Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
26.01.2010. GfK: 90 posto građana promijenilo kupovne navike zbog krize
Tek oko desetina hrvatskih potrošača nije promijenila svoje kupovne navike izbijanjem krize, dok su kod svih ostalih vidljive promjene, a najviše u praćenju visine cijena i specijalnih promocijskih akcija, pokazalo je istraživanje agencije GfK Hrvatska

Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji pokazuje da tek oko desetina hrvatskih potrošača nije promijenila svoje kupovne navike izbijanjem krize, dok su kod svih ostalih vidljive promjene, a najviše u praćenju visine cijena i specijalnih promocijskih akcija, pokazalo je istraživanje Shopping Monitor 2009./2010. koje je provela agencija GfK Hrvatska.

Tako više od 60 posto potrošača pomnije prati razinu cijena, a oko 50 posto njih specijalne promocijske akcije.

Promatrano po formatima trgovina potrošači 44 posto novca potroše u supermarketima koji su najpopularniji oblik trgovine. U odnosu na prethodnu godinu veći je rast zapažen kod hipermarketa (s 19 posto na 26 posto), a diskonti su porasli od 2 posto na 6 posto. Pad imaju jedino male trgovine i to sa 24 posto na 18 posto.

Osnovni razlozi zbog kojih se najviše novca potroši u određenoj trgovini svode se većinom na širinu ponuđenog asortimana i blizinu stana ili posla (preko 50 posto) i zatim na prihvatljivost cijena (važno za preko 43 posto kupaca).

Veće nabavke za kućanstvo najčešće se rade jednom mjesečno (preko trećine kućanstava), ali oko četvrtine kućanstava takve nabavke obavlja svaka dva tjedna i isto toliko na tjednoj razini.

Ove se navike dosta razlikuju kada se velike kupovine promatra po regijama. Primjetno je i da građani sve više kupuju prema unaprijed pripremljenim listama (54 posto) ali još uvijek ima dosta onih impulzivnih koji ipak kupe nešto više od planiranog (56 posto). Za velike je kupovine presudan odlazak u nabavku s automobilom - gotovo 70 posto.
Informiranje putem letaka postalo je uvriježeno za oko 60 posto kupaca a na drugom je mjestu informiranje putem oglasa na televiziji (blizu 50 posto).

Kada se promatra prodaja proizvoda svakodnevne potrošnje Konzum je, i dalje, apsolutni lider u poznatosti (100 posto) trgovačkih lanaca u Hrvatskoj. Značajnu ukupnu poznatost, od preko 90 posto, imaju još Getro, Lidl, Mercator, Billa, DM, Kaufland, Plodine i Metro.

Promatrano po subjektivnoj procjeni ispitanika učestalosti odlazaka u kupovinu u neki lanac, u zadnjih 6 mjeseci prije ispitivanja, potrošači također na prvo mjesto stavljaju Konzum (74 posto) a slijede ga DM, Kaufland, Plodine i Lidl (između 30 i 50 posto).

Osobna ocjeni količine novca potrošenog po trgovačkim lancima na prvih pet pozicija stavlja: Konzum, Plodine, Kaufland, Billu i Ktc. Lider je opet Konzum na koji otpada četvrtina kupaca koji najviše novca ostave baš u tom lancu.

Privatne marke pojedinih lanaca definitivno su dobile svoje kupce. Preko 70 posto ispitanih potrošača sada kupuje bar neke privatne marke a oko 15 posto se izjašnjavaju kao redoviti kupci takvih proizvoda.

Istraživanje o potrošačkim navikama u maloprodaji GfK je proveo na uzorku od 814 ispitanika, metodom osobne ankete, u studenom prošle godine. (Bankamagazin)

Povezani članci
04.02.15 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u prosincu porasla najviše od polovine 2013.
07.08.13 Trgovina na malo
Iznenađenje u lipnju: Potrošnja porasla 2,7%
05.02.13 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u prosincu potonula 6,1 posto
04.06.12 Seminari, konferencije
Konferencija za razvoj žena u poslovanju
18.05.12 Vijesti
HGK: Obilježen Svjetski dan poduzetnica
20.03.12 Vijesti
Dobra opremljenost trajnim dobrima
27.02.12 Trgovina na malo
Hrvati "preko granice" najviše kupuju odjeću i obuću
21.02.12 Vijesti
Gotovo tri četvrtine kućanstava s nedostatnim prihodima
16.01.12 Vijesti
GfK: Pesimizam kućanstava u vezi financijske situacije
14.12.11 Vijesti
Kućanstva ne očekuju bolju financijsku situaciju
31.10.11 Prehrambeni proizvodi
Potrošnja hrane i pića u 2010.
28.10.11 Trgovina na malo
Izdaci za potrošnju kućanstva lani za 1,3 posto manji nego 2009.
14.07.11 Trgovina na malo
Kućanstva ne očekuju poboljšanje
06.06.11 Vijesti iz regije
GfK: 60 posto slovenskih kućanstava u plusu
30.03.11 Trgovina na malo
GfK: Istraživanja potrošačkih navika u maloprodaji
15.12.10 Vijesti
GfK: Više od polovice hrvatskih kućanstava siromašnije nego lani
26.08.10 Trgovina na malo
Cijene mesa niže 5 posto, a potrošnja pala i do 15 posto
12.07.10 Vijesti
PBZ: Štedi se na odjeći i obući
23.06.10 Trgovina na malo
Analiza Banke: U recesiji potrošač važniji nego ikad
15.06.10 Vijesti
Gfk: Preko 50 posto kućanstava u lošijoj financijskoj situaciji
27.05.10 Vijesti
GfK: Više od polovice Hrvata boji se što donosi sutra
19.04.10 Vijesti
Osobna potrošnja u CEE/SEE: Hrvati predvode u potrošnji za modu
01.04.10 Trgovina na malo
Potrošnja pod pritiskom pada plaća i rasta nezaposlenosti
30.03.10 Trgovina na malo
GfK: Kriza natjerala 70 posto građana na opreznu kupnju
29.03.10 Vijesti
Farmaceutika, zdravstvo i prehrana najotporniji na krizu
08.03.10 Seminari, konferencije
Održana konferencija "Žene pokretači promjena"
22.02.10 Seminari, konferencije
Konferencija "Žene pokretači promjena" idući tjedan u Zagrebu
02.02.10 Vijesti
GfK: Preko 70 posto kućanstava ima nedostatne prihode
20.01.10 Seminari, konferencije
Konferencija "Žene pokretači promjena" – najava
17.11.09 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva ne očekuju poboljšanje životnih uvjeta
13.11.09 Trgovina na malo
Čak 46 posto građana temelji svoje odluke o kupnji na temelju prodajnih akcija
06.07.09 Vijesti
Kućanstva u 2008. u prosjeku raspolagala s 89 tisuća kuna
12.05.09 Vijesti
Hrvati za cigarete i alkohol godišnje troše oko 470 eura
16.04.09 Vijesti
Posljedice recesije osjeća polovica građana
25.03.09 Vijesti
Kućanstva i dalje očekuju pogoršanje životnih uvjeta
17.03.09 Zaposlenost / plaće
NHS: Plaća pokriva tek 82% troškova četveročlane obitelji
17.03.09 Vijesti
Smanjena potrošnja kućanstava u 2008.
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
24.02.09 Trgovina na malo
GFK: 72 posto prodaje robe široke potrošnje u trgovačkim lancima
18.02.09 Vijesti
GfK: Prihod prosječnog kućanstva 6.920 kuna
03.02.09 Vijesti iz svijeta
GfK predviđa porast potrošnje u Njemačkoj od 0,5 posto
04.12.08 Vijesti
GfK o tržištu kućanskih aparata
19.11.08 Vijesti
Svako drugo kućanstvo živi na kreditne kartice
29.09.08 Vijesti
Stopa rizika od siromaštva 17,4 posto
21.08.08 Trgovina na malo
GfK: Rast cijena usporio osobnu potrošnju
13.08.08 Istraživanja
Muškarci mijenjaju kupovne navike
24.06.08 Vijesti
Petina građana osjetila pogoršanje financijske situacije
20.06.08 Vijesti
Za osobnu potrošnju kućanstva 74 tisuće kuna
02.04.08 Financije i gospodarstvo
Hrvatska kućanstva na proizvode ili usluge godišnje troše 10.000 eura
19.03.08 Trgovina na malo
GfK: 70 posto potrošnje u trgovačkim lancima
03.03.08 Vijesti
GfK: Za 39 posto kućanstava pogoršalo se financijsko stanje
22.02.08 Vijesti
GfK istraživanje: Mijenjaju li se navike u potrošnji energije hrvatskih kućanstava?
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
04.02.08 Vijesti
GfK istraživanje: Više od 70% kućanstava ima nedostatne prihode
23.01.08 Vijesti
Hrvatska: Trećina potrošnje kućanstava odlazi na hranu
22.01.08 Financije i gospodarstvo
Sve veći udio stanovništva s otplatom stambenog kredita
21.01.08 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva sve opremljenija
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
03.12.07 Trgovina na malo
GfK: 75% građana kupuje u velikim trgovačkim centrima
01.12.07 Vijesti
EK: Predstavljanje projekta o zaštiti potrošača
29.11.07 Trgovina na malo
Blagdanska potrošnja u SAD-u porasla na 20 milijardi dolara
28.11.07 Trgovina na malo
Božićna šoping-histerija: Hrvati će potrošiti 12 milijardi kuna
25.04.07 Vijesti
NHS: Građani u svibanj ulaze s kreditnom zaduženosti većom od 100 milijardi kuna
18.04.07 Udruga trgovine
Udruga trgovine o isticanju cijena na proizvodima
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
05.11.06 Trgovina na malo
Šoping-groznica: Blagdanska potrošnja čak 11 milijardi
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa