Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
23.06.2006. BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci

Budući razvoj maloprodaje u BiH moguće je temeljiti na razvojnom procesu hrvatskog tržišta u posljedjih nekoliko godina, zaključeno je na prvom Maloprodajnom forumu koji je nedavno održan u Sarajevu pod pokroviteljstvom Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

Startna postavka svih izlaganja temeljila se na podacima do kojih su došli istraživači GfK, a kojima je ilustrirano stanje na tržištu BiH i Hrvatske, kao i put promjena kojim je Hrvatska maloprodaja prolazila od početka desetljeća. Dominantan kanal distribucije u BiH i dalje su male trgovine, a nije zanemariv ni utjecaj uličnih prodavača i tržnica.

Sljedeći hrvatska iskustva, očekivati je da će utjecaj hipermarketa i supermarketa jačati u godinama koje slijede. Shodno tomu, i utjecaj pojedinih trgovačkih lanaca u BiH daleko je slabiji nego u Hrvatskoj. Na usitnjenom i raspršenom bosanskom tržištu, uz zanemariv utjecaj regionalnih odstupanja, ne čudi što prvi maloprodajni lider ima tek nepunih šest posto tržišnog udjela. Prvih sedam maloprodajnih lanaca nije uspjelo osvojiti ni dvadeset posto udjela. Najviše ima Interex (5,8 posto), slijedi VF Komerc (3,7 posto), Tropic Centar (2,6 posto), Bingo (2,4 posto), Mercator (1,8 posto), Omega (1,7 posto) i Merkur sa 1 posto.

Za usporedbu, Konzum je u Hrvatskoj, prema podacima GfK, 2000. godine imao 6,6 posto udjela, a 2005. to je bilo 21,2 posto. Drugi je Getro sa 4,5 posto u 2000. godini i 7,2 posto koliko je uspio osvojiti lani. U Hrvatskoj je desetak najvećih trgovačkih lanaca imalo 2000. godine 16,6 posto tržišnog udjela u maloprodaji koje je u 2005. naraslo na 54,9 posto. To znači da bi Interex, dio internacionalne grupe Intermarche, danas najveći lanac u BiH, mogao postati još veći a strani lanci prisutniji, što potvrđuje ovogodišnji dolazak Metroa i dm-a.

Vjerojatno će uslijediti razna spajanja i udruživanja te smanjenje broja malih trgovina na račun velikih, hiper i super marketa. I dok će maloprodaja u BiH slijediti naša iskustva, ni ovdašnje tržište neće mirovati. Na jesen dolazi Lidl, a jačat će pozicije stranih trgovačkih lanaca uopće. Pretpostavlja se dolazak novih te daljnja udruživanja regionalnih trgovaca, kao što je i ono Konzuma, Mercatora i Delte. Nisu isključena ni preuzimanja domaćih lanaca od strane međunarodnih.

Izvor: poslovni.hr

Povezani članci
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
19.08.09 Trgovina na malo
Francuski trgovački lanac Interex u Srbiju uložio 30 mil. eura
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa