07.09.2011.
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
Povoljan trend prodaje velikih kućanskih aparata nastavio se i u prvoj polovini ove godine
U Europi, posebno zemljama njenog istoka, tržište velikih kućanskih aparata pokazuje vrlo pozitivna kretanja, a potražnja raste i u Africi te na Srednjem Istoku, dok važno mjesto imaju i zemlje Azije.
Ipak, sjeverna Amerika pokazuje tendenciju pada potražnje (zbog teže ekonomske situacije), no južna Amerika još uvijek bilježi rast prodaje.
Ovo su najnoviji rezultati iz istraživanja GfK Retail and Technology prezentirani ovaj tjedan na IFA sajmu potrošačke elektronike i konferenciji u Berlinu.
S jedne strane, pozitivni trendovi prodaje rezultat su rasta potražnje na tržištima u razvoju. No, na drugoj strani, pomaci se događaju i zbog ponude novih visoko kvalitetnih proizvoda i rastućeg trenda potražnje za proizvodima koji štede energiju.
Treba spomenuti i činjenicu da dio zemalja u razvoju pokazuje jasno zanimanje za premium segment i štedne proizvode a čiju prodaju u nekim zemljama potpomažu i vlade dajući određene povlastice.
U Europi svi znakovi ukazuju na rast
U središnjoj i istočnoj Europi ponovno se pokazuju trendovi rasta. Prodaja u Rusiji pokazuje najveći (dvoznamenkasti) rast od 2006. godine. Vidljivi pozitivni pomaci su i u Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Češkoj.
Rast prodaje nastavlja se i u zapadnom djelu Europe s iznimkom Portugala, Italije, Irske, Grčke i Španjolske. Rastu prodaje pomaže i određeni pad cijena na nekim tržištima (Francuska, Poljaka, Rusija, Češka).
Ovom padu cijena doprinosi i činjenica da u nekim zemljama dramatično raste prodaja putem interneta. Tako, na primjer, u Češkoj se gotovo četvrtina ovih proizvoda kupuje upravo online putem.
Nastavlja se trend rasta i na Srednjem Istoku i u Africi
I na ovim tržištima je zapažen rast prodaje – posebno za hladnjake, perilice, mikrovalne pećnice (oko 30%). Od zemalja vodi Saudijska Arabija i tamo se očekuje daljnji rast jer se radi o pretežno mladoj populaciji (procjena je da će do 2015 godine tamo biti 1,5 milijuna novih kućanstava).
Na tržištu Afrike rast treba prvenstveno zahvaliti prodaji hladnjaka koji čine polovinu ukupne prodaje velikih kućanskih uređaja.
Azija je motor rasta prodaje za ovaj sektor proizvoda
Premda je došlo do manjeg usporavanja rasta prodaje u Indiji i Kini (zbog gospodarskih problema i rasta cijena), ovo je perspektivno tržište, a sve više raste potražnja i za premium proizvodima (zbog rastućeg segmenta srednje klase).
I ovdje neke vlade daju posebne povlastice za kupovinu energetski štedljivih uređaja što pridonosi rastu prodaje.
Sjeverna Amerika usporava
Na tržištu sjeverne Amerike, u prvoj polovini 2011. godine došlo je do pada prodaje zbog krize. Nasuprot tome, zemlje Latinske Amerike imaju rast prodaje u prvoj polovini godine, osim u Brazilu gdje je zabilježen manji pad, zaključuje se u istraživanju GfK.
|
|
|
|