24.02.2009.
GFK: 72 posto prodaje robe široke potrošnje u trgovačkim lancima
Uz rast potrošnje u trgovačkim lancima, potrošačku sliku u Hrvatskoj karakterizira pad prodajnog udjela malih trgovaca i sve veće povjerenje spram privatnih robnih marki
Prema analizi agencije za istraživanje tržišta GfK, prodaju robe široke potrošnje u Hrvatskoj karakterizira činjenica da se danas već oko 72 posto prodaje odvija preko 15 trgovačkih lanaca (vodećih 5 su Konzum, Kaufland, Billa, Mercator i Plodine), dok se kod malih privatnih trgovaca i dalje pokazuje tendencija pada njihovog udjela.
Ujedno privatne su marke pojedinih lanaca definitivno dobile svoje kupce pa tako više od 60 posto ispitanih potrošača kupuje bar neke privatne marke, a oko 15 njih se izjašnjavaju kao redoviti kupci takvih proizvoda.
Kada se promatra proizvode svakodnevne potrošnje Konzum je i dalje apsolutni lider u spontanoj (82%) i ukupnoj poznatosti (99%) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj.
Ukupnu poznatost, veću od 90 posto, imaju još Pevec, Kaufland, Getro, Mercator, Lidl i Billa.
Promatrano po subjektivnoj procjeni učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac, u zadnjih 6 mjeseci prije ispitivanja, potrošači također stavljaju Konzum na prvo mjesto (72%), a slijede ga DM, Kaufland, Getro i Plodine.
Gledano prema osobnoj ocjeni količine novca potrošenog po trgovačkim lancima na prvih deset pozicija su redom: Konzum, Kaufland, Plodine, Getro, Billa, Mercator, Tommy, Interspar, Lidl i Ktc.
Oko 45 posto tog novca potroši se u supermarketima. Naravno, od ovog prosjeka postoje određena odstupanja ako se podaci analiziraju po regijama – u supermarketima se najmanje troši u Lici, Kordunu, Banovini (oko 28%), a najviše u Slavoniji (52%), navode iz GfK.
Osnovni razlog zbog kojeg se odlazi u kupnju u određenu trgovinu je širina ponuđenog asortimana proizvoda koja je bitna za 60 posto kupaca.
Na drugom je mjestu blizina stanovanja ili posla, a potom prihvatljivost cijena (oba elementa važna su za oko 50% kupaca). Važnost i zadovoljstvo pojedinih elemenata varira kada se podaci analiziraju po pojedinim konkretnim lancima.
Oko 65 posto kupaca uglavnom često koristi automobil za odlazak u kupovinu, a posebno to čine kada kupuju u tipu trgovine kao što je «cash&carry» - 82 posto ili u hipermarketu – 78 posto.
|
|
|
|