Info
Seniko studio
Korisne informacije
15.05.2013. GfK ShoppingMonitor 2012/2013
Potrošačke navike u Hrvatskoj
GfK ShoppingMonitor 2012/2013


Prikazani rezultati dio su istraživanja GfK ShoppingMonitora koji pokazuju navike kupovanja robe široke potrošnje među hrvatskim građanima.

1.950 kn mjesečno se u prosjeku izdvaja na kupovinu robe široke potrošnje, najviše u Dalmaciji – 2.640 kn, a najmanje u Slavoniji – 1.320 kn. Nešto više od polovice iznosa (53%) potroši se na svježu hranu koja uključuje voće, povrće, meso/ribu, pekarske proizvode.

Skoro svi (91%) tjedno odlaze u manje kupovine, dok 24% na tjednoj bazi obavi i veću kupovinu. Među hrvatskim građanima, 24% je i onih koji barem jednom u tjedan dana odlaze u spontanu/ne planiranu kupovinu.

Skoro ¾ (72%) velikih kupovina plati se gotovinom, a 28% nekom vrstom kartica, bilo debitnim ili kreditnim.
Skoro svaki drugi građanin Hrvatske (47%) vrlo često u kupovinu odlazi automobilom, 25% koristi automobil samo ponekad, kada ide u velike kupovine. Polovica hrvatskih građana (53%) radi popis potrebnih namirnica prije odlaska u trgovinu.

Nivo cijena nam, kao naciji, postaje sve važniji faktor: svaki četvrti građanin trgovinu bira na osnovi cijena, a zamjećuje se i značajan porast u broju onih koji na tjednoj bazi odlaze u potragu za sniženjima – 28% (2011.g – 14%).

Raste i broj onih koji barem povremeno kupuju proizvode trgovačkih marki – 83%, dok ih 24% kupuje redovito. Usporedbe radi, 2007.-e godine redovito je trgovačke marke kupovalo samo 9% hrvatskih građana.

Uz prodaju trgovačkih marki, raste i broj onih koji se o akcijama i promocijama informiraju iz letaka dobivenih poštom – njih 75% , dok je 2009.-e za informiranje letke koristilo njih 66%. U odnosu na 2007.-u udvostručio se i broj onih koji, ne samo da čitaju letke, nego i kupuju na osnovi njih: 2012.-33%, 2007.- 15%.

Kod kupovine robe široke potrošnje još uvijek ne postoji značajan interes prema inovacijama, odnosno nečim novim jer samo 7% među prvima kupi novi proizvod koji je upravo izašao na tržište, a manje od 1/3 (28%) ima interesa prema novim proizvodima na policama, voli proučavati što je novo stiglo u trgovinu. Kupci se ugodnije osjećaju u već poznatom ambijentu (53% zbunjuje novi raspored u trgovini), dok je kod 87% kupaca važna jednostavna orijentacija u trgovini.

Povezani članci
09.09.15 Trgovina na malo
GfK - Raste povjerenje potrošača!
21.07.15 Vijesti
Rast povjerenja hrvatskih potrošača u trgovinu putem interneta
27.05.15 Istraživanja
GfK: povjerenje njemačkih potrošača na najvišoj razini u 13 i pol godina
07.11.14 Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
16.09.14 Vijesti
Potrošačka klima u Hrvatskoj: nastavljen trend rasta optimizma - GfK
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
07.05.13 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača u ožujku blago porastao
16.01.13 Istraživanja
Google Hrvatska pokrenuo program za poticanje e-trgovine
12.11.12 Vijesti
Hrvatska po kupovnoj moći na 30. mjestu u Europi
29.10.12 Vijesti
Potrošačka klima i dalje bez naznaka oporavka
24.10.12 Vijesti
GfK indeks povjerenja potrošača na najnižoj razini
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
14.12.11 Vijesti
Kućanstva ne očekuju bolju financijsku situaciju
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa