Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
24.02.2009. GFK: 72 posto prodaje robe široke potrošnje u trgovačkim lancima
Uz rast potrošnje u trgovačkim lancima, potrošačku sliku u Hrvatskoj karakterizira pad prodajnog udjela malih trgovaca i sve veće povjerenje spram privatnih robnih marki

Prema analizi agencije za istraživanje tržišta GfK, prodaju robe široke potrošnje u Hrvatskoj karakterizira činjenica da se danas već oko 72 posto prodaje odvija preko 15 trgovačkih lanaca (vodećih 5 su Konzum, Kaufland, Billa, Mercator i Plodine), dok se kod malih privatnih trgovaca i dalje pokazuje tendencija pada njihovog udjela.

Ujedno privatne su marke pojedinih lanaca definitivno dobile svoje kupce pa tako više od 60 posto ispitanih potrošača kupuje bar neke privatne marke, a oko 15 njih se izjašnjavaju kao redoviti kupci takvih proizvoda.

Kada se promatra proizvode svakodnevne potrošnje Konzum je i dalje apsolutni lider u spontanoj (82%) i ukupnoj poznatosti (99%) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj.

Ukupnu poznatost, veću od 90 posto, imaju još Pevec, Kaufland, Getro, Mercator, Lidl i Billa.

Promatrano po subjektivnoj procjeni učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac, u zadnjih 6 mjeseci prije ispitivanja, potrošači također stavljaju Konzum na prvo mjesto (72%), a slijede ga DM, Kaufland, Getro i Plodine.


Gledano prema osobnoj ocjeni količine novca potrošenog po trgovačkim lancima na prvih deset pozicija su redom: Konzum, Kaufland, Plodine, Getro, Billa, Mercator, Tommy, Interspar, Lidl i Ktc.

Oko 45 posto tog novca potroši se u supermarketima. Naravno, od ovog prosjeka postoje određena odstupanja ako se podaci analiziraju po regijama – u supermarketima se najmanje troši u Lici, Kordunu, Banovini (oko 28%), a najviše u Slavoniji (52%), navode iz GfK.

Osnovni razlog zbog kojeg se odlazi u kupnju u određenu trgovinu je širina ponuđenog asortimana proizvoda koja je bitna za 60 posto kupaca.

Na drugom je mjestu blizina stanovanja ili posla, a potom prihvatljivost cijena (oba elementa važna su za oko 50% kupaca). Važnost i zadovoljstvo pojedinih elemenata varira kada se podaci analiziraju po pojedinim konkretnim lancima.

Oko 65 posto kupaca uglavnom često koristi automobil za odlazak u kupovinu, a posebno to čine kada kupuju u tipu trgovine kao što je «cash&carry» - 82 posto ili u hipermarketu – 78 posto.

Povezani članci
24.07.15 Vijesti iz svijeta
Dobit Unilevera smanjena u prvom polugodištu, prihodi porasli
03.07.15 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u svibnju porasla 10. mjesec zaredom, za 4,1 posto
04.02.15 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u prosincu porasla najviše od polovine 2013.
03.11.14 Vijesti iz svijeta
Argentina optužila P&G za poreznu prijevaru
31.10.14 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u rujnu neočekivano porasla za 1,4 posto
07.08.13 Trgovina na malo
Iznenađenje u lipnju: Potrošnja porasla 2,7%
10.06.13 Statistika
Pad BDP-a u prvom kvartalu 1,5 posto
05.02.13 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u prosincu potonula 6,1 posto
23.01.13 Vijesti iz svijeta
Unilever povećao dobit zahvaljujući tržištima u nastajanju
25.10.12 Tvrtke i tržišta
Unilever osjetno povećao prihode zahvaljujući tržištima u nastajanju
04.05.12 Trgovina na malo
Potrošnja u ožujku pala 1,1 posto
26.04.12 Tvrtke i tržišta
Podignute cijene i tržišta u nastajanju poduprli Unileverove rezultate u prvom tromjesečju
20.03.12 Vijesti
Dobra opremljenost trajnim dobrima
27.02.12 Trgovina na malo
Hrvati "preko granice" najviše kupuju odjeću i obuću
24.02.12 Tvrtke i tržišta
Procter & Gamble ukida 5.700 radnih mjesta
21.02.12 Vijesti
Gotovo tri četvrtine kućanstava s nedostatnim prihodima
16.01.12 Vijesti
GfK: Pesimizam kućanstava u vezi financijske situacije
14.12.11 Vijesti
Kućanstva ne očekuju bolju financijsku situaciju
03.11.11 Tvrtke i tržišta
Unilever s višim cijenama povećao prihode za 7,8 posto
31.10.11 Prehrambeni proizvodi
Potrošnja hrane i pića u 2010.
28.10.11 Trgovina na malo
Izdaci za potrošnju kućanstva lani za 1,3 posto manji nego 2009.
14.07.11 Trgovina na malo
Kućanstva ne očekuju poboljšanje
06.06.11 Vijesti iz regije
GfK: 60 posto slovenskih kućanstava u plusu
02.06.11 Trgovina na malo
Potrošnja u Hrvatskoj porasla 3,7 posto
30.03.11 Trgovina na malo
GfK: Istraživanja potrošačkih navika u maloprodaji
15.12.10 Vijesti
GfK: Više od polovice hrvatskih kućanstava siromašnije nego lani
26.08.10 Trgovina na malo
Cijene mesa niže 5 posto, a potrošnja pala i do 15 posto
12.07.10 Vijesti
PBZ: Štedi se na odjeći i obući
23.06.10 Trgovina na malo
Analiza Banke: U recesiji potrošač važniji nego ikad
15.06.10 Vijesti
Gfk: Preko 50 posto kućanstava u lošijoj financijskoj situaciji
27.05.10 Vijesti
GfK: Više od polovice Hrvata boji se što donosi sutra
17.05.10 Trgovina na malo
Unatoč krizi moderni formati trgovina dominiraju u zemljama CEE regije
19.04.10 Vijesti
Osobna potrošnja u CEE/SEE: Hrvati predvode u potrošnji za modu
01.04.10 Trgovina na malo
Potrošnja pod pritiskom pada plaća i rasta nezaposlenosti
30.03.10 Trgovina na malo
GfK: Kriza natjerala 70 posto građana na opreznu kupnju
29.03.10 Vijesti
Farmaceutika, zdravstvo i prehrana najotporniji na krizu
02.02.10 Vijesti
GfK: Preko 70 posto kućanstava ima nedostatne prihode
26.01.10 Trgovina na malo
GfK: 90 posto građana promijenilo kupovne navike zbog krize
17.11.09 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva ne očekuju poboljšanje životnih uvjeta
05.11.09 Financije i gospodarstvo
HNB: Pad osobne potrošnje jači od rasta PDV-a
13.07.09 Financije i gospodarstvo
Hrvati očekuju da će kriza potrajati 3 ili više godina
06.07.09 Vijesti
Kućanstva u 2008. u prosjeku raspolagala s 89 tisuća kuna
12.05.09 Vijesti
Hrvati za cigarete i alkohol godišnje troše oko 470 eura
27.04.09 Financije i gospodarstvo
Tri bilijuna dolara prihoda od prodaje robe široke potrošnje
16.04.09 Vijesti
Posljedice recesije osjeća polovica građana
25.03.09 Vijesti
Kućanstva i dalje očekuju pogoršanje životnih uvjeta
17.03.09 Zaposlenost / plaće
NHS: Plaća pokriva tek 82% troškova četveročlane obitelji
17.03.09 Vijesti
Smanjena potrošnja kućanstava u 2008.
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
18.02.09 Vijesti
GfK: Prihod prosječnog kućanstva 6.920 kuna
03.02.09 Vijesti iz svijeta
GfK predviđa porast potrošnje u Njemačkoj od 0,5 posto
04.12.08 Vijesti
GfK o tržištu kućanskih aparata
19.11.08 Vijesti
Svako drugo kućanstvo živi na kreditne kartice
29.09.08 Vijesti
Stopa rizika od siromaštva 17,4 posto
21.08.08 Trgovina na malo
GfK: Rast cijena usporio osobnu potrošnju
24.06.08 Vijesti
Petina građana osjetila pogoršanje financijske situacije
20.06.08 Vijesti
Za osobnu potrošnju kućanstva 74 tisuće kuna
02.04.08 Financije i gospodarstvo
Hrvatska kućanstva na proizvode ili usluge godišnje troše 10.000 eura
19.03.08 Trgovina na malo
GfK: 70 posto potrošnje u trgovačkim lancima
03.03.08 Vijesti
GfK: Za 39 posto kućanstava pogoršalo se financijsko stanje
25.02.08 Seminari, konferencije
Konferencija o proizvodnji i distribuciji robe široke potrošnje
22.02.08 Vijesti
GfK istraživanje: Mijenjaju li se navike u potrošnji energije hrvatskih kućanstava?
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
04.02.08 Vijesti
GfK istraživanje: Više od 70% kućanstava ima nedostatne prihode
29.01.08 Financije i gospodarstvo
RBAnalize: Za jači gospodarski rast veće investicije
23.01.08 Vijesti
Hrvatska: Trećina potrošnje kućanstava odlazi na hranu
22.01.08 Financije i gospodarstvo
Sve veći udio stanovništva s otplatom stambenog kredita
21.01.08 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva sve opremljenija
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
03.12.07 Trgovina na malo
GfK: 75% građana kupuje u velikim trgovačkim centrima
01.12.07 Vijesti
EK: Predstavljanje projekta o zaštiti potrošača
29.11.07 Trgovina na malo
Blagdanska potrošnja u SAD-u porasla na 20 milijardi dolara
28.11.07 Trgovina na malo
Božićna šoping-histerija: Hrvati će potrošiti 12 milijardi kuna
23.06.07 Neprehrambeni proizvodi
Potrošač: Kupnjom štedljivijih uređaja do uštede energije
25.04.07 Vijesti
NHS: Građani u svibanj ulaze s kreditnom zaduženosti većom od 100 milijardi kuna
18.04.07 Udruga trgovine
Udruga trgovine o isticanju cijena na proizvodima
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
30.01.07 Vijesti
EIZG: Rast osobne potrošnje u 2007. zbog rasta plaća, zaposlenosti i izdašnijih državnih transfera
05.11.06 Trgovina na malo
Šoping-groznica: Blagdanska potrošnja čak 11 milijardi
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
05.10.06 Korisne informacije
Na mobitele se troši sedam puta više nego na obrazovanje
24.08.06 Prehrambeni proizvodi
Jedemo sve više kruha
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa