Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
07.11.2011. GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
Hrvatska se s kupovnom moći po stanovniku na razini od 5.011 eura nalazi na 31. mjestu od ukupno 42 zemlje Europe, dok je 2010. bila na 29., a 2009. na 27. mjestu, pokazuju najnoviji rezultati o kupovnoj moći koje je objavila agencija GfK u priopćenju o istraživanju "GfK Purchasing Power 2011/2012".

Usprkos tekuće dužničke krize i ekonomskom usporavanju u drugoj polovini ove godine novi rezultati o kupovnoj moći za 42 zemlje Europe ipak su optimistični - prosjek kupovne moći po stanovniku Europe iznosi 12.774 eura prema prošlogodišnjih 11.945 eura.

Listu europskih zemalja po kupovnoj moći predvodi Lihtenštajn sa indeksom kupovne moći po stanovniku (europski prosjek = 100) od 422, a slijedi Švicarska sa indeksom 251,2.

Treća je Norveška koja, kako navode iz GfK, pokazuje očit napredak razine kupovne moći, sa 29.028 eura.

Iz GfK ukazuju na važnost za izračun kupovne moći ažurnih podataka popisa stanovništva za svaku zemlju i posebno za pojedina uža područja unutar neke zemlje.

U Hrvatskoj je sada kupovna moć na razini od 5.011 eura i nalazi se na trećem mjestu među zemljama kandidatima (iza Islanda i Turske), a od ukupno 42 zemlje na 31. mjestu.

Po podacima GfK, gotovo četvrtina kupovne moći u Hrvatskoj koncentrirana je u urbanom okrugu Zagreba.

Građani Zagreba (oko 800 tisuća stanovnika) su 30 posto bogatiji od nacionalnog prosjeka - s kupovnom moći po stanovniku od 6.507 eura Zagrepčani su približno na polovini iznosa prosječnog Europljanina.
Za usporedbu u susjednoj Sloveniji građani Ljubljane (oko 350 tisuća stanovnika) imaju duplo veću kupovnu moć od Zagrepčana, a u Portugalu - Lisabon (oko 500 tisuća stanovnika) ima u prosjeku oko 4 puta višu kupovnu moć, navodi se u priopćenju GfK.

U Hrvatskoj, nakon Zagreba, po kupovnoj moći slijede građani Istre, a najsiromašniji su stanovnici koji se nalaze uz granicu s BiH te Srbijom.

Iz GfK iznose i primjere Ukrajine i Poljske, napominjući da se ukrajinska ekonomija oporavlja od velike svjetske krize, dok poljska kućanstva profitiraju zbog dinamičke ekonomske situacije u zemlji.

Kupovna moć u Ukrajini iznosi 1.781 euro i još su uvijek na predzadnjem mjestu ljestvice od 42 zemlje Europe. Njihov je prosjek duplo veći od najsiromašnije Moldavije, ali i tek 30 posto prosjeka kupovne moći raspoložive u Poljskoj.

Kupovna moć po stanovniku u Poljskoj je rasla više od bilo koje druge zemlje u EU27. Ipak, s iznosom kupovne moći od 6.050 eura Poljaci raspolažu s manje od 60 posto iznosa od npr. Portugalaca, navode iz GfK.
Istraživanje "GfK Purchasing Power" realizira se svake godine, a provodi se još od 1937. godine.

Kupovna moć je mjera za raspoloživ dohodak po stanovniku (uključivo bilo koje državne beneficije) nakon odbitka poreza. Baza su podaci službene statistike i instituta pojedinih zemalja. Kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku - neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala, navode iz GfK. (H)

Povezani članci
24.08.15 Turizam
Domaćih turista sve više zbog nešto bolje kupovne moći
18.06.14 Vijesti
Potrošnja po stanovniku u EU znatno varira; Hrvatska potrošnja niža od prosjeka
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
10.05.13 Financije i gospodarstvo
EBRD predviđa Hrvatskoj rast tek 2014.
03.05.13 Financije i gospodarstvo
EK očekuje još veći pad hrvatskog gospodarstva
12.11.12 Vijesti
Hrvatska po kupovnoj moći na 30. mjestu u Europi
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
11.05.12 Financije i gospodarstvo
EK predviđa pad hrvatskog gospodarstva za 1,2 posto u 2012.
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
15.03.12 Financije i gospodarstvo
BDP po stanovniku u 2009. iznosio 10.111 eura
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
14.12.11 Financije i gospodarstvo
Eurostat: Hrvatski BDP pao na 61 posto europskog prosjeka
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
20.11.11 Financije i gospodarstvo
Analitičari: Rast BDP-a u trećem kvartalu 1,2 posto
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
01.08.11 Vijesti
GfK: Građani su i dalje opterećeni krizom
04.07.11 Financije i gospodarstvo
PBZ analize: BDP u ovoj godini raste 1 posto
22.06.11 Financije i gospodarstvo
Eurostat: Hrvatski BDP 39% ispod prosjeka EU
03.01.11 Financije i gospodarstvo
Kupovna moć Hrvata u 2011. malčice bolja
29.11.10 Vijesti
Gfk: Po kupovnoj moći Hrvati su na samom dnu Europe
29.06.10 Trgovina na malo
Hrvatska skuplja od 11 zemalja EU
07.04.10 Financije i gospodarstvo
Stopa rasta: Konvergencija Hrvatske
20.01.10 Vijesti
GfK: Kupovna moć prosječnog Hrvata oko 35 tisuća kuna
15.01.10 Vijesti
Budžet za kupnju Poljaka prošle godine 4.650 eura
13.11.09 Trgovina na malo
Čak 46 posto građana temelji svoje odluke o kupnji na temelju prodajnih akcija
17.09.09 Vijesti
Kupovna moć u regiji
17.07.09 Neprehrambeni proizvodi
Odjeća i obuća u Hrvatskoj među najskupljima u Europi
14.11.08 Vijesti
Hrvatska 30. po kupovnoj moći u Europi
19.08.08 Korisne informacije
Maribor: Studija o odnosu standarda Švicaraca i Slovenaca
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
12.02.08 Šira regija
Središnji London, Luksemburg i Bruxelles najbogatije regije u EU
17.12.07 Vijesti
Hrvatska iznad polovice europskog prosjeka BDP-a po paritetu kupovne moći
28.11.07 Vijesti iz svijeta
Povjerenje potrošača u Njemačkoj palo na dvogodišnji minimum
13.11.07 Vijesti
GfK: Najveću kupovnu moć u Europi imaju Švicarci; najniža u Moldaviji
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa