10.12.2010.
Bloomberg: Agrokor u pohodu na Europu i SAD-u
"Novu ekspanziju na tržišta Europe i Amerike, kompanija će bazirati na brendovima flaširane vode Jana, mesnim proizvodima PIK-a Vrbovec te vinima i jestivim uljima", najavio je za Bloomberg Ivan Crnjac, izvršni potpredsjednik za strategiju i tržište kapitala u Agrokoru
Agrokor, najveća privatna kompanija na području bivše Jugoslavije, želi daljnje širenje u Europi i jačanje uporišta na tržištu SAD-a kako bi i nadalje osigurala rast profita, piše u petak news portal Bloomberg. Portal navodi kako je Agrokor, prema Deloitte-ovim podacima, s lanjskim prihodima od 3,6 milijarde eura hrvatsku naftnu kompaniju INA-u i slovenski Mercator, pa želi nastaviti poslovnu ekspanziju.
"Sada je cilj Agrokora osvajanje novih tržišta radi osiguravanja daljeg rasta kompanije", prenosi Bloomberg izjavu Ivana Crnjca, izvršnog potpredsjednika za strategiju i tržište kapitala u Agrokoru. "Tražimo načine da učvrstimo Agrokorove pozicije na drugim europskim tržištima, i posebno u SAD-u", kazao je Crnjac za Bloomberg koji navodi i da je u Americi hrvatska kompanija postigla ugovor o distribuciji s najvećim američkim lancem trgovina - Kroger.
Portal podsjeća kako je Agrokor kao privatna poslovna grupacija s 40.000 zaposlenih izrastao na obiteljskom biznisu s cvijećem u doba komunizma. Kompanija je rasla kombinirajući proizvodnju s maloprodajom i distribucijom hrane u republikama bivše Jugoslavije u kojoj je građanskim ratom 90-ih godina srušena federacija i nakon toga otvorene su granice i slobodna trgovina.
Bloomberg ističe kako su neke članice hrvatskog koncerna izlistane na Zagrebačkoj burzi, no cijela holding-kompanija nije na burzi i njezin osnivač Ivica Todorić je 91,7-postotni vlasnik koncerna.
"Kako bi preživio gospodarsku krizu u Hrvatskoj, Agrokor je radio na rastu profita", kazao je Crnjac. Tako je prodaja kompanije u devet mjeseci ove godine iznosila 19 milijardi kuna, što je na razini prošle godine, dok je dobit brije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) porasla za 10 posto, navodi potredsjednik kompanije za strategiju.
Prihodi Agrokorova maloprodajnog lanca Konzum su porasli, sa 30 milijuna eura sredinom 1990-ih na 2,8 milijardi eura u 2009., prenosi Bloomberg podatke iz Deloitte-ova izvješća u studenome. Agrokorova sladoledna marka Ledo sama je lani ostvarila prihode od oko 300 milijuna eura, u usporedbi s 14 milijuna eura u 1994., kada je Agrokor kupio tvrtku.
|
"U uvjetima krize, deflacije i pada potrošnje, uspjeli smo povećati profitabilnost, generirati snažan novčani tijek i ojačati pozicije u regiji", kaže Crnjac. Prema njegovim riječima, novu ekspanziju na tržišta Europe i Amerike, kompanija će bazirati na brendovima flaširane vode Jana, mesnim proizvodima PIK-a Vrbovec te vinima i jestivim uljima koje proizvodi. "Izdvojili smo naše tvrtke koje imaju najveći tržišni potencijal i na njih primjenili nove strategije distribucije, prodaje i marketinga", kazao je Crnjac.
Bloomberg piše kako je 2000. godine Europska banka za obnovu i razvitak (EBRD) dala Agrokoru sindicirani kredit od 170 milijuna eura, a 2006. je banka investirala u vlasničku imovinu Agrokora plativši 110 milijuna eura za udjel od 8,3 posto u kompaniji.
"Agrokor je jedna od rijetkih hrvatskih kompanija u kojoj je uspješno provedeno restrukturiranje i koja je profitirala od širenja tržišta prekograničnim investicijama", kazala je za Bloomberg Vedrana Jelušić, bankarica EBRD-a za poljoprivredni sektor. Zaključila je kako je Agrokor već pokazao da je "dobro organizirana tvrtka i lider u razvoju proizvoda te primjeni suvremenih tehnologija."
Inače, međunarodna kreditna agencija Moody's Investor Services povisila je u četvrtak kreditni rejting Agrokoru u 'pozitivan' iz 'stabilnog', dok je u studenome Standard & Poor's promijenio izglede kompanije u 'stabilne' iz 'negativnih'. Trenutno je, prema S&P-ju, Agrokorov ukupni dug 1,3 milijarde eura, a manje od 30 posto tog iznosa se odnosi na kratkoročna zaduženja, zaključuje Bloomberg. (Bankamagazin)
|
|
|
|