06.09.2006. (Marinko Petković)
Napreduje povezivanje zelene i plave »njive«
Dio kolača od gotovo šest milijardi eura od turizma pripao je i domaćoj industriji
ZAGREB - Prema prvim rezultatima ovogodišnje, kako se čini rekordne turističke sezone, dio kolača od oko šest milijardi eura prihoda pripao je i domaćoj prehrambenoj industriji.
Vlasnik i predsjednik Uprave Agrokora Ivica Todorić kaže da je utjecaj turizma na industriju hrane u Hrvatskoj golem. »Agrokor je samo u dva glavna turistička mjeseca, srpanj i kolovoz, povećao promet za milijardu i pol do dvije milijarde kuna u odnosnu na neturističko razdoblje«, kaže Todorić.
Naravno, tu je velikim dijelom riječ i o uvoznoj robi, jer Hrvatska ima samo sedam poljoprivredno-prehrambenih proizvoda dovoljnih za vlastite potrebe. To su pšenica, kukuruz, meso peradi, jaja, vino, masline i mandarine.
U Agrokoru se žale da ne mogu, primjerice, pronaći domaćeg proizvođača rajčice koji bi osigurao dovoljne količine i odgovarajuću kvalitetu, pa moraju uvoziti goleme količine rajčice da bi opskrbili hotele.
U opskrbi mesom stanje je nešto bolje. Potvrđuje to i fizički obujam proizvodnje PIK-a Vrbovec, koji je s naslijeđenog godišnjeg učinka od nepunih 8000 tona obrađenog mesa i mesnih prerađevina, narastao na 24.675 tona, a cilj je da do kraja ove godine dosegne 35.000 tona.
Todorić kaže da će i dalje investirati u domaću poljoprivrednu proizvodnju, kako bi se smanjio uvoz hrane u Hrvatsku. Primjerice, dio proizvodnje iz doline Neretve, u prvom redu voća i povrća, Agrokor će prebaciti u Belje, koje ima 20.000 hektara najkvalitetnije zemlje u Baranji.
Savjetnik u Gavriloviću Miro Galić kazao nam je da je prodaja svježeg mesa Gavrilovića u srpnju i kolovozu ove godine bila blizu 30 posto veća nego lani u istom razdoblju.
No, u Gavriloviću drže da je udio sive ekonomije, pogotovo na tržištu svježeg mesa na domaćem tržištu, još uvijek nedopustivo velik. »Samo na PDV-u država izgubi milijardu kuna, stoga podržavamo akciju suzbijanja sivog tržišta«, napominje Galić.
U Luri napominju da u svom asortimanu imaju bogat izbor prehrambenih proizvoda, od mliječnih proizvoda do bezalkoholnih pića i napitaka, te osvježavajućih gaziranih pića. »U turističkoj sezoni njihova potrošnja bitno raste«, kažu u Luri.
Dodaju da su ugovorili suradnju s velikim brojem hotelijera, koji su prepoznali važnost ponude hrvatskih proizvoda u svom asortimanu, te potrebu za što kvalitetnijom suradnjom s domaćim prehrambenim tvrtkama.
U Podravki ističu da je prerano donositi ocjenu o rezultatima prodaje za ovogodišnju turističku sezonu, s obzirom da ona još nije završila. U Podravki, pak, očekuju da će ona biti bolja od prošlogodišnjih.
Predsjednik Grupacije pivarske industrije pri HGK Pero Ivanković kaže da su domaći pivari, prema podacima za srpanj, također imali bolju prodaju piva nego lani u isto vrijeme.
|
Dakle, napreduje povezivanje domaće zelene i plave »njive«. Riječ je starom projektu Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva, koji s povećanjem domaće poljoprivredne proizvodnje, konačno ima šanse za uspjeh.
Izvor: Vjesnik.hr
|
|
|
|