Potrošači
Seniko studio
Vijesti
25.10.2006. GfK istraživanje: Trajna dobra u kućanstvima Hrvatske
Opremljenost kućanstava osnovnim trajnim dobrima vrlo je važna za organizaciju života a proizvodi kao što je - telefon, kolor televizor, hladnjak te perilica rublja - zaista su prisutni gotovo u svim domovima. Najnoviji rezultati istraživanja (09/2006.) pokazuju daljnji napredak u opremljenosti i s nizom drugih trajnih proizvoda.

Pokrivenost kućanstava telefonom je na razini od oko 97%, dok fiksnu kućnu liniju ima gotovo 83% kućanstava. Dodatno, u oko 11% kućanstava nalazi se i telefonska sekretarica (najviše u Istri s Primorjem – 22% i u gradovima preko sto tisuća stanovnika – 16%). Preko 7% kućanstava ima posebno i fax (oko 11% u Istri s Primorjem i u Zagrebu s okolicom).

Posjedovanje mobitela i dalje raste pa sada u preko 85% kućanstava ima barem jedan mobitel. Kućanstva s prihodima preko 8.500 kuna mjesečno u 98% slučajeva imaju mobitel a u gradovima s preko 100 tisuća stanovnika takvih je oko 95%. U prosjeku po kućanstvu imamo 2,49 mobilnih telefona. Zanimljivo je dodati da oko 16% kućanstava navodi i da je opremljeno Isdin-om, DSL-om (ADSL-om).

Satelitskom antenom opremljeno je oko 40% kućanstava a blizu 20% i kabelskom televizijom.

Proizvod koji posebno ukazuje na «suvremenu pismenost» u kućanstvima je osobno računalo/kompjuter, pa je kao - stolni PC/laptop/notebook prisutan je u gotovo 56% kućanstava. Posebno, klasično stolno računalo ima u oko 53% a prijenosno /laptop/ntebook ima u gotovo 9% kućanstava.

Ukupno posjedovanje računala poraslo je za oko 12% od početka ove godine. Posjedovanje veće od prosjeka je u Zagrebu, u Dalmaciji te Istri s Primorjem. S druge strane, priključak na Internet iz vlastitog kućanstva zaostaje za posjedovanjem računala pa tek nešto više od 36% kućanstava ima i priključak. Još oko 33% kućanstava ima i pisač za računalo.

DVD player (za TV i računalo) nalazi se u gotovo 50% naših domova a u tome prednjače kućanstva iz Zagreba i Dalmacije.

Video kameru (za snimanje) ima oko 10% kućanstava a tu je i digitalni foto aparat, kojeg ima 32% kućanstava.

Dok se stroj za pranje rublja nalazi u gotovo svim kućanstvima sušilica za rublje sporo penetrira i ima ju tek nešto više od 8% kućanstava, najviše u Istri s Primorjem
(oko 18%).

Jedan od aparata koji bi svakako dobro došao svima – stroj za pranje posuđa – ima približno 29% kućanstava. Značajno iznad prosjeka nalazi se u kućanstvima Dalmacije - 47% i Istre s Primorjem – 45%.

Praktičnu mikrovalnu pećnicu ima oko 42% kućanstava i njeno je posjedovanje značajno poraslo od početka godine – za 9%.

U novije vrijeme kućanstva su se opremila i s klima uređajima pa tako danas oko 20% kućanstava ima takav uređaj.

Listu trajnih dobara može se još nadopuniti i automobilom za kojeg blizu 74% kućanstava navodi posjedovanje ( prosječno – 1,29% vozila po kućanstvu). Još oko 8% kućanstava ima motor/skuter.
O istraživanju: prikazani podaci rezultat su istraživanja javnog mnijenja na reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 15 godina (n= 1 000); osobna anketa u domaćinstvu; rujan 2006.g.

GfK Grupa jedan je od vodećih međunarodnih instituta za istraživanje tržišta (treća pozicija u Europi i četvrta u svijetu). Ukupno ima više od 120 podružnica, u preko 90 zemalja, s preko 5 tisuća zaposlenika u punom radnom vremenu. Poslovanje se odvija u pet strateških poslovnih cjelina: kontinuirana istraživanja proizvoda široke potrošnje – paneli (CONSUMER TRACKING), kontinuirana istraživanja za trajna potrošna dobra – paneli (NON FOOD TRACKING), medijska istraživanja (MEDIA RESEARCH), istraživanja u području farmaceutike (HEALTH CARE) i ad hoc istraživanja u raznim tržišnim područjima (AD HOC RESEARCH).

GfK HRVATSKA počinje s radom u jesen 1999. godine, integrirajući renomirane lokalne istraživačke institute – CEMU i Gral - Iteo. Preko 45 stalno zaposlenih djelatnika (s područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije) čine vodeću istraživačku kuću u Hrvatskoj. Raspolažemo nacionalnom mrežom od preko 900 anketara i osam regionalnih koordinatora, te suvremeno opremljenim studijem za grupne diskusije i telefonska (CATI) istraživanja.

GfK-Centar za istraživanje tržišta d.o.o.
www.gfk.hr, www.gfk.com

Povezani članci
27.11.13 Vijesti
Raspoloženje njemačkih potrošača na najvišoj razini u šest godina - GfK
26.09.13 Vijesti
Štednja među hrvatskim građanima
17.06.13 Vijesti
Najbolje u Hrvatskoj 2013. - izabrali građani
15.05.13 Korisne informacije
GfK ShoppingMonitor 2012/2013
23.08.12 Trgovina na malo
Hrvatima pri kupovini najbitniji omjer cijene i kvalitete
06.08.12 Prehrambeni proizvodi
Premiumizacija u kategoriji instant kava
23.07.12 Vijesti
GfK: Hrvatski potrošači ne nadaju se boljem životu
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
09.05.12 Turizam
Predstavljen projekt NAJBOLJE U HRVATSKOJ
04.04.12 Trgovina na malo
U CEE regiji sve popularniji moderni formati trgovina
15.03.12 Trgovina na malo
Potrošači najviše troše u Konzumu
03.01.12 Tvrtke i tržišta
GfK dobio nove ugovore za medijska istraživanja u središnjoj i istočnoj Europi
28.11.11 Vijesti iz svijeta
GfK: SAD i dalje zemlja s najboljim imageom
10.11.11 Vijesti
GfK: Potrošači u Hrvatskoj sve manje optimistični
07.11.11 Trgovina na malo
GfK - Hrvatska po kupovnoj moći na 32. mjestu od 42 europske zemlje
19.10.11 Vijesti iz svijeta
Istraživanje GfK: Eskalirajuća kriza slabi Europu
07.09.11 Neprehrambeni proizvodi
Veliki kućanski aparati: Trend rasta na svjetskom tržištu
25.08.11 Vijesti
Blagi pad povjerenja potrošača u Hrvatskoj
24.06.08 Korisne informacije
GfK: Najmanje slobodnog vremena za obitelj i prijatelje
22.08.07 Turizam
GfK: Većina hrvatskih građana lani nije putovala izvan zemlje
28.05.07 Karijere
GfK: Građani sve više preferiraju žene na istaknutim položajima
15.03.07 Trgovina na malo
GfK: kretanje maloprodaje u tranzicijskim zemljama
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
14.11.06 Statistika
Gfk istraživanje: U Srbiji 28,2 posto korisnika Interneta
12.11.06 Statistika
GfK: Korištenje interneta u BiH
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
03.09.06 Trgovina na malo
Hrvatska e-trgovina narasla 66 posto, na 437 milijuna dolara
28.08.06 Vijesti
GFK: Nema naznaka poboljšanja standarda
23.06.06 Trgovina na malo
BiH će kao i Hrvatsku osvojiti veliki trgovački lanci
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa