Potrošači
Seniko studio
Vijesti
16.04.2009. Posljedice recesije osjeća polovica građana
Oko 50 posto građana već osjeća recesiju, njih 30 posto jedva sastavlja kraj s krajem, dok 20 posto smatra da će ih kriza zaobići, kaže istraživanje GfK

Trećina građana Hrvatske jedva sastavlja kraj s krajem, polovica građana već osjeća posljedice recesije, a tek jedna desetina vjeruje u sretnija vremena, istaknuto je na današnjem seminaru pod nazivom "Recesija u Hrvatskoj: prijetnje i prilike" u organizaciji Centra za istraživanje tržišta GfK.

Iako svi vjeruju da će svjetska kriza utjecati na Hrvatsku, oko 20 posto kućanstava misli da će zaobići njihovo kućanstvo. Pritom su zabrinutije žene i ljudi koji žive u urbanim područjima, navela je Tatjana Rajković, direktorica SBU Ad Hoc istraživanja, predstavljajući istraživanje GfK o stavovima i očekivanjima krajnjih potrošača.

Istraživanje GfK je pokazalo i da će građani najviše štedjeti na troškovima telefoniranja i režija, dok će se teže odreći užitaka kao što su kava, alkohol, cigarete i zabava.

Prema istraživanju, najbolje se živi u Zagrebu, a najteže u Slavoniji, a 7 od 10 ljudi misli kako će se ekonomska situacija u Hrvatskoj pogoršati u sljedećih 12 mjeseci.

Ono što najviše brine hrvatske građane su kriminal (51 posto), inflacija (48 posto), recesija i nezaposlenost (48 posto), dovoljno novaca za život i plaćanje računa (39 posto) te korupcija (34 posto).

Istraživanje je također pokazalo da su za hrvatske građane najvažniji zdravlje (74 posto ispitanika) i financijska sigurnost (59 posto).

Istraživanje o potrošnji u 2008. pokazalo je pak da su lani najznačajnije porasle prosječne cijene osnovnih higijenskih proizvoda i osnovnih prehrambenih proizvoda.

Pritom je, promatrano po regijama, najveći rast prosječne cijene lani zabilježen na sjevernom Jadranu, a prema formatima prodavaonica najveći je rast prosječne cijene bio u drogerijama.

Male prodavaonice zabilježila su pad potrošnje, a iz istraživanja je vidljivo da se povećava udio privatnih robnih marki u potrošnji. Privatne robne marke najzastupljenije su u košarici osnovnih prehrambenih proizvoda te kod kućanstava sa niskim primanjima.

Asistentica u Panelu kućanstava Ana Matić je istaknula kako će potrošači u 2009. stegnuti remen te kako će se okrenuti cjenovno dostupnijim proizvodima, odnosno kupovini privatnih robnih marki.

Direktor GfK Igor Matutinović je istaknuo kako su ekonomiste Velimira Šonju i Antu Babića pitali što bi savjetovali donosiocima odluka u gospodarstvu u smislu iskorištavanja krize za poboljšanje konkurentske pozicije na tržištu.
Šonje je mišljenja kako su ova krizna vremena prilika za one koji imaju poduzetničku ideju i hrabrost, a Babić kaže kako je recesija više prilika nego prijetnja, jer daje mogućnost za preuzimanje konkurenata, mogućnost za organski rast te prilika da se istraže tržišta na koja poduzetnik do sada nije išao.

Recesija stvara prijetnje i mogućnosti - izlazak na nova tržišta, osvajanje tržišnih niša, poduzetnička ideja, hrabrost i pristup kapitalu te daje uvid u karakteristike tržišta i ponašanje potrošača, rečeno je. (H)

Povezani članci
03.07.15 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u svibnju porasla 10. mjesec zaredom, za 4,1 posto
04.02.15 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u prosincu porasla najviše od polovine 2013.
31.10.14 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u rujnu neočekivano porasla za 1,4 posto
07.08.13 Trgovina na malo
Iznenađenje u lipnju: Potrošnja porasla 2,7%
10.06.13 Statistika
Pad BDP-a u prvom kvartalu 1,5 posto
05.02.13 Trgovina na malo
Makroekonomija: potrošnja u prosincu potonula 6,1 posto
04.05.12 Trgovina na malo
Potrošnja u ožujku pala 1,1 posto
20.03.12 Vijesti
Dobra opremljenost trajnim dobrima
27.02.12 Trgovina na malo
Hrvati "preko granice" najviše kupuju odjeću i obuću
21.02.12 Vijesti
Gotovo tri četvrtine kućanstava s nedostatnim prihodima
16.01.12 Vijesti
GfK: Pesimizam kućanstava u vezi financijske situacije
14.12.11 Vijesti
Kućanstva ne očekuju bolju financijsku situaciju
31.10.11 Prehrambeni proizvodi
Potrošnja hrane i pića u 2010.
28.10.11 Trgovina na malo
Izdaci za potrošnju kućanstva lani za 1,3 posto manji nego 2009.
14.07.11 Trgovina na malo
Kućanstva ne očekuju poboljšanje
06.06.11 Vijesti iz regije
GfK: 60 posto slovenskih kućanstava u plusu
02.06.11 Trgovina na malo
Potrošnja u Hrvatskoj porasla 3,7 posto
30.03.11 Trgovina na malo
GfK: Istraživanja potrošačkih navika u maloprodaji
15.12.10 Vijesti
GfK: Više od polovice hrvatskih kućanstava siromašnije nego lani
26.08.10 Trgovina na malo
Cijene mesa niže 5 posto, a potrošnja pala i do 15 posto
12.07.10 Vijesti
PBZ: Štedi se na odjeći i obući
23.06.10 Trgovina na malo
Analiza Banke: U recesiji potrošač važniji nego ikad
15.06.10 Vijesti
Gfk: Preko 50 posto kućanstava u lošijoj financijskoj situaciji
27.05.10 Vijesti
GfK: Više od polovice Hrvata boji se što donosi sutra
19.04.10 Vijesti
Osobna potrošnja u CEE/SEE: Hrvati predvode u potrošnji za modu
01.04.10 Trgovina na malo
Potrošnja pod pritiskom pada plaća i rasta nezaposlenosti
30.03.10 Trgovina na malo
GfK: Kriza natjerala 70 posto građana na opreznu kupnju
29.03.10 Vijesti
Farmaceutika, zdravstvo i prehrana najotporniji na krizu
02.02.10 Vijesti
GfK: Preko 70 posto kućanstava ima nedostatne prihode
26.01.10 Trgovina na malo
GfK: 90 posto građana promijenilo kupovne navike zbog krize
17.11.09 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva ne očekuju poboljšanje životnih uvjeta
05.11.09 Financije i gospodarstvo
HNB: Pad osobne potrošnje jači od rasta PDV-a
13.07.09 Financije i gospodarstvo
Hrvati očekuju da će kriza potrajati 3 ili više godina
06.07.09 Vijesti
Kućanstva u 2008. u prosjeku raspolagala s 89 tisuća kuna
12.05.09 Vijesti
Hrvati za cigarete i alkohol godišnje troše oko 470 eura
25.03.09 Vijesti
Kućanstva i dalje očekuju pogoršanje životnih uvjeta
17.03.09 Zaposlenost / plaće
NHS: Plaća pokriva tek 82% troškova četveročlane obitelji
17.03.09 Vijesti
Smanjena potrošnja kućanstava u 2008.
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
24.02.09 Trgovina na malo
GFK: 72 posto prodaje robe široke potrošnje u trgovačkim lancima
18.02.09 Vijesti
GfK: Prihod prosječnog kućanstva 6.920 kuna
03.02.09 Vijesti iz svijeta
GfK predviđa porast potrošnje u Njemačkoj od 0,5 posto
04.12.08 Vijesti
GfK o tržištu kućanskih aparata
19.11.08 Vijesti
Svako drugo kućanstvo živi na kreditne kartice
29.09.08 Vijesti
Stopa rizika od siromaštva 17,4 posto
21.08.08 Trgovina na malo
GfK: Rast cijena usporio osobnu potrošnju
24.06.08 Vijesti
Petina građana osjetila pogoršanje financijske situacije
20.06.08 Vijesti
Za osobnu potrošnju kućanstva 74 tisuće kuna
02.04.08 Financije i gospodarstvo
Hrvatska kućanstva na proizvode ili usluge godišnje troše 10.000 eura
19.03.08 Trgovina na malo
GfK: 70 posto potrošnje u trgovačkim lancima
03.03.08 Vijesti
GfK: Za 39 posto kućanstava pogoršalo se financijsko stanje
22.02.08 Vijesti
GfK istraživanje: Mijenjaju li se navike u potrošnji energije hrvatskih kućanstava?
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
04.02.08 Vijesti
GfK istraživanje: Više od 70% kućanstava ima nedostatne prihode
29.01.08 Financije i gospodarstvo
RBAnalize: Za jači gospodarski rast veće investicije
23.01.08 Vijesti
Hrvatska: Trećina potrošnje kućanstava odlazi na hranu
22.01.08 Financije i gospodarstvo
Sve veći udio stanovništva s otplatom stambenog kredita
21.01.08 Vijesti
GfK: Hrvatska kućanstva sve opremljenija
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
03.12.07 Trgovina na malo
GfK: 75% građana kupuje u velikim trgovačkim centrima
01.12.07 Vijesti
EK: Predstavljanje projekta o zaštiti potrošača
29.11.07 Trgovina na malo
Blagdanska potrošnja u SAD-u porasla na 20 milijardi dolara
28.11.07 Trgovina na malo
Božićna šoping-histerija: Hrvati će potrošiti 12 milijardi kuna
23.06.07 Neprehrambeni proizvodi
Potrošač: Kupnjom štedljivijih uređaja do uštede energije
25.04.07 Vijesti
NHS: Građani u svibanj ulaze s kreditnom zaduženosti većom od 100 milijardi kuna
18.04.07 Udruga trgovine
Udruga trgovine o isticanju cijena na proizvodima
06.02.07 Vijesti
GfKinfo: prihodi i troškovi kućanstava u Hrvatskoj
30.01.07 Vijesti
EIZG: Rast osobne potrošnje u 2007. zbog rasta plaća, zaposlenosti i izdašnijih državnih transfera
05.11.06 Trgovina na malo
Šoping-groznica: Blagdanska potrošnja čak 11 milijardi
11.10.06 Vijesti
GfK istraživanje: 37 posto građana teško preživljava
05.10.06 Korisne informacije
Na mobitele se troši sedam puta više nego na obrazovanje
24.08.06 Prehrambeni proizvodi
Jedemo sve više kruha
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa