Seniko studio
Broj 1/2014
Izdvajamo iz broja:
Broj 1-2014 - Ante Gavranović
Politika EU prema zaštiti potrošača - Neven Mimica
Hrvatska: najslabiji potrošački uvjeti u EU
Trgovina ne može biti dežurni krivac
Reakcije na Zakon o zaštiti potrošača - Tomislav Lončar
Luka Burilović izabran za predsjednika HGK
Industrijska strategija Hrvatske - Ante Gavranović
EBRD: Ulaganja u učinkovitost i jačanje konkurentnosti
Komuniciranje u marketingu - 2 - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Društvene mreže preuzimaju strategiju poslovanja - mr.sc. Branko Pavlović
Sajmovi: Snažna poluga razvoja gospodarstva
METTLER TOLEDO - Sa sajma EuroShop 2014
Maloprodaja oblikuje integrirane lance opskrbe - prof. dr. Stipe Lovreta, prof. dr. Goran Petković, mr. Ljiljana (Ðorđo) Stanković
Može li se maloprodaja unaprijediti iskustvima iz automobilske industrije? - prof. dr. sc. Ivica Veža, Ema Kelin, mag. oec.
Europska unija i lobiranje za Hrvatsku - Željko Ivančević
Vetropack Straža: Tri stupa održivog razvoja
Hram „dobre kapljice“ pomaže plasmanu domaćih vina - Ante Gavranović
Sadržaj broj 1-2014
Revolucija u korištenju interneta
dr.sc. Dražen Škrtić
Mobilnim marketingom gospodarski subjekti dobivaju trajnu dostupnost klijentima, proširenje ciljane skupine potrošača, pokretanje dijaloga s njima i nadogradnju vlastitog portala ili internetske stranice multimedijalnim sadržajima.
U kratkom dvadesetogodišnjem razdoblju internet oglašavanje razvilo se od bannera za eksperimentalnu promociju. U početku su reklame vidljive na internetu smatrane kao i reklame u tradicionalnim medijima. Novi medij je korišten kao i svi konvencionalni mediji uz nužnu prilagodbu opsegu informacija koje su se mogle smjestiti na format internet stranice. Svrha oglašavanja na internetu je time postignuta. Potencijalnim kupcima, korisnicima interneta, prezentirane su informacije i poruke o proizvodima i uslugama.

Izravne reklamne kampanje vođene slanjem pisanih reklama potencijalnim klijentima dopunjene su korištenjem elektroničke pošte za dostavom reklama u elektronskom obliku na adresu elektroničke pošte potencijalnih klijenata. Sandučići elektroničke pošte vrlo brzo su postali opterećeni velikim brojem reklamnih poruka koje su ometale uobičajenu elektroničku komunikaciju.

Neželjena elektronička pošta nazvana je spam, razvijeni su učinkoviti filtri za eliminaciju spama, a slijedila su i legislativna ograničenja distribucije reklama uporabom sustava elektroničke pošte. Istovremeno, internet stranice korištene su kao mjesto za postavljanje reklama na reklamnim trakama, gotovo na isti način kako su reklamne poruke objavljivane u konvencionalnim medijima.

Broj korisnika interneta, od uskih vojnih i akademskih krugova i malog broja računalnih entuzijasta, razvio se do razine globalne računalne mreže čiji broj korisnika neprestano raste. Širenjem globalne mreže šire se i poslovne aktivnosti uporabom interneta pri čemu se online reklamiranje razvija u posebnu disciplinu.

Razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije, smanjenje cijene računalne opreme, dostupnost interneta, široko pojasni pristup internetu, omogućavanje besplatnog pristupa korisnicima u okviru određenih urbanih područja, povećanje brzine prijenosa podataka i razvoj pametnih telefona omogućuje umrežavanje sve većem broju pojedinaca i poslovnih subjekata i rezultira individualizacijom mrežnih komunikacija i integracijom poznatih tehnika reklamiranja na internetu.

Web 2.0 je koncept koji je u prethodnih nekoliko godina napravio revoluciju u korištenju interneta, postavivši fokus na interaktivnost. Posjetitelji internet stranica dobili su mogućnost aktivnog sudjelovanja u stvaranju informacija, njihovom dopunjavanju, modifikaciji i prenošenju čime je omogućen razvoj društvenih mreža i interneta kakav danas znamo.
Korisnici od interneta uglavnom očekuju informativne, zabavne i edukativne sadržaje. Provedenim istraživanjima korisnika interneta utvrđeno je da je više od 80% upita na internetskim tražilicama informativne prirode, oko 10% upita transakcijske prirode te da je 10% upita navigacijske prirode.

Prednosti reklamiranja na internetu su niža cijena, mogućnost preciznog ciljanja željenih skupina potencijalnih kupaca ili korisnika usluga, dostupnost bez vremenskih i zemljopisnih ograničenja, broj pristupa reklami, mjerljiv učinak reklame, kontroliranje tijeka kampanje i prekidanje kampanje koja ne daje željene učinke, rezultirale su razvijanjem tehnika reklamiranja prilagođenih novom mediju.

Višestruko niža cijena u odnosu na druge medije dovela je do ekspanzije elektroničkog marketinga. Korisnici interneta suočeni su s rastućim brojem reklamnih poruka. Korištenje interneta zahtijeva veći kognitivni napor nego drugi mediji.

U usporedbi s televizijskim, radio, novinskim ili magazinskim reklamama, internet reklamiranje omogućava veću širinu korištenja, višu razinu uporabe, ali i više negativnih stavova korisnika interneta. U odnosu na klasične medije internet reklamiranje je djelotvornije s obzirom na potencijalni broj korisnika interneta kojima je sadržaj internet stranice dostupan bez zemljopisnih ograničenja, u kratkom vremenu povećava broj posjeta internet stranicama, a time potencijalno povećava mogućnost prodaje proizvoda i usluga pri čemu oglašivač i korisnik mogu dvosmjerno komunicirati.

Pristup internet reklamama, upisivanjem internet adrese određene stranice, bila je jedna od osnovnih tehnika. Korisnici interneta preferiraju komforniju i jednostavniju navigaciju do reklama, pristupom reklamama kroz linkove dostupne u bannerima, u okvirima ciljanih reklama i u rezultatima pretraživanja putem tražilica.

Suvremeni e-marketing temelji se na internet stranici proizvođača, davatelja usluga odnosno poslovnog subjekta, tehnikama vizualizacije osnovnih informacija potencijalnim klijentima o vlastitim internet stranicama, korištenje društvenih mreža za reklamne kampanje i prilagođavanje reklamnih kampanja mobilnim računalnim platformama.
Oglašavanje na vlastitoj internet stranici
Privlačenje pažnje korisnika interneta jedan je od izazovnih zahtjeva za oglašivače. Internet stranica određenog gospodarskog subjekta morala bi zadovoljiti nekoliko temeljnih zahtjeva za sadržajem.

Internet stranica prije svega mora pružati osnovne i relevantne informacije o gospodarskom subjektu i njegovoj osnovnoj djelatnosti kroz prepoznatljiv i dopadljiv vizualni identitet. Prezentirani sadržaj mora biti namijenjen posjetiteljima stranice.

Relevantnih informacija nikada ne može biti previše, do njih se treba dolaziti relativno jednostavno i brzo te moraju biti točne i pouzdane. Informacije i način njihove prezentacije trebaju biti prilagođene uporabi široko prihvaćenih i korištenih aplikacija poznatih širokom profilu potencijalnih klijenata, a uz to moraju biti ažurne i pouzdane.

Animacije su zanimljive, ali povećavaju vrijeme učitavanja stranice. Zahtjev za instalacijom određenih aplikacija prije pristupa sadržaju gotovo je uvijek prepreka za korisnika i samo će izrazito uporni i zainteresirani potencijalni klijenti uložiti dodatni napor i vrijeme za instalaciju tražene aplikacije. Veličina fonta, oblik i boja pozadine važni su detalji. Opće pravilo sugerira bijelu ili barem svijetlu pozadinu.

