Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
18.06.2012. Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
Prema rezultatima GfK istraživanja "ShoppingMonitor" oko dvije trećine potrošača u Hrvatskoj zna za postojanje organske hrane u našim trgovinama, a preostala trećina nije vidjela takvu hranu i ne pozna ju. Danas približno petina potrošača u zemlji kupuje bar neki od organskih proizvoda.

Da je kriza osnovni razlog pada udjela redovitih kupaca ovih proizvoda potvrđuje činjenica koja pokazuje da se najviše redovitih kupaca regrutira upravo tamo gdje su i prosječni mjesečni prihodi kućanstva najviši.

Pad broja kupaca u zadnjih nekoliko godina, navode iz GfK, ne mora značiti da se i ukupne količine potrošnje po pojedinim artiklima iz ove grupe smanjuju jer si taj segment može, zbog viših primanja, priuštiti i veću potrošnju.

Potrošači koji povremeno kupuju neke od organskih proizvoda najviše su zastupljeni u Zagrebu i Dalmaciji (po 22%), odnosno u velikim gradovima (26%), te kod kućanstava s visokim primanjima.

U Slavoniji i Lici nalazi se najviše ispitanika koji iskazuju da ne poznaju organske proizvode (52%, odnosno 48%). Gledano prema mjestu kupnje, potrošači se najviše snabdijevaju s organskim proizvodima u drogerijama dm-a (36%), a manje u drugim formatima trgovina.

Ako se zasebno promatra samo segment ispitanika koji pozna organsku hranu, onda najveći dio njih (71%) ne kupuje organske proizvode, 26% ih pak kupuje neke odabrane organske proizvode, a samo 2% redovito kupuje organske proizvode.

Istraživanje "GfK ShoppingMonitor 2011/2012" provedeno je tijekom prosinca 2011. godine na reprezentativnom uzorku od 917 građana/kućanstava Hrvatske metodom osobne ankete u kućanstvu.

Povezani članci
05.11.14 Seminari, konferencije
Velika prilika Hrvatske na tržištu ekoproizvoda vrijednom 23 milijarde eura
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
10.04.13 Tvrtke i tržišta
METTLER TOLEDO Fresh Gate olakšava izmjenu podataka u supermarketima organskih proizvoda dennree
04.04.13 Ekologija
EKOZONA Trend Report: Organski uzgojena hrana - velika hrvatska prilika
01.03.13 Vijesti
U HGK održan forum „Trendovi u primjeni organske hrane, dodataka prehrani i prirodne kozmetike u Hrvatskoj“
12.11.12 Vijesti
Hrvatska po kupovnoj moći na 30. mjestu u Europi
05.11.12 Promocije
EKOZONA Trend Report: Organski proizvodi sve popularniji
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
12.04.12 Trgovina na malo
Spar s najvećim rastom među trgovcima u 2011.
12.04.12 Trgovina na malo
Viši PDV nije povećao kupovanje 'preko granice'
12.04.12 Trgovina na malo
Maloprodaja u BiH: Konzum i Bingo najviše rasli u 2011.
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
07.03.11 Prehrambeni proizvodi
Predstavljen projekt organske proizvodnje hrane Organica.net
24.08.09 Prehrambeni proizvodi
Njemačka: Potrošnja organskih proizvoda manja za 4%
04.08.08 Prehrambeni proizvodi
Jeftina hrana stvar je prošlosti
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
09.06.08 Prehrambeni proizvodi
GfK: Organsku hranu koristi tek 10% Hrvata
19.02.08 Prehrambeni proizvodi
Potražnja za proizvodima iz organskog uzgoja u Njemačkoj nadmašuje proizvodnju
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa