04.06.2012.
Konferencija za razvoj žena u poslovanju
Nakon dvije uspješne konferencije koje su u 2010. i 2011. godini okupile oko 200 poslovnih žena, poduzetnica, medija i konzultanata, Poslovno učilište Filaks organiziralo je 3. konferenciju za razvoj žena u poslovanju koja je, pod nazivom Žene - uspješni motivatori, održana 31. svibnja 2012. godine u Zagrebu s porukom - Posao treba mozak i srce, priopćeno je iz Filaksa.
Pokroviteljica konferencije bila je Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, koja je istaknula svoju podršku svakom doprinosu osvještavanju problema na koje žene u poslovnom svijetu nailaze.
Direktorica Filaksa Elvira Mlivić Budeš naglasila je kako istraživanja provedena 2011. godine u američkim tvrtkama na listi “The Fortune 500“ govore kako je manje vjerojatno da će se žena naći na poziciji izvršnog direktora, da su žene više prisutne na pozicijama srednjem menadžmenta, manje zastupljene u građevinskom sektoru, dok su dominantne u djelatnosti trgovine na malo te uslužnom sektoru.
Također, prema ovom istraživanju, tvrtke s većim rastom u manjem broju slučajeva imaju žene na rukovodećim pozicijama, tvrtke koje su doživjele neku kriznu situaciju ili skandal u većem broju slučajeva imaju žene na vodećim pozicijama, a poduzeća s većim rastom prodaje najčešće nemaju žene na rukovodećim pozicijama.
Nadalje, nestabilna okruženja s velikim rizikom pružaju veću priliku ženama za rukovodeće pozicije te se žene biraju za vodeće pozicije najčešće kada je tvrtka u fazi opadanja prihoda.
U istraživanju McKinsey and Co na uzorku od 800 lidera, kazala je Mlivić Budeš, utvrđeno je da žene imaju konkurentsku prednost u krizi ili nakon krize, jer mogu motivirati druge, imaju viziju i sklone su nagrađivanju pozitivnih rezultata.
U kriznim situacijama, pak, postavljanje žene na vodeću poziciju signalizira želju tvrtke da postane “društveno odgovorna“ i pozitivno utječe na javnost. Na sličan način i Afroamerikanci dolaze na vodeće pozicije nakon rasnih skandala.
Kriza i turbulentno tržište pogoduje napretku žena u karijeri za razliku od muških kolega koji se biraju na vodeće pozicije u stabilnim tvrtkama, istaknula je Mlivić Budeš.
Ipak, situacija u zadnjem desetljeću se rapidno mijenja, gledano na poziciju žene u društvu i gospodarstvu, a predviđa se da će tijekom sljedećeg desetljeća žene će kontrolirati dvije trećine kupovne moći u Americi.
Brojne tvrtke će usmjeravati svoje strategije prema ženama koje si mogu priuštiti luksuzne proizvode vrhunske kvalitete i novo iskustvo. Od kućanica, žene se transformiraju u zahtjevne kupce. Nakon otplaćenih ulaganja u edukaciju djece, žene troše 2,5 puta više nego što prosječna osoba potrošači, a uglavnom su kupci računala, automobila, bankarskih i financijskih usluga.
|
U trenutku kada imaju snažnu financijsku moć i dovoljno slobodnog vremena, počinju putovati, a zahvaljujući tehnologiji nastavljaju raditi i kontaktirati s prijateljima i rodbinom. Broj bogatih žena u Americi raste brže nego broj muškaraca. U samo dvije godine, broj bogatih žena porastao je za 68 posto, dok je broj muškaraca porastao za samo 36 posto.
Danas je jasno da su žene zanimljiva ciljna skupina, ne samo za tvrtke koje proizvode kozmetiku i proizvode namijenjene djeci i kućanstvima. Za usporedbu, kupovna moć žena u Americi prelazi veličinu cijelog japanskog gospodarstva.
Tvrtke pokušavaju stvoriti proizvode i usluge namijenjene ženama pri čemu je krucijalno komunicirati vrijednost i korist od proizvoda umjesto značajki. Žene su majstori u otkrivanju nedosljednosti u vrijednosti branda.
"Ako se marketinška poruka ne podudara s vrijednostima koju brand nudi, žene će izgubiti povjerenje i okrenuti se konkurentskom proizvodu ili usluzi. Žene očekuju da ih se poštuje kao kupce i klijente, očekuju visoke standarde isporučivanja vrijednosti tržištu i ispunjavanje obećanja. Bez iznimke", naglasila je Mlivić Budeš.
|
|
|
|