Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
Potrošači
>>
Vijesti
Srijeda, 08.05.2024
Potrošači
Vijesti
Zakon o zaštiti potrošača
Udruge / portali
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Vijesti
25.10.2006.
GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
Opremljenost kućanstava osnovnim trajnim dobrima vrlo je važna za organizaciju života a proizvodi kao što je - telefon, kolor televizor, hladnjak te perilica rublja - zaista su prisutni gotovo u svim domovima. Najnoviji rezultati istraživanja (09/2006.) pokazuju daljnji napredak u opremljenosti i s nizom drugih trajnih proizvoda.
Pokrivenost kućanstava telefonom je na razini od oko 97%, dok fiksnu kućnu liniju ima gotovo 83% kućanstava. Dodatno, u oko 11% kućanstava nalazi se i telefonska sekretarica (najviše u Istri s Primorjem – 22% i u gradovima preko sto tisuća stanovnika – 16%). Preko 7% kućanstava ima posebno i fax (oko 11% u Istri s Primorjem i u Zagrebu s okolicom).
Posjedovanje mobitela i dalje raste pa sada u preko 85% kućanstava ima barem jedan mobitel. Kućanstva s prihodima preko 8.500 kuna mjesečno u 98% slučajeva imaju mobitel a u gradovima s preko 100 tisuća stanovnika takvih je oko 95%. U prosjeku po kućanstvu imamo 2,49 mobilnih telefona. Zanimljivo je dodati da oko 16% kućanstava navodi i da je opremljeno Isdin-om, DSL-om (ADSL-om).
Satelitskom antenom opremljeno je oko 40% kućanstava a blizu 20% i kabelskom televizijom.
Proizvod koji posebno ukazuje na «suvremenu pismenost» u kućanstvima je osobno računalo/kompjuter, pa je kao - stolni PC/laptop/notebook prisutan je u gotovo 56% kućanstava. Posebno, klasično stolno računalo ima u oko 53% a prijenosno /laptop/ntebook ima u gotovo 9% kućanstava.
Ukupno posjedovanje računala poraslo je za oko 12% od početka ove godine. Posjedovanje veće od prosjeka je u Zagrebu, u Dalmaciji te Istri s Primorjem. S druge strane, priključak na Internet iz vlastitog kućanstva zaostaje za posjedovanjem računala pa tek nešto više od 36% kućanstava ima i priključak. Još oko 33% kućanstava ima i pisač za računalo.
DVD player (za TV i računalo) nalazi se u gotovo 50% naših domova a u tome prednjače kućanstva iz Zagreba i Dalmacije.
Video kameru (za snimanje) ima oko 10% kućanstava a tu je i digitalni foto aparat, kojeg ima 32% kućanstava.
Dok se stroj za pranje rublja nalazi u gotovo svim kućanstvima sušilica za rublje sporo penetrira i ima ju tek nešto više od 8% kućanstava, najviše u Istri s Primorjem
(oko 18%).
Jedan od aparata koji bi svakako dobro došao svima – stroj za pranje posuđa – ima približno 29% kućanstava. Značajno iznad prosjeka nalazi se u kućanstvima Dalmacije - 47% i Istre s Primorjem – 45%.
Praktičnu mikrovalnu pećnicu ima oko 42% kućanstava i njeno je posjedovanje značajno poraslo od početka godine – za 9%.
U novije vrijeme kućanstva su se opremila i s klima uređajima pa tako danas oko 20% kućanstava ima takav uređaj.
Listu trajnih dobara može se još nadopuniti i automobilom za kojeg blizu 74% kućanstava navodi posjedovanje ( prosječno – 1,29% vozila po kućanstvu). Još oko 8% kućanstava ima motor/skuter.
O istraživanju:
prikazani podaci rezultat su istraživanja javnog mnijenja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u domaćinstvu; rujan 2006.g.
GfK Grupa
jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 120 podružnica, u preko 90 zemalja, s preko 5 tisuća zaposlenika u punom radnom vremenu. Poslovanje se odvija u pet strateških poslovnih cjelina: kontinuirana istraživanja proizvoda široke potrošnje – paneli (CONSUMER TRACKING), kontinuirana istraživanja za trajna potrošna dobra – paneli (NON FOOD TRACKING), medijska istraživanja (MEDIA RESEARCH), istraživanja u području farmaceutike (HEALTH CARE) i ad hoc istraživanja u raznim tržišnim područjima (AD HOC RESEARCH).
GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, te suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja.
GfK-Centar za istraživanje tržišta d.o.o.
www.gfk.hr
,
www.gfk.com
Povezani članci
27.11.13
Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13
Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13
Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13
Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
23.08.12
Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12
Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12
Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12
Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12
Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12
Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12
Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12
Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11
Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11
Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11
Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11
Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11
Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11
Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
24.06.08
Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
22.08.07
Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07
Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07
Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07
Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07
Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06
Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06
Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06
Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
11.10.06
Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06
Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06
Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06
Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.