedeću godinu planiramo novu proizvodnju u kategoriji tekućih dodataka jelima".
Veleposlanica Grabar Kitarović ocijenila je iznimno značajnim otvaranje jednog pogona hrvatske tvrtke u SAD-u, ističući kako "od ulaska Hrvatske u NATO ima sve više interesa i upita za gospodarsku suradnju i ulaganja, posebno s američke strane".
"Ova suradnja Podravke i Giovanni Appetizing Foods je iznimno dobar primjer i bitan prvi korak jedne naše tvrtke, važan za uspostavu poslovnih odnosa i kredibiliteta", kazala je hrvatska veleposlanica u telefonskom razgovoru iz Richmonda.
Izrazila je nadu da taj pionirski potez Podravke slijediti i druge hrvatske, ali i američke tvrtke.
"Svakako nam je u interesu privući američki kapital i zainteresirati ih da u Hrvatskoj vide moguće odredište za svoja ulaganja", rekla je.
|
Veleposlanica Grabar Kitarović također je ocijenila kako je sve veća popularnost Hrvatske kao turističke destinacije u SAD-u, pridonosi porastu interesa u drugim područjima, uključujući i prepoznatljivost i privlačnost hrvatskih prehrambenih proizvoda.
"SAD je ogromno gastronomsko tržište, koje uvijek traži nešto novo. Mislim da proizvodu pomaže ako je prepoznatljiv, hrvatski označen, u situaciji kada Hrvatska ima sve bolji imidž i u SAD-u slovi kao jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija", kazala je hrvatska veleposlanica.
Podravka je na tržištu SAD-a i Kanade prisutna već dulje od 15 godina, posebno na tzv. etničkim tržištima gdje postoji veće koncentracija iseljenika iz Hrvatske i drugih zemalja istočne Europe, a njezini proizvodi prodaju se u svim većim gradovima SAD-a i Kanade. Popularnost Hrvatske kao turističke destinacije pomaže i prepoznatljivosti Podravkinih proizvoda u SAD-u, potvrdio je Domagoj Kero.
Najviše se izvozi Vegeta, godišnje više od 1400 tona, ali zastupljene su sve važnije skupine proizvoda, poput juha, mesnih proizvoda, dječje hrane, povrća, džemova, slastica i drugog.
Proizvodnja u SAD-u česta je praksa velikih prehrambenih korporacija iz Europe, Azije i Južne Amerike zastupljenih na američkom tržištu, posebno kad je riječ o mesnim prerađevinama i sličnim proizvodima za koje postoje brojna ograničenja kod uvoza u SAD. (H)
|
|
 |
|