Robe
Seniko studio
Neprehrambeni proizvodi
07.09.2011. Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
Povoljan trend prodaje velikih kućanskih aparata nastavio se i u prvoj polovini ove godine

U Europi, posebno zemljama njenog istoka, tržište velikih kućanskih aparata pokazuje vrlo pozitivna kretanja, a potražnja raste i u Africi te na Srednjem Istoku, dok važno mjesto imaju i zemlje Azije.

Ipak, sjeverna Amerika pokazuje tendenciju pada potražnje (zbog teže ekonomske situacije), no južna Amerika još uvijek bilježi rast prodaje.

Ovo su najnoviji rezultati iz istraživanja GfK Retail and Technology prezentirani ovaj tjedan na IFA sajmu potrošačke elektronike i konferenciji u Berlinu.

S jedne strane, pozitivni trendovi prodaje rezultat su rasta potražnje na tržištima u razvoju. No, na drugoj strani, pomaci se događaju i zbog ponude novih visoko kvalitetnih proizvoda i rastućeg trenda potražnje za proizvodima koji štede energiju.

Treba spomenuti i činjenicu da dio zemalja u razvoju pokazuje jasno zanimanje za premium segment i štedne proizvode a čiju prodaju u nekim zemljama potpomažu i vlade dajući određene povlastice.

U Europi svi znakovi ukazuju na rast
U središnjoj i istočnoj Europi ponovno se pokazuju trendovi rasta. Prodaja u Rusiji pokazuje najveći (dvoznamenkasti) rast od 2006. godine. Vidljivi pozitivni pomaci su i u Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Češkoj.

Rast prodaje nastavlja se i u zapadnom djelu Europe s iznimkom Portugala, Italije, Irske, Grčke i Španjolske. Rastu prodaje pomaže i određeni pad cijena na nekim tržištima (Francuska, Poljaka, Rusija, Češka).

Ovom padu cijena doprinosi i činjenica da u nekim zemljama dramatično raste prodaja putem interneta. Tako, na primjer, u Češkoj se gotovo četvrtina ovih proizvoda kupuje upravo online putem.

Nastavlja se trend rasta i na Srednjem Istoku i u Africi
I na ovim tržištima je zapažen rast prodaje – posebno za hladnjake, perilice, mikrovalne pećnice (oko 30%). Od zemalja vodi Saudijska Arabija i tamo se očekuje daljnji rast jer se radi o pretežno mladoj populaciji (procjena je da će do 2015 godine tamo biti 1,5 milijuna novih kućanstava).

Na tržištu Afrike rast treba prvenstveno zahvaliti prodaji hladnjaka koji čine polovinu ukupne prodaje velikih kućanskih uređaja.

Azija je motor rasta prodaje za ovaj sektor proizvoda
Premda je došlo do manjeg usporavanja rasta prodaje u Indiji i Kini (zbog gospodarskih problema i rasta cijena), ovo je perspektivno tržište, a sve više raste potražnja i za premium proizvodima (zbog rastućeg segmenta srednje klase).

I ovdje neke vlade daju posebne povlastice za kupovinu energetski štedljivih uređaja što pridonosi rastu prodaje.

Sjeverna Amerika usporava
Na tržištu sjeverne Amerike, u prvoj polovini 2011. godine došlo je do pada prodaje zbog krize. Nasuprot tome, zemlje Latinske Amerike imaju rast prodaje u prvoj polovini godine, osim u Brazilu gdje je zabilježen manji pad, zaključuje se u istraživanju GfK.

Povezani članci
13.10.14 Promocije
Čarolija koja zamrzivač pretvara u hladnjak
20.01.14 Vijesti
Perilicei sušilice rublja Gorenje Simplicity nude potpuno prilagođeno pranje
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
10.05.13 Promocije
ASKO kućanski aparati – stvoreni da traju
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
02.05.12 Vijesti iz svijeta
Europljani štede na tehničkim uređajima
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
20.03.12 Vijesti
Dobra opremljenost trajnim dobrima
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
12.03.12 Tvrtke i tržišta
Gorenje u 2010. s prodajom od 1,4 milijarde eura
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
18.04.11 Promocije
Nove Gorenje perilice rublja
14.08.10 Promocije
Gorenje Simplicity kombinirani hladnjak
06.11.08 Promocije
Štedljive perilice iz Gorenja
07.08.08 Promocije
Kombinirani hladnjaci Zanussi ZRB940X i ZRB936X
18.07.08 Promocije
Tiha perilica posuđa iz AEG-Electroluxa
14.07.08 Promocije
Štedljivi hladnjaci iz Gorenja
27.06.08 Promocije
Linije proizvoda Precision line i Buon giorno iz Electroluxa
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
29.05.08 Brandovi
Electrolux i Brita: Zaboravite nabavu vode u bocama
15.05.08 Promocije
Kombinirani hladnjak velike zapremine iz AEG-Electroluxa
06.05.08 Promocije
Electrolux lansira liniju proizvoda od inoxa
07.04.08 Promocije
AEG-Electrolux kombinirani Side-by-Side hladnjak
21.03.08 Promocije
Electroluxov 'Izvor' uz Svjetski dan voda
19.03.08 Promocije
Novi samostojeći hladnjaci iz Electroluxa
06.02.08 Promocije
“Easy Iron” perilica rublja iz Zanussija
31.01.08 Korisne informacije
Istraživanje: Perilice posuđa štede živce
06.12.07 Neprehrambeni proizvodi
Electrolux traži poticaje za prijelaz na ekološki prihvatljivije kućanske aparate
20.09.07 Neprehrambeni proizvodi
Electrolux: Perilice posuđa štede vodu i el. energiju
20.09.07 Neprehrambeni proizvodi
Njemačka: Nagrađeni hladnjaci tvrtke Liebher
31.08.07 Neprehrambeni proizvodi
Poskupljenje perilica rublja i hladnjaka zbog eko pravilnika
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
21.08.07 Neprehrambeni proizvodi
Electrolux predstavio nove proizvode
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
14.02.07 Tvrtke i tržišta
Electrolux poslovao sa 206 mil dolara kvartalne dobiti
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
31.01.07 Neprehrambeni proizvodi
Gorenje Premium Touch: sušilica s elegantnim ekranom na dodir
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
31.08.06 Šira regija
EU uveo antidampinške carine na hladnjake iz Južne Koreje
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa