05.11.2006. (Romana Kovačević)
Šoping-groznica: Blagdanska potrošnja čak 11 milijardi
Ovogodišnji bi božićni šoping za kupce mogao biti jeftiniji nego ikad, a trgovci istovremeno planiraju rekordne zarade. Upravo je među trgovcima konkurencija vrtoglavo porasla u odnosu na prošlu godinu, pa se može očekivati da će i cijenom i atraktivnošću ponude zabljesnuti uoči Božića
Europski trend
Jer, upravo su se u posljednjem tromjesečju godine zaredala otvorenja trgovačkih centara i megamarketa, a nijedno ne prolazi bez "vrištećih" poziva na koncert, nagradnu igru ili neki drugi oblik spektakla.
U minutama uoči središnjeg TV dnevnika, a i za same njegove najavne špice, ritmički se izmjenjuju pozivi trgovačkih lanaca na akcijske vikend-prodaje mesa, voća i povrća, higijenskih potrepština...
Ako je tako bilo cijele godine, kako li će tek biti u vrijeme kulminacije potrošačke groznice, u božićno doba? Čini se da blagdansko prigodno urešavanje te prodaja božićnog asortimana i u Hrvatskoj počinje sve više slijediti europske trendove, gdje su gradovi okićeni već početkom studenoga.
U Italiji su božićni ugođaj počeli prizivati već od sredine listopada, što, međutim, naši trgovci ipak smatraju preuranjenim. U Baumaxu je vrtni odjel okićen prigodnim ukrasima, već je izložen nakit, kuglice i lampice za božićna drva, plastični borovi, prigodna rasvjeta te sanjke i lopate za snijeg, a lanjski se artikli rasprodaju po sniženim cijenama.
Božićni asortiman
Već dan poslije Sisveta, kad uklonimo svijeće, na policama do izražaja dolazi božićni asortiman objašnjava poslovnu politiku Davor König, voditelj prodajnog centra Baumax u Jankomiru. Prigodni božićni asortiman već su izložili i u Bauhausu, te u Getrou, gdje za veleprodajne kupce imaju posebno sniženje prigodnih artikala, dok i u maloprodaji najavljuju niz prodajnih akcija.
Za blagdanski stol lanjskog je Božića prosječna četveročlana hrvatska obitelj izdvajala između 250 i 300 kuna, što bi značilo da je samo na riblju večeru za Badnjak te mesni božićni ručak u Hrvatskoj potrošeno oko 100 milijuna kuna.
Džepovi građana
Dodamo li poklone i ostale izdatke ova je brojka dosegla deset milijardi kuna. Ove godine, pak, taj bi iznos mogao biti 11 milijardi, jer svake se godine bilježi rast blagdanske potrošnje za dodatnu milijardu. No, trgovački su lanci cijene mnogih prehrambenih artikala snižavali i do 30 posto više od konkurencije, pa bi se sve skupa trebalo odraziti na džepove građana.
Izvor: Vecernji.net
|
|
|
|