16.02.2010.
DZS: Pad prometa u industriji, povećanje narudžbi sa stranih tržišta
Ukupno primljene nove narudžbe u hrvatskoj industriji u prosincu 2009. veće su za 0,6 posto u usporedbi s prosincem 2008., dok su istodobno ukupno primljene nove narudžbe sa stranog tržišta bile veće za 11,5 posto, pokazuju novi podaci Državnog zavoda za statistiku
Ukupan promet u hrvatskoj industriji u prosincu 2009. bio je manji za 7,6 posto u usporedbi s prosincem 2008. godine, dok su ukupno primljene nove narudžbe u industriji u prošlogodišnjem prosincu veće za 0,6 posto u usporedbi s istim mjesecom prethodne godine, zahvaljujući povećanju narudžbi sa stranih tržišta, pokazuju u utorak objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku.
U usporedbi pak s prosječnim mjesečnim prometom u 2008., promet u industriji u prosincu 2009. bio je manji za 6,5 posto.
U zadnjem je prošlogodišnjem mjesecu ukupan promet u hrvatskoj industriji na domaćem tržištu bio manji za 9,3 posto u usporedbi s prosincem 2008.
Istodobno je ukupan promet u industriji na stranom tržištu u prosincu 2009. bio manji za 3,3 posto u odnosu na prosinac 2008.
Prema glavnim grupacijama, u prosincu 2009. u odnosu na isto razdoblje godine prije, ukupan promet kapitalnih proizvoda bio je manji za 24,1 posto, trajnih proizvoda za široku potrošnju manji je za 10,1 posto, a intermedijarnih proizvoda manji je za 3,6 posto.
Ukupan je pak promet energije za to razdoblje bio veći za 30,9 posto, a netrajnih proizvoda za široku potrošnju veći je za 4,4 posto.
Ukupno primljene nove narudžbe u hrvatskoj industriji u prosincu 2009. veće su za 0,6 posto u usporedbi s prosincem 2008., dok su u usporedbi s prosječno primljenim mjesečnim narudžbama u 2008. manje za 18,8 posto.
Pritom su ukupno primljene nove narudžbe u industriji s domaćeg tržišta u prosincu 2009. bile manje za 9,7 posto u odnosu na prosinac prethodne godine.
Istodobno su ukupno primljene nove narudžbe sa stranog tržišta u hrvatskoj industriji u prosincu 2009. bile veće za 11,5 posto u usporedbi s prosincem 2008.
Prema GIG-u, u prosincu lani prema istom mjesecu godine prije ukupno primljene nove narudžbe za trajne proizvode za široku potrošnju manje su za 43,3 posto, a za kapitalne proizvode manje su za 42,9 posto.
Visoki je pak rast zabilježen kod ukupnih novih narudžbi za netrajne proizvode za široku potrošnju, koje su veće za 83 posto, dok su ukupne narudžbe za intermedijarne proizvode povećane za 18,2 posto u usporedbi s prosincem 2008. (H)
|
|
|
|