Organizacija internet stranice bi također trebala biti pregledna i dovoljno jednostavna tako da korisnik ima pregled svih važnih informacija u opsegu koji će pobuditi potrebu za detaljnijim pregledom dostupnih informacija.

Navigacija i kretanje kroz sadržaj internet stranice mora biti uobičajeno, logično, lako shvatljivo prosječnom korisniku interneta. Pristup detaljnijim informacijama kroz više koraka ili ponavljanje istih na više lokacija internet stranice neće motivirati korisnika na kontakt i traženje dodatnih podataka. Ukoliko je za upoznavanje navigacije na stranici potrebno više od 15 sekundi, više je nego vjerojatno da će korisnik interneta klikom miša prijeći na sljedeću stranicu.

Zabavni sadržaji dodatno će motivirati korisnika interneta da se zadrži na stranici, naknadno detaljnije pristupi informativnim sadržajima te da stranicu memorira kao ugodno korisničko iskustvo i ponovno pristupi internet stranicama gospodarskog subjekta. Zvučne efekte i glazbu poželjno je postaviti s opcijom uključi/isključi. Iako postoji mogućnost korisničke blokade pop up prozora, poželjno je na internet stranici postaviti opciju isključenja pop up prozora.
Isticanje fotografija vlasnika, osoblja ili direktora postiže dobar efekt kod posjetitelja. Na takav način se internet stranica u većoj mjeri personalizira, korisnici imaju dojam da su dobrodošli i da iza internet stranice stoji ozbiljna tvrtka.

Korisnik koji na internet stranicama pronađe kvalitetne informacije i kome se svidi način prezentacije stranice vrlo vjerojatno će, s vremenskim odmakom, ponovno posjetiti stranicu. Kvalitetan i relevantan sadržaj osigurava posjećenost internet stranica. Od urednika stranice se očekuje objavljivanje novih sadržaja, relevantnih i zanimljivih ciljanoj skupini korisnika. Ukoliko korisnik interneta pri ponovnom posjetu stranici ne uoči nove sadržaje, vrlo je mala vjerojatnost da će ponovno posjetiti tu stranicu. Ažuran i aktualan sadržaj razlog je za ponovno posjećivanje internet stranice.

Pristup internet stranicama
Internet stranice gospodarskog subjekta su vidljive poslovnim partnerima, korisnicima koji pretraživanjem sadržaja interneta putem tražilice odaberu pristup preko dostupnog linka na internet stranicu, korisnicima interneta koji su sa sadržajem internet stranice upoznati izravno kroz izravnu reklamnu kampanju.

Gospodarski subjekti koriste internet oglašavanje kako bi link za pristup njihovim internet stranicama bio dostupan što većem broju potencijalnih klijenata. Dakle, oglasi se pojavljuju na određenoj internet stranici u vremenu koje je unaprijed određeno i podsjetnik je postojećim kao i potencijalnim klijentima koji traže ono što se nudi, mogu vidjeti oglas, a da to oglašivač neće posebno platiti.

Tek kada postojeći ili potencijalni klijenti kliknu na oglas i pristupe internet strancima oglašivača s tražilice ili drugog entiteta, oglašivač će platiti cijenu jednog pristupa svojim internet stranicama odnosno cijenu jednog klika.
Oglašavanje na traci (banner)
Oglašavanje na traci (banner) dostupno je velikom broju potencijalnih klijenata i pretpostavlja postavljanje oglasne trake na internet stranicama koje redovito posjećuje veliki broj korisnika.

Rotacijski banner na vrhu stranice je najuočljiviji i vidljiv je odmah po pristupu stranici odnosno portalu, rotacijsko/fiksni banner smješten je obično na desnom rubu stranice, floating banner (pop up prozori) pojavljuje se u sredini stranice nekoliko trenutaka nakon pristupa stranici i pokriva dio sadržaja stranice određeno vrijeme (5 -10 sekundi) ili ostaje na sredini stranice dok ga korisnik ne ugasi (ne klikne na znak ugasi), fiksni banneri postavljaju se na naslovnici stranice, određenoj rubrici stranice, video banneri čiji je smještaj moguć na bilo kojoj standardiziranoj fiksnoj poziciji stranice, audio banneri na određenim standardiziranim fiksnim pozicijama stranice. Format bannera može biti animirani ili statični (gif, jpeg), flash i rich media određene veličine. Animirani banneri su popularan način za privlačenje pažnje korisnika interneta.

Tipologija animacija omogućava bolje razumijevanje učinka različitih animacija. Naravno, o vrsti kao i standardiziranoj poziciji bannera ovisit će cijena dnevnog pojavljivanja bannera na internet stranici ili portalu bez obzira na broj pristupa stranici ili će cijena biti određena prema određenom broju pristupa stranici. Nakon ugovorenog broja pristupa stranici banner će biti uklonjen.

Broj korisnika interneta koji će vidjeti reklamu gospodarskog subjekta ovisi o lojalnosti određenog broja korisnika internet stranicama ili internet portala.

Ciljane reklame
Etargetovi kontekstualni oglasi usmjeravaju se na potencijalne klijente na temelju njihovih navika i ponašanja i prikazuju se korisnicima u kontekstu njihovih interesa i zanimanja te sadržaja koje u tom trenutku čitaju na internet stranici ili portalu. Objavljuju se na internet stranicama ili portalu na kojem je najveća koncentracija potencijalnih klijenata.

Ukoliko oglašivač želi da ga potencijalni klijenti izravno kontaktiraju, prilagođavaju vremenski plan (rotacijski banner) prema kojem se određuje kada će se oglasi prikazivati (ne prikazuju se kada oglašivač nije u uredu). U vrijeme kada se ne treba prikazivati oglas će biti suspendiran. Reklama može biti prilagođena i usmjerena na određenu vrstu uređaja na kojoj se oglasi prikazuju ili na neku od društvenih mreža.
Korisnike koji su posjetili oglašavanu internet stranicu i pokazali interes za reklamiranu uslugu ili proizvod, ponovno oglašavanje vraća na reklamiranu internet stranicu. Retarget reklama (ponovno oglašavanje) prati potencijalne klijente na internetu i podsjeća ih na reklamu sve do trenutka kada se odluče na kupnju ili poduzmu korake kako bi saznali više o reklamiranom proizvodu ili usluzi.

Oglasi se postavljaju i na određene internet stranice (portale), ispod određenog sadržaja, u formi tekstualne ili/i grafičke trake. Klikom na reklamu korisnik ostvaruje pristup internet stranici oglašivača. Sustav Etarget automatski analizira članke uz koje se nalaze reklamne površine Etarget. Etarget uspoređuje članak s ponudom oglašivača i uz članak umetne one oglase koji su najrelevantniji za sadržaj članka.

Cijeli taj proces traje nekoliko mili sekundi. Oglas za taj članak Etarget bira između nekoliko desetaka oglašivača sistemom licitacije, kao i kod Etarget oglasa na tražilicama. Kod izbora na sustav Etarget utječu: relevantnost ključnih riječi, unaprijed određena najviša cijena po kliku i odnos prikupljenih klikova i broja njegovog prikazivanja – CTR (Click through rate). Kod oglasa ispod članaka se umjesto normaliziranog CTR upotrebljava na određivanje kvalitete i relevantnosti oglasa i riječi uz članak.

Pored internet stranica i portala i stranice društvenih koriste se postavljanje ciljanih reklama, prema istom principu kako su te reklame postavljene na stanicama odnosno portalima. Time se, kao i kod portala, koristi pristup korisnika profilima na društvenim mrežama kao i za postavljanje kratkih informacija o proizvodu ili usluzi i linka za pristup internet stranici oglašivača.

Pretraživanje po ključnim riječima
Kontekstualno oglašavanje uspostavlja se na temelju ključnih riječi o oglašivaču i proizvodu i usmjerava se na ciljanu publiku na temelju njihovih navika i ponašanja, prikazuje se korisnicima u kontekstu njihovih interesa i zanimanja i uključuje pristup reklami oglašivača kroz rezultate pretraživanja na tražilicama.

Upisom određenog pojma, ključnih riječi djelatnosti ili lokacije u tražilicu, ispod polja za upisivanje ključnih riječi, pojavljuju se unaprijed zadani broj rezultata pretrage po stranici, ispod polja za upisivanje, a s desne strane tekstualna ili/i grafička traka reklama (sponzoriranih linkova) koje su dostupne potencijalnim klijentima.
Redoslijed pojavljivanja rezultata pretrage ispod polja za upisivanje ključnih riječi ovisit će o relevantnosti ključnih riječi u rezultatu pretraživanja. Redoslijed pojavljivanja oglasa s desne strane polja za upisivanje ključnih riječi, tekstualne ili grafičke trake etarget reklame (sponzoriranih linkova), nakon pretrage prema ključnim riječima ovisi o nekoliko kriterija.


Klikom na tekstualnu ili/i grafičku traku (okvir) korisnik ostvaruje pristup internet stranici oglašivača i dobiva potpunu informaciju o reklamiranom proizvodu ili usluzi odnosno o svim proizvodima i uslugama koje nudi oglašivač.

Pretplatnički model
Pretplatnički model zasnovan je prethodnoj registraciji ili plaćanju pretplate za pristup određenim internet stranicama. Pretplatnik periodično dobiva obavijesti putem elektroničke pošte o proizvodima ili novostima na stranici ili portalu. Pristupom portalu dobiva mogućnost upoznavanja sa sadržajem stranice u skladu s pravima ili prioritetima, a na temelju ugovorno ili naplatno definiranih uvjeta pristupa i korištenja sadržaja stranice.

Društvene mreže
Društvene mreže Facebook, MySpace, Twitter, LinkedIn, Classmates i Friendster su mreže na kojima se, pored njihove osnovne namjene, provode intenzivne marketinške aktivnosti.

Facebook kao trenutno najpopularnija društvena mreža privlači veliku pozornost korporativnog reklamiranja. Kako bi nastup na Facebooku bio efektan, bitno je odabrati tip profila za gospodarski subjekt.

Profil je loš izbor. Predstavljanje sebe kao korporaciju s osobnim profilom ne ulijeva povjerenje korisnicima. Profili su osobni i svatko želi kontrolirati informacije koje će biti dostupne javnosti odnosno osobama kojima je vlasnik profila dodijelio privilegirani status. Za gospodarske subjekte ostaje izbor, otvoriti fan stranice ili grupu. Fan stranica i grupa imaju određene prednosti i nedostatke.
Fan stranice su bolji izbor iz više razloga – postovi će se pojavljivati u news feedu (na home stranama korisnika), ne postoji ograničenje u broju fanova kao što je to slučaj s grupama, i za kraj, aktivnost članova je sasvim mjerljiva. Facebook insights (analitika dostupna administratorima fan stranica) pruža uvid u: vidljivost postova, broj aktivnih korisnika na dnevnom, tjednom i mjesečnom nivou, ukupne reakcije (feedback) na određeni post (komentari i lajkovi u odnosu na broj pogleda), spol, starost i zemljopisno područje korisnika i broj pregleda video/audio/photo sadržaja.

Nakon evidencije korisnika, prijatelja, fanova, na društvenim je mrežama najvažnije povezivanje s njima odnosno komunikacija. S korisnicima treba prije svega voditi dijalog. Slušati, odgovarati na sva pitanja i primjereno reagirati i na pohvale ali i na kritike. Pokazalo se da je najgora praksa ignoriranje korisnika, prijatelja, jednostrano postavljanje vlastitih informacija o određenom gospodarskom subjektu, proizvodu ili usluzi.

Za oglašavanje na Twitteru na raspolaganju su Promoted Tweets, Promoted Trends i Promoted Accounts. Promoted Tweets su promovirani tvitovi kojima oglašivač želi doći do šire skupine korisnika ili potaknuti interakciju s postojećim korisnicima. Oni su jasno naznačeni kao promovirani jer oglašivač plaća za njihov plasman. Pojavljuju se izravno na timelineu među tvitovima koji se ne plaćaju, a prikazivat će se oni koji su za određenog korisnika relevantni.

Promovirani tvitovi pokazuju se na početku liste rezultata pretraživanja, a brendovi ih na svojim korisničkim računima mogu podići na vrh timelinea. Moguće je da se takvi tvitovi ne objave na samome računu oglašivača jer određeni brendovi svoju poruku žele poslati samo ljudima koji nisu njihovi sljedbenici. Promovirani tvitovi jednom se pojavljuju na vrhu ili u blizini vrha timelinea, a nakon toga se kao i svi drugi pomiču prema dnu.

Promoted Trends korisnicima omogućuje vidljivost vremenskih, sadržajnih trendova te onih koji su vezani uz određene događaje nekog oglašivača. Korisnici ostvaruju interakciju s promoviranim trendovima na isti način kao i u drugim temama, odnosno mogu kliknuti na „Promoted Trend“ i vidjeti sve tvitove koji sadrže plaćeni #hashtag te tvitati o određenom trendu.

Promovirani trend je oglas koji se pojavljuje na vrhu popisa popularnih tema o kojima se u tom trenutku raspravlja u svijetu. Promoted Accounts su dio Twitterove sekcije „Who To Follow“ (koga pratiti), unutar koje se korisnicima predlažu korisnički računi koje korisnici trenutno ne prate, a mogli bi im biti zanimljivi.
Promovirani računi pojavljuju se i na stranici „Who To Follow“, u rezultatima pretraživanja korisnika i na vlastitoj stranici kao dio sekcije „Similar to you“ (slični meni). Promovirani računi predlažu se korisnicima na temelju javnih popisa onih koje oni prate.

Kada oglašivač promovira račun, Twitterov algoritam provjerava korisnika i identificira koje račune prati, a zatim na temelju toga nudi najbolje moguće (plaćene) račune koje bi on trebao slijediti. Svi ovi oglasi također se pojavljuju na Twitteru za iPhone, Android i na TweetDecku.

Promovirani tvitovi naplaćuju se prema principu Cost-per-Engagement (CPE), tako da oglašivač plaća kada netko retvita njegovu objavu, klikne na tvit ili ga označi kao favorite. S druge strane, sve što se dalje događa s retvitovima promoviranog tvita je besplatno i može povećati doseg poruke i time povećati učinkovitost plaćene promocije.

YouTube
YouTube reklamiranje nudi bogat i zanimljiv način za povezivanje s potencijalnim klijentima i razvijanje poslovanja. Pokretanjem video reklama na platformi za distribuciju originalnih sadržaja, oglašivači dolaze u priliku da kratkom multimedijalnom prezentacijom proizvoda i usluga pobude interes potencijalnih klijenata.

Za motiviranje klijenata za pristup određenoj multimedijalnoj reklami koriste se tehnike bannera, etarget oglasa i rezultati pretraživanja kao i za pristup reklamama na društvenim mrežama i internet stranicama oglašivača.

Mobilno reklamiranje
Pametni telefoni postaju platforma koju u suvremenom pristupu e-marketingu nije moguće ignorirati. Reklamiranje prilagođeno pametnim telefonima omogućuje izravan kontakt s krajnjim korisnicima u situacijama i prilikama kada korisnici nisu u mogućnosti koristiti standardnu računalnu opremu, a imaju potrebu bez odgađanja pronaći odgovarajući proizvod ili uslugu ili barem dobiti informaciju o dostupnosti proizvoda i usluga.

Inovativne i kreativne marketinške metode omogućuju korištenje svih prednosti e-marketinga, prikaza bannera, etarget oglasa, rezultata pretraživanja na tražilicama, korištenje društvenih mreža i preglede multimedijalnih reklama na YouTubeu i dodavanje novih mogućnosti – korištenje pametnih telefona i u situacijama kada nije moguće koristiti standardnu informacijsku opremu kao izvora informacija o proizvodima i uslugama za koje se trenutno pokazala potreba.
Mobilnim marketingom gospodarski subjekti dobivaju trajnu dostupnost klijentima, proširenje ciljane skupine potrošača, pokretanje dijaloga s njima i nadogradnju vlastitog portala ili internetske stranice multimedijalnim sadržajima.

Reklamiranje na internetu sastoji se od dva, uvjetno rečeno, segmenta. Prvi segment je prezentacija informacija o proizvodima i uslugama potencijalnim klijentima na formatu internet stranice, na društvenim mrežama i u multimedijalnim medijima te je u tom segmentu usporediva s konvencionalnim reklamiranjem.

Drugi segment internet reklamiranja odnosi se na privlačenje pažnje potencijalnih klijenata i njihovo ciljano usmjeravanje na informacije sadržane na internet stranicama, društvenim mrežama i multimedijalnim medijima. Oglašivač, dakle, plaća objavu kratkih i konciznih informacija o proizvodu koji je dostupan širokom krugu korisnika interneta (banner) i gotovo potpuno besplatno dobiva prikaz i objavu konciznih i kratkih informacija o proizvodu u obliku etarget reklame ili kroz rezultate pretraživanja na internet tražilicama. Pristup internet stranicama, profilu na društvenim mrežama ili mediju za prikaz multimedijalnih reklama plaća posebno po svakom pristupu ovisno o modelu naplate pristupa.

Pored svih benefita i prednosti usmjeravanja potencijalnih klijenata na informacije o proizvodima i uslugama, u prikazu i naplati broja pristupa kriju se brojne opasnosti da oglašivač plati i onaj broj pristupa koji nije u vezi s pristupom informacijama o proiz-vodu ili usluzi.

Postoji praksa namjernog uvećavanja broja pristupa reklami s ciljem zavaravanja oglašivača ili vlasnika internet stranica odnosno portala koji su osigurali prostor za oglašivače. Korištenjem računalnih programa za automatizirano klikanje ili zapošljavanjem slabo plaćenih radnika za klikanje na linkove, bannere ili etarget reklamu stvaraju privid da je veliki broj potencijalnih klijenata kliknuo na reklamu oglašivača, a da stvarno ne postoji vjerojatnost da će bilo koji od klikova dovesti do koristi za oglašivača.

Dakle, klikovi za pristup informacijama o proizvodima ili uslugama, koji nisu u funkciji pristupa reklami bez obzira je li ih inicirao entitet, konkurencija ili maliciozni program ili je samo kolateralna žrtva neprimjerenog korištenja internet stranice ili portala s ciljem nanošenja štete vlasniku stranice ili portala, rezultiraju prijevarom oglašivača koji nije dobio uslugu koju je platio niti su pristup njegovoj internet stranici ostvarili potencijalni klijenti.

Izdvajamo iz broja:
Broj 1-2014
Politika EU prema zaštiti potrošača
Hrvatska: najslabiji potrošački uvjeti u EU
Trgovina ne može biti dežurni krivac
Reakcije na Zakon o zaštiti potrošača
Luka Burilović izabran za predsjednika HGK
Industrijska strategija Hrvatske
EBRD: Ulaganja u učinkovitost i jačanje konkurentnosti
Komuniciranje u marketingu - 2
Društvene mreže preuzimaju strategiju poslovanja
Sajmovi: Snažna poluga razvoja gospodarstva
METTLER TOLEDO - Sa sajma EuroShop 2014
Maloprodaja oblikuje integrirane lance opskrbe
Može li se maloprodaja unaprijediti iskustvima iz automobilske industrije?
Europska unija i lobiranje za Hrvatsku
Vetropack Straža: Tri stupa održivog razvoja
Hram „dobre kapljice“ pomaže plasmanu domaćih vina
Sadržaj broj 1-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa