18.10.2011.
Ljerka Puljić: Investicijama u poljoprivredu dosegli smo europske prinose
Zahvaljujući ulaganjima u Belju su dvostruko povećali prinose šećera, žitarica i mlijeka, istaknula je starija izvršna potpredsjednica Agrokora
Rastuća potražnja za hranom uvjetovat će rast cijena te stvoriti golemo tržište i bila bi šteta to ne iskoristiti, istaknula je Ljerka Puljić, starija izvršna potpredsjednica Agrokora, na 2. regionalnoj konferenciji o prehrambenoj industriji FMCG&Retail Arena.
Dodala je kako je Agrokor u Belju investicijama u poljoprivredu za 100 posto podigao prinose šećera, žitarica i mlijeka.
Puljić je istaknula je da će rastuća potražnja za hranom uvjetovati rast cijena i stvarati golemo tržište, te da bi bila šteta to ne iskoristiti. "Zato Hrvatska što prije treba napraviti strategiju korištenja sredstava iz EU fondova namijenjenih ruralnom razvoju, kazala je Puljić.
"Zahvaljujući investicijama u tehnologiju za obradu zemlje, u nekim kulturama poput kukuruza i pšenice, imamo rezultate iznad europskih prosjeka. Najveći dio naše ratarske proizvodnje fokusiran je na proizvodnju hrane za stoku, dakle proizvoda veće dodane vrijednosti. Jer, bolje je pšenicu izvesti kroz mlijeko i meso.
Vupik primjerice ima potencijala za proizvodnju industrijskog povrća poput graška i mrkve, koje je Hrvatska dosad gotovo isključivo uvozila. Imamo puno prostora za rast samo da supstituiramo velik dio uvoza voća, povrća i žitarica. Obrađujemo 950.000 hektara, a potencijal nam je do dva milijuna. Dio tog zemljišta pogodan je za ekološku i dugoročno održivu proizvodnju i tu sada investiramo. Postali smo i izvoznik voća u vodeće europske maloprodajne lance", kazala je Puljić.
No, rast proizvodnje hrane uzrokovao je i rast količine otpada s farmi i iz proizvodnih pogona koji je postao problem jer njegova sanacija košta što cijena mesa u budućnosti neće moći podnijeti, kazala je Puljić.
Stoga Agrokor investira u pogone za proizvodnju bioplina koji možda neće donijeti profit, ali će smanjiti troškove proizvodnje. To je, dodala je, ujedno i dobar put da proizvodnja bude ekološka.
"Počeli smo razvijati i turizam u Belju i drugim mjestima, a to nije održivo ukoliko ne riješite pitanje vlastitog otpada".
Neophodnost investiranja u nove proizvode i tehnologije istaknuli su i ostali sudionici okruglog stola.
Zoran Mitrović, predsjednik uprave i suvlasnik srbijanske Victoria grupe kazao je kako se njihova strategija razvoja zasniva na investicijama u finalizaciju proizvoda iz portfelja.
Tako su 60 milijuna eura uložili u pogone za proizvodnju proizvoda od soje koja nije GMO i s kojima su već prisutni na tržištu EU. Umjesto izvoza kukuruza, njihov je sljedeći iskorak proizvodnja škroba od kukuruza, za što kažu neće biti teško pronaći kupca.
|
Miodrag Kostić, predsjednik uprave i vlasnik MK grupe iz Srbije, kazao je kako proizvođačima hrane kriza ide na ruku ako budu investirali, te svima sugerirao ulaganje u dionice poljoprivredno-prehrambenih tvrtki.
Direktor međunarodnog razvoja u francuskoj kompaniji Axereal Stephane Michel istaknuo je važnost smanjivanja troškova proizvodnje u poljoprivredi da bi se zadržala konkurentnost na tržištu.
Ilija Studen, predsjednik austrijske Studen&Co smatra da nije opravdano pretvaranje hrane u biogoriva, odnosno energiju s obzirom na porast broja stanovnika na zemlji. "Ima dovoljno drugih mogućnosti i izvora energije", kazao je. (Bankamagazin)
|
|
|
|