Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
27.04.2009. Tri bilijuna dolara prihoda od prodaje robe široke potrošnje
Od deset vodećih tvrtki, čak je sedam iz elektronske industrije (Samsung, HP, Matsushita, Sony, Nokia, Toshiba i Dell)

Najvećih 250 tvrtki za proizvodnju i prodaju robe široke potrošnje na svijetu u prošloj je fiskalnoj godini ostvarilo neto prihod od prodaje u vrijednosti od gotovo tri bilijuna dolara, što je porast za 10,6 posto u odnosu na prethodno financijsko razdoblje.

Međutim, svaka šesta tvrtka zabilježila je stagnaciju ili pad prihoda od prodaje, što je vjerojatno nagovještaj trenda koji se može očekivati ove godine, ističe istraživanje konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte Globalna snaga industrije proizvoda široke potrošnje.

Od deset vodećih tvrtki, čak je sedam iz elektronske industrije (Samsung, HP, Matsushita, Sony, Nokia, Toshiba i Dell), a ostala Top 10 mjesta zauzimaju proizvođači hrane i pića (Nestle, Altria) i proizvoda za osobnu njegu (Procter&Gamble).

U ovoj su grupi najveći porast prodaje u prošloj fiskalnoj godini ostvarili Nokia (24,2 posto) i Samsung (15,3 posto), dok je najveći pad prodaje zabilježila američka Altria (-27,2 posto).

Na Deloitteovoj listi zastupljene su tvrtke koje se bave proizvodnjom i prodajom robe široke potrošnje iz 36 zemalja svijeta.

I dalje dominiraju tvrtke iz SAD-a kojih je među Top 250 čak 85.

No, dok tvrtke na listi bilježe prosječni rast prihoda od prodaje od 7,2 posto, rast američkih tvrtki gotovo je upola manji (3,8 posto). Europske tvrtke, naprotiv, zabilježile su rast prihoda od prodaje od 7,9 posto, a među njima najbolji prosjek (13,7 posto) imaju francuske tvrtke.

Deloitteova analiza pokazuje da najveću stopu rasta prihoda od prodaje, za čak 24,1 posto, imaju tvrtke za proizvodnju igračaka i ostalih proizvoda namijenjenih slobodnom vremenu.

Tvrtke za proizvodnju hrane, pića i duhanskih proizvoda bilježe prosječni rast prihoda od prodaje od 6,3 posto, što je niže od općeg prosjeka.

Deloitteova istraživanja pokazuju da većinu tvrtki u ovom sektoru vjerojatno očekuje razdoblje stagnacije prihoda od prodaje. Sljedeće će razdoblje karakterizirati i daljnja konsolidacija u ovom sektoru, budući da tvrtke s jakom bilancom i zalihama kapitala mogu iskoristiti priliku za pripajanja koja će biti strateški povoljna za razvoj poslovanja, napominje Ivan Fabijančić, direktor u Odjelu za financijsko savjetovanje u Deloitteu. (H)

Povezani članci
24.07.15 Vijesti iz svijeta
Dobit Unilevera smanjena u prvom polugodištu, prihodi porasli
03.11.14 Vijesti iz svijeta
Argentina optužila P&G za poreznu prijevaru
23.01.13 Vijesti iz svijeta
Unilever povećao dobit zahvaljujući tržištima u nastajanju
25.10.12 Tvrtke i tržišta
Unilever osjetno povećao prihode zahvaljujući tržištima u nastajanju
26.04.12 Tvrtke i tržišta
Podignute cijene i tržišta u nastajanju poduprli Unileverove rezultate u prvom tromjesečju
24.02.12 Tvrtke i tržišta
Procter & Gamble ukida 5.700 radnih mjesta
03.11.11 Tvrtke i tržišta
Unilever s višim cijenama povećao prihode za 7,8 posto
17.05.10 Trgovina na malo
Unatoč krizi moderni formati trgovina dominiraju u zemljama CEE regije
24.02.09 Trgovina na malo
GFK: 72 posto prodaje robe široke potrošnje u trgovačkim lancima
25.02.08 Seminari, konferencije
Konferencija o proizvodnji i distribuciji robe široke potrošnje
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa