Potrošači
Seniko studio
Vijesti
28.08.2006. GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
ZAGREB - Nema naznaka stvarnih pomaka u standardu građana, tvrdi se u istraživanju GfK-Centra za istraživanje tržišta o indeksu potrošnje kućanstava u prvom polugodištu ove godine

Općenito, kaže se u komentaru rezultata istraživanja, došlo je stagnacije ili pada nekih cijena uz manji rast količina i vrijednosti, ali prvenstveno zbog malog pada nekih cijena osnovnih prehrambenih proizvoda.

S druge strane, zabilježen je daljnji rast cijene i pad kupljenih količina i vrijednosti osnovnih higijenskih proizvoda, što upućuje na to da građani i dalje štede na osobnoj i kućnoj higijeni. Slično je i s neesencijalnim prehrambenim proizvodima, čija potrošnja neznatno raste, ali zato rastu i njihove cijene. Kao nulto razdoblje indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava (indeks = 100), GfK uzima prvo polugodište 2002. godine.

U odnosu na to razdoblje, prosječne cijene roba široke potrošnje u 2005. godini bile su manje za 0,8 posto, a njihova količinska potrošnja povećana je za 7,3 posto. Potrošnja izražena u vrijednosti porasla je za 6,4 posto. U odnosu pak na prvo polugodište 2005. godine, u istom razdoblju ove godine prosječne cijene nisu se mijenjale, količinska potrošnja povećana je za 3,5 indeksnih bodova, a potrošnja izražena vrijednošću roba porasla je za 3,4 indeksna boda.

Prosječne cijene osnovnih prehrambenih proizvoda, u odnosu na bazno razdoblje (prvo polugodište 2002.), pale su za 9,7 posto, a u odnosu na prvih šest mjeseci 2005. godine za 0,8 indeksnih bodova. Količinska potrošnja osnovnih prehrambenih proizvoda također je u 2006. godini porasla, za 16,2 posto prema 2002. i za 10,8 indeksnih bodova u odnosu na 2005. godinu. Potrošnja izražena vrijednošću robe, porasla je u odnosu na 2005. za 7,8 indeksnih bodova.

Prosječne cijene osnovnih higijenskih proizvoda u 2006. porasle su prema cijenama iz 2005. za 1,9 indeksnih bodova, uz istovremeni količinski pad potrošnje od 4,1 indeksnih bodova, ali i vrijednosni pad od 2,3 boda. Neesencijalni kućanski proizvodi poskupili su ove godine u odnosu na 2005. u prosjeku za 2,5 bodova, njihova količinska potrošnja povećana je za 0,7 indeksnih bodova, a vrijednosno je porasla za 3,3 indeksna boda.

Izračun indeksa potrošnje hrvatskih kućanstava GfK je započeo 2002. godine. Iz skupine više od 50 grupa proizvoda svakodnevne potrošnje, za potrebe izračuna indeksa izdvajaju se tri podgrupe: osnovni prehrambeni proizvodi (mlijeko, jestivo ulje, kava), osnovni higijenski proizvodi (deterdženti, sapuni, zubne paste, šamponi, sredstva za čišćenje), i neesencijalni proizvodi (instant kava, sokovi, vode, čajevi i dr.). (Hina)

Izvor: vecernji.net

Povezani članci
20.06.14 Vijesti
Danska u 2013. najskuplja, Bugarska najjeftinija zemlja EU-a; Hrvatska ispod prosjeka
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
10.01.12 Vijesti
Dugotrajniji rast cijena goriva značajnije bi utjecao na troškove i standard
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
01.08.11 Vijesti
GfK: Građani su i dalje opterećeni krizom
12.07.11 Zaposlenost / plaće
BDP narastao, a zadovoljstvo životom se smanjilo
02.06.11 Financije i gospodarstvo
Kako je biti građanin u Hrvatskoj
02.03.11 Vijesti
GfK: Nedostatni prihodi kod gotovo 80 posto kućanstava
30.12.10 Zaposlenost / plaće
Pola milijuna građana nema za režije
13.10.10 Financije i gospodarstvo
Living Planet Report: Hrvatska živi iznad svojih mogućnosti
09.09.10 Financije i gospodarstvo
Vlada neće Hrvatsku izvući iz krize smatra 79 posto građana
03.09.10 Financije i gospodarstvo
JL: Hrvati spremni na velika odricanja ako će njihovoj djeci biti bolje
08.07.10 Trgovina na malo
Živimo teže nego prije 40 godina
30.06.10 Financije i gospodarstvo
Svjetska banka i UNDP: Hrvatska pomaže krivim ljudima
31.05.10 Financije i gospodarstvo
Srednja klasa: Nestali u sredini
27.05.10 Vijesti
GfK: Više od polovice Hrvata boji se što donosi sutra
11.05.10 Zaposlenost / plaće
Umirovljenici najnesretnija skupina u hrvatskom društvu
19.10.09 Vijesti iz regije
Svaki osmi Slovenac živi ispod praga siromaštva
13.10.09 Financije i gospodarstvo
Na pragu siromaštva 40 posto Hrvata
08.10.09 Financije i gospodarstvo
Gallup: Hrvati nezadovoljni, ali se ne bi iselili
13.07.09 Financije i gospodarstvo
Hrvati očekuju da će kriza potrajati 3 ili više godina
01.07.09 Vijesti
GfK: Hrvate najviše zanima zdravlje, najmanje politika
23.01.09 Financije i gospodarstvo
Neto financijsko bogatstvo Hrvata lani palo na 44 posto BDP-a
20.10.08 Šira regija
Austrijanci sve štedljiviji zbog krize
09.09.08 Vijesti
ECB upozorava na problem zaduživanja hrvatskih građana
19.08.08 Korisne informacije
Maribor: Studija o odnosu standarda Švicaraca i Slovenaca
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
24.06.08 Vijesti
Petina građana osjetila pogoršanje financijske situacije
18.06.08 Korisne informacije
Građanima je najvažnije osiguravanje i stvaranje radnih mjesta
06.03.08 Financije i gospodarstvo
CentarNekretnina: Kraj rastu cijena nekretnina
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
09.05.07 Vijesti
Vlada: za kuće do 400 kvadrata samo rješenje o uvjetima građenja
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa