Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
Info
>>
Statistika
Subota, 20.04.2024
Info
Carine
Inspekcijske službe
Ekologija
Korisne informacije
Karijere
Financije i gospodarstvo
Sajmovi i izložbe
Zaposlenost / plaće
Korisni linkovi
Osiguranja
Statistika
Zdravlje
Vijesti iz svijeta
DOP
Vijesti iz regije
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Statistika
12.11.2006.
GfK: Korištenje interneta u BiH
Gotovo svako treće domaćinstvo u BiH posjeduje kompjuter, ali manje od polovice njih ima i priključak za internet
Inače, 21% građana BiH tvrdi da se osobno koristi internetom i to najčešće za provjeravanje elektronske pošte. Internet Explorer je najčešći browser (75%) a njegova najčešće korištena alternativa je Mozilla Firefox koja je instalirana na 17% računala u BH domaćinstvima.
GfK BH – Centar za istraživanje tržišta je proveo Omnibus kvantitativno istraživanje na reprezentativnom uzorku od 1000 građana na cijeloj teritoriji BiH. Pored ostalog istraživanje je imalo i namjeru ispitati penetraciju kompjutera i interneta u BH domaćinstva.
Iako je kompjuter alat koji u mnogo čemu olakšava i pojednostavljuje život podaci pokazuju da tek trećina domaćinstava u BiH posjeduje barem jednu ovakvu alatku. U Federaciji je taj omjer nešto veći (38%) nego u Republici Srpskoj (24%). Također u urbanim krajevima BiH penetracija kompjutera u domaćinstvima je 43% a u ruralnim tek 24%.
Iz rezultata istraživanja je vidljivo da mjesečni prihodi znatno utiču na posjedovanje kompjutera jer, primjerice, samo 14% onih sa mjesečnim primanjima ispod 200 KM posjeduju kompjuter u domaćinstvu. Ovaj postotak raste s porastom mjesečnih primanja domaćinstva da bi dostigao maksimum (62%) kod one skupine koja ima ukupna primanja domaćinstva veća od 1000 KM.
Kako je bilo za očekivati i s porastom nivoa završene edukacije one osobe koja najviše doprinosi prihodima domaćinstva raste i broj domaćinstava koja posjeduju kompjuter. Tako čak 70% onih domaćinstava u kojima osoba koja najviše doprinosi primanjima ima završen fakultet, posjeduje kompjuter.
Od onih domaćinstava koja posjeduju kompjuter najveći broj posjeduje samo jedan. U prosjeku, u odnosu na ukupni broj kompjutera u domaćinstvima po jedan kompjuter dolazi na svakih 2,8 domaćinstava.
Niti pola onih domaćinstava koja posjeduju bar jedan kompjuter nemaju priključak za internet, točnije tek 14% domaćinstava u BiH je osposobljeno za pristup internetu. U Federaciji je taj postotak opet nešto malo veći (17%) nego u Republici srpskoj (9%).
Domaćinstva urbanih dijelova BiH, vjerojatno s obzirom na razvijeniju infrastrukturu, imaju znatno veći postotak (22%) priključaka za internet u odnosu na domaćinstva ruralnih predjela (7%).
Rezultati govore da što je veći nivo obrazovanja osobe koja najviše doprinosi prihodima domaćinstva to je veći broj domaćinstava sa priključkom za internet. Tako čak 46% onih domaćinstava kod kojih je osoba koja najviše doprinosi prihodima završila fakultet ima priključak za internet. Ovaj postotak rapidno opada do čak 1% u domaćinstvima kod kojih osoba koja najviše doprinosi prihodima ima završenu tek osnovnu školu.
Logično je bilo pretpostaviti, a rezultati i pokazuju, da ukupni prihodi domaćinstva također imaju pozitivan učinak na penetraciju priključaka za internet. 41% onih domaćinstava koja imaju ukupne prihode preko 1000 KM imaju priključak za internet, a tek 4% odnosno 1% domaćinstava koja imaju prihode između 200 i 500 KM, odnosno manje od 200 KM mogu od kuće pristupiti internetu.
Iako tek 14% domaćinstava posjeduje priključak za internet u BiH, broj onih koji se osobno koriste internetom je veći (21%). Kao po pravilu i ovaj je broj nešto veći u Federaciji (27%) nego u Republici srpskoj (11%), kao i u urbanim naspram ruralnih dijelova BiH (30% naspram 14%). Interesantno je da od ukupnog broja muškaraca njih 29% se koristi internetom, što je slučaj tek s 14% žena.
Nekoliko je pravila koja možemo istaći kada je u pitanju osobno korištenje internetom. Pravilo dobi: Što ispitanici imaju manje godina to se više koriste internetom i obratno. Tako među skupinom od 15 do 24 godine imamo čak 45% onih koji se koriste internetom, a među skupinom 65 i više godina tek nekih 3%.
Pravilo obrazovanja: S povećanjem nivoa obrazovanja raste i broj korisnika internetom. Među ispitanicima koji imaju fakultet njih se čak 75% koristi internetom dok je to slučaj sa samo 2% onih bez školske spreme.
Pravilo prihoda: Što su veći lični prihodi ispitanika to se njih više koristi internetom. 62% onih sa primanjima preko 1000 KM koristi internet u lične svrhe.
Podatak koji raduje je da se čak 60% učenika/studenata koristi internetom. Uzimajući u obzir zanimanja među manualnim radnicima, poljoprivrednicima, domaćicama i penzionerima nalazimo najmanje korisnika interneta (do 5%).
Među onima koji se koriste internetom njih 38% je izjavilo da je najčešći razlog njegove upotrebe provjeravanje elektronske pošte. Osjetno manje njih je kao glavni razlog navelo traženje stručne literature (18%), a zatim slijedi prikupljanje poslovnih (15%) i dnevnih informacija (13%).
Žene češće nego muškarci navode da je glavni razlog zbog kojeg koriste internet taj da bi provjerili e-mail (44% naprema 36%), a slično je i sa osobama iz ruralnih krajeva prema onih iz urbanih (42% naprema 37%).
Zanimljivo da oko 15% onih koji se služe internetom nemaju e-mail. Što se tiče čestine korištenja pojedinih usluga, nešto više od jedne četvrtine Internet korisnika u BiH bar jednom dnevno provjerava e-mail, svaki šesti svakodnevno na internetu traži informacije o dnevnim događajima, a svaki deseti je u potrazi za poslovnim informacijama.
Povezani članci
27.11.13
Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13
Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13
Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13
Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
23.08.12
Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12
Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12
Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12
Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12
Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12
Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12
Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12
Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
15.12.11
Korisne informacije
Internet koristi oko dvije trećine građana
28.11.11
Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11
Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11
Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11
Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11
Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11
Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
15.03.11
Korisne informacije
Televizija i dalje dominantna za svakodnevno informiranje građana
30.12.10
Vijesti iz svijeta
Gotovo pola milijarde Kineza koristi internet
06.11.10
Financije i gospodarstvo
Rast broadbanda od 10 posto diže BDP za 1,4 posto
20.10.10
Vijesti iz svijeta
UN: Dvije milijarde ljudi koristi internet
18.08.10
Korisne informacije
GfK: Internet koristi 53 posto stanovnika Hrvatske
08.08.10
Vijesti iz svijeta
Brzi internet otvara milijun radnih mjesta
17.02.10
Statistika
GfK: Internet koristi polovica Hrvata starijih od 15 godina
11.02.09
Vijesti
GfK: U Hrvatskoj 47 posto korisnika interneta
25.01.09
Korisne informacije
Broj korisnika interneta u svijetu premašio milijardu
17.12.08
Inspekcijske službe
HAKOM tužio HT zbog lokalne petlje
02.12.08
Korisne informacije
Hrvati u korištenju interneta zaostaju za EU prosjekom
03.11.08
Korisne informacije
Internet sustiže televiziju
28.08.08
Korisne informacije
GfK: 39 posto starijih od 15 godina koristi internet
24.06.08
Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
30.05.08
Statistika
Istraživanje: 75 posto građana na mobitelu, 37 posto na Internetu
28.05.08
Šira regija
EK priželjkuje neograničeni broj internetskih adresa u Europi od 2010.
09.04.08
Financije i gospodarstvo
Svjetski ekonomski forum: Hrvatska 49. u svijetu po tehnološkoj razvijenosti
27.03.08
Alternativne (privatne)
Algebra: Porast informacijske pismenosti
21.02.08
Istraživanja
U 2008. na online oglašavanje 40 milijardi dolara
19.02.08
Korisne informacije
U prosincu više od 373 milijuna prikaza internet stranica u Hrvatskoj
12.02.08
O marketingu
Američko tržište internetskog oglašavanja vrijedi 25,5 milijardi dolara
09.01.08
Korisne informacije
Hrvatska po korištenju Interneta u sredini među 13 zemalja regije
10.12.07
Tvrtke i tržišta
Gotovo polovina kompanija u EU prepušta poslove u IT sektoru vanjskim dobavljačima
05.12.07
Trgovina na malo
EU postigao dogovor oko reforme PDV-a u elektroničkoj trgovini
03.12.07
Korisne informacije
Više od 40 posto kućanstava EU 27 ima broadband
30.11.07
Vijesti iz svijeta
Google razmatra sudjelovanje u aukciji za bežične mreže
26.11.07
Korisne informacije
Web oglašavanje pod pojačanim nadzorom EU
21.11.07
Korisne informacije
Vipnet uveo prepaid i za mobilni Internet
16.11.07
Brandovi
Microsoft želi biti među vodećima u internet oglašavanju
13.11.07
Istraživanja
Zagreb: Konferencija o internet marketingu
13.11.07
Statistika
Još više minuta utrošenih u mobilnim mrežama
30.10.07
Korisne informacije
Financijski proizvodi i usluge na Internetu
25.10.07
Vijesti
Seminar: Informiranje potrošača značajan je zadatak regulatora
12.10.07
Brandovi
Slovački Etarget širi poslovanje oglašavanja na internetu u zemljama Balkana
28.09.07
Korisne informacije
T-Com povećao brzine širokopojasnog interneta
19.09.07
Statistika
Vrijednost hrvatskog telekom tržišta do 2009. godine 15 mlrd kuna
22.08.07
Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
21.08.07
Brandovi
Google i Yahoo najomiljeniji Internet brandovi
05.07.07
Vijesti
GfK: Na Internetu 38 posto hrvatskih građana
28.06.07
Šira regija
Poljska ulaže 600 milijuna eura u razvoj širokopojasnog interneta
19.06.07
Korisne informacije
Besplatan bežični pristup internetu u središtu Rijeke
11.06.07
Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
28.05.07
Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
17.05.07
Korisne informacije
Iskon ponudio najbrži ADSL u Hrvatskoj
15.03.07
Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
24.02.07
Statistika
Istraživanje: 15% građana ne koristi računalo
06.02.07
Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
27.01.07
Šira regija
Zarada na internetu u EU do 2010. 8,3 milijardi eura
23.01.07
Tvrtke i tržišta
Optima telekom: do sredine 2009. dokapitalizacija putem IPO-a
21.01.07
Istraživanja
Novinska web izdanja rastu geometrijskom progresijom
03.01.07
Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06
Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
10.12.06
Korisne informacije
Svaki osmi korisnik u SAD je ovisnik o internetu
14.11.06
Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
25.10.06
Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06
Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
08.10.06
Korisne informacije
Sto trideset tisuća ljudi u Hrvatskoj ovisno o Internetu
03.09.06
Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
29.08.06
Vijesti
GfKinfo istraživanje - Građani i internet
28.08.06
Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06
Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.