Info
Seniko studio
Korisne informacije
24.06.2008. GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
Više od polovine građana slobodno vrijeme bi najradije provodili u druženju s obitelji i prijateljima

Istraživanje koje je provela agencija GfK na uzorku od 1.000 ispitanika starijih od 15 godina poakazalo je kako suvremeni tempo života, rada i drugih obaveza sve više smanjuje raspoloživu količinu slobodnog vremena, koje najviše nedostaje za druženje s obitelji i prijateljima.

Više od polovine građana ta dva oblika druženja stavlja na prvo mjesto. U prosjeku svaki je ispitanik u Hrvatskoj naveo 3 do 4 različita sadržaja kojim bi se bavio da ima na raspolaganju više slobodnog vremena.

Druženje s članovima vlastite obitelji najviše nedostaje osobama između 35 i 44 godina starosti (69%), zatim Slavoncima (67%), građanima Istre, Primorja i Gorskog Kotara (64%), osobama u braku (63%) te ženama (61%).

Na drugoj strani, to najmanje nedostaje skupini mladih između 15 i 17 godina – 32%, što je vrlo zanimljivo i iznenađujuće.

Nedostatak druženja s prijateljima posebno je karakterističan kod građana koji žive u naseljima preko 100 tisuća stanovnika – 80%, kod mladih između 18 i 24 godine – 79% , zatim od 15 do 17 godina – 76%, pa od 25 do 34 godine – 64%.

Taj nedostatak, više od prosjeka, iskazuju još i građani Istre/Primorja – 69% i Zagreba s okolicom – 63%.

Pasivan odmor i obično opuštanje kod kuće visoko je zastupljeno u Hrvatskoj, pokazalo je istraživanje. Najviše se nalazi kod građana Like/Korduna/Banovine – 58%, kod dobne skupine od 35 do 44 godine starosti – 52%, te u gradovima s više od 100 tisuća stanovnika – 52%. Ponovno je interesantno da se ova želja najmanje javlja kod mladih od 18 do 24 godine – samo 38%.

Putovanja općenito ili više putovanja posebno privlače mlade od 18 do 24 godine (69%), zatim stanovnike gradova s više od 100 tisuća stanovnika (58%), osobe s visokom stručnom spremom (52%), građane Zagreba s okolicom (51%), osobe koje imaju prosječne mjesečne prihode između 4.000 i 6.000 kuna (51%).

Zanimljivo je, također, da su putovanja dosta više privlačna ženama (48%) nego muškarcima (38%).

Bavljenje nekim hobijem nedostaje tek malo više od četvrtini građana, ali najviše nedostaje mladima od 15 do 24 godine (39%).

Želju za poboljšanjem vlastitog zdravlja, pak, navodi četvrtina stanovništva, a posebno su to istakli ispitanici između 55 i 64 godine starosti kao i oni s najvišim obrazovanjem (po 31%).

Izlasci/zabava izvan kuće nedostaju prvenstveno mladima od 18 do 21 g. (53%).

Oko petine građana rado bi se bavila sportom i to najviše mladi od 15 do 24 godine (preko 40%), i od 25 do 34 godine njih 30%.

Gotovo svakom petom građaninu nedostaje čitanje knjiga, a tu se značajnije ističu samo Građani Zagreba (28%), dok su na suprotnoj strani Slavonci (samo 9 %).

Daljnje obrazovanje i učenje stranih jezika podjednako su zastupljeni ali ipak na niskoj razini. Odskaču jedino građani Zagreba (oko 20%), te naravno mladi od 18 do 24 godine (oko 25%), i visoko obrazovani (24%).
Zanimljivo je da svaki deseti građanin pokazuje i potrebu da u slobodno vrijeme pomaže drugima što se najviše iskazuje kod mladih od 15 do 17 godina (20%), te kod Zagrepčana i žena (po 15%).

Povezani članci
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
23.05.07 Vijesti
GfK: preko 60 posto građana vikend provodi izvan kuće
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
25.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa