Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
23.08.2012. Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
Najnovije istraživanje GfK-a pokazuje da je hrvatskim građanima prilikom kupovine i odluke o nabavci proizvoda i usluga danas daleko najbitniji 'omjer cijene i kvalitete'. Tradicija i brend (marka) sada su na začelju prioriteta

Istraživanje Centra za istraživanje tržišta GfK-a iz srpnja 2012, čiji su podaci upravo obrađeni, pokazuje dramatične promjene u ponašanju hrvatskih kupaca i načinima na koji oni donose odluke prilikom kupovine roba i usluga.

Istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku za Republiku Hrvatsku pokazuje da većina hrvatskih građana prilikom kupovine proizvoda i usluga danas ponajviše gleda i vrednuje 'omjer cijene i kvalitete' - (čak 39% ispitanika).

Prvenstveno 'kvaliteta' bitna je za 22,5% ispitanih građana Hrvatske; 'zdravlje' odnosno 'koliko je proizvod ili usluga dobra za moje zdravlje' ističe 17% naših sugrađana.

S obzirom na trenutačnu recesiju i krizu u Hrvatskoj, zanimljivo je da je stavka 'cijene' tek na četvrtom mjestu sa svega 8,3%. "U vrijeme izražene krize, kada zasigurno svaki naš sugrađanin u Hrvatskoj iznimno pazi kako će potrošiti svoju kunu, ovaj je podatak iznimno zanimljiv", naglašava Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios u Hrvatskoj, koja je i naručitelj ovog istraživanja, i dodaje: "Vjerujemo da je razlog tome činjenica da su naši sugrađani danas bombardirani ponudama s niskim cijenama, ali i prečesto preniskom kvalitetom. Građani su se očito tijekom nekoliko zadnjih godina nerijetko 'opekli' inzistirajući na najnižoj cijeni", kazala je Pelaić.

Nakon 'cijene', naši sugrađani, na peto mjesto po važnosti, smjestili su 'naviku kupovanja' (7% ispitanika), zatim 'ekologiju - koliko je proizvod ili usluga štetna za prirodu i okoliš' - 2,8%, potom 'tradiciju' - 2,3%, i na koncu 'brend / marku' sa svega 1,3%.

"Upravo je šokantan nalaz ovog istraživanja - da su tradicija, navika kupovanja, kao i brend, odnosno marka, koji su prema brojnim istraživanjima prije sadašnje recesije (prije 2008. godine) bili primarni razlog odluke o kupnji kod brojnih hrvatskih građana, danas na samom dnu ljestvice", mišljenja su u GfK.

Potaknuti krizom, ali i dolaskom nekih posve novih proizvoda i usluga kao i trgovačkih marki na domaće tržište, potrošači su očito u proteklih nekoliko godina 'eksperimentirali', kupovali i konzumirali dotad nekorištene proizvode i usluge i u brojnim kategorijama, te zaključili da proizvodi i usluge kojima su tradicionalno davali povjerenje više ne zaslužuju njihov novac - ne daju im najbolji omjer cijene i kvalitete koji im je očito sada najbitniji, naglašavaju stručnjaci Axiosa.
Recesija u Hrvatskoj, očito je za domaće potrošače bila iznimno brz edukator. Dok su kupci na razvijenim tržištima već prije 2008. godine u pravilu isticali da se prilikom kupovine ponajviše rukovode kvalitetom, naši su sugrađani tada prvenstveno naglašavali: tradiciju, naviku kupovanja, vjernost robnoj marki i sl.

Povezani članci
07.11.14 Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
16.10.13 Istraživanja
Indeks povjerenja potrošača
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
16.07.13 Vijesti
GfK - Indeks povjerenja potrošača
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
07.05.13 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača u ožujku blago porastao
02.05.13 Vijesti
Rast globalnog povjerenja potrošača, i u Hrvatskoj nešto bolje
24.10.12 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača na najnižoj razini
30.08.12 Trgovina na malo
Best Buy Award: Vindija nudi najbolji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
16.07.12 Vijesti
GfK: Novi pad indeksa povjerenja potrošača
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
23.04.12 Šira regija
Slab rast utječe na europske potrošače
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
27.03.12 Vijesti
Potrošači i dalje u recesijskom raspoloženju
26.03.12 Vijesti iz svijeta
Neočekivani rast povjerenja potrošača u Italiji u ožujku
22.03.12 Vijesti
Gotovo polovina hrvatskih kućanstva jedva spaja kraj s krajem
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
30.01.12 Vijesti iz svijeta
Poslovno i potrošačko povjerenje poboljšano u eurozoni i EU
26.01.12 Vijesti iz svijeta
GFK: Poboljšana očekivanja njemačkih potrošača za veljaču
19.01.12 Tvrtke i tržišta
Švicarski Icertas preuzima projekte Best Buy Award i QUDAL
09.01.12 Vijesti
GfK: Snažan pad povjerenja hrvatskih potrošača u prosincu
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
11.03.11 Vijesti
U HGK održana Konferencija „Provedba politike zaštite potrošača – edukacija i informiranje potrošača i trgovaca“
24.01.11 Vijesti
Hrvatski i portugalski potrošači najpesimističniji u svijetu
25.10.10 Vijesti
Hrvatski potrošači među najpesimističnijima
28.09.10 Vijesti iz svijeta
Povjerenje potrošača u Njemačkoj na najvišoj razini u tri godine
25.01.10 Vijesti iz svijeta
Povjerenje njemačkih potrošača oslabilo četvrti mjesec zaredom
25.09.09 Financije i gospodarstvo
GfK: U Hrvatskoj počinje rasti povjerenje u banke
25.09.09 Vijesti iz svijeta
Njemačka: Rast povjerenja potrošača peti mjesec zaredom
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
19.06.08 Vijesti
Europski potrošači najviše se žale na internetske transakcije
02.06.08 Financije i gospodarstvo
Hrvati zabrinuti stanjem ekonomije
30.05.08 Vijesti
Nisko povjerenje britanskih potrošača
28.05.08 Vijesti
Povjerenje potrošača u Francuskoj rekordno nisko
28.02.08 Vijesti
Povjerenje potrošača u Francuskoj palo na rekordno nisku razinu
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa