Seniko studio
Broj 1/2014
Izdvajamo iz broja:
Broj 1-2014 - Ante Gavranović
Politika EU prema zaštiti potrošača - Neven Mimica
Trgovina ne može biti dežurni krivac
Reakcije na Zakon o zaštiti potrošača - Tomislav Lončar
Luka Burilović izabran za predsjednika HGK
Industrijska strategija Hrvatske - Ante Gavranović
EBRD: Ulaganja u učinkovitost i jačanje konkurentnosti
Komuniciranje u marketingu - 2 - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Revolucija u korištenju interneta - dr.sc. Dražen Škrtić
Društvene mreže preuzimaju strategiju poslovanja - mr.sc. Branko Pavlović
Sajmovi: Snažna poluga razvoja gospodarstva
METTLER TOLEDO - Sa sajma EuroShop 2014
Maloprodaja oblikuje integrirane lance opskrbe - prof. dr. Stipe Lovreta, prof. dr. Goran Petković, mr. Ljiljana (Ðorđo) Stanković
Može li se maloprodaja unaprijediti iskustvima iz automobilske industrije? - prof. dr. sc. Ivica Veža, Ema Kelin, mag. oec.
Europska unija i lobiranje za Hrvatsku - Željko Ivančević
Vetropack Straža: Tri stupa održivog razvoja
Hram „dobre kapljice“ pomaže plasmanu domaćih vina - Ante Gavranović
Sadržaj broj 1-2014
Hrvatska: najslabiji potrošački uvjeti u EU
Održana Konferencija povodom obilježavanja Međunarodnog dana potrošača
Najvažnije su aktivnosti koje se poduzimaju s ciljem da donesu opipljive koristi potrošačima. Pritom treba polaziti od činjenice da je zaštita potrošača ujedno i sastavnica gospodarske politike.
„Po anketama koje provodi Europska komisija među potrošačima i proizvođačima, Hrvatska spada među zemlje s najslabijim potrošačkim uvjetima među zemljama Europske unije“ istakao je povjerenik Europske Komisije za politiku zaštite potrošača Neven Mimica na konferenciji „Hrvatski potrošač na jedinstvenom tržištu EU“, održane u povodu obilježavanja Međunarodnog dana potrošača u Zagrebu. „Za realizaciju politike EU agende za zaštitu potrošača, imamo 190 milijuna eura za idućih sedam godina. Zaštita potrošača je ujedno i gospodarska politika,“ rekao je Mimica, a otvaranje Hrvatskog potrošačkog centra bio bi prvi korak u jačanju povjerenja hrvatskih građana u prekograničnu trgovinu.

„Kako bi primjenjivali tu politiku važna je primjena prava potrošača, stvaranje aktivnog potrošača i snažnog potrošačkog pokreta kroz jačanje svijesti o općem utjecaju na ukupno gospodarstvo,“ izjavio je Mimica i dodao kako su temeljna prava koje potrošači trebaju imati na tržištu: pravo na sigurnost i izbor proizvoda, pravo na informacije, kao i pravo da se potrošači mogu izraziti.

„U suradnji s nacionalnim tijelima nastojimo donijeti bolju informiranost potrošačima kao što su hotelske recenzije, tržište internetskih igara, sigurnost proizvoda kroz unaprjeđenje standarda i provedbu nadzora nad tržištem,“ rekao je Mimica.

„Potrošač mora imati jeftine ili besplatne kanale rješavanja sporova. Zahvaljujući novim propisima o alternativnom načinu rješavanja sporova i rješavanju sporova putem interneta, potrošač će moći svoj spor putem internetske platforme rješavati početkom 2016. godine,“ zaključio je Mimica.

Uvodno je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak istakao kako je Vlada poslala u zakonsku proceduru novi Zakon o zaštiti potrošača kojim će se postići visoka razina zaštite potrošača, bolje funkcioniranje unutarnjeg tržišta, stvaranje veće dodane vrijednosti u gospodarstvu i viša razina pravne sigurnosti potrošača i trgovaca.

„Upravo visoka razina zaštite potrošača može doprinijeti razvoju poslovne aktivnosti na zajedničkom tržištu. Potrošači koji mogu slobodno i informirano birati, te brže, ekonomičnije i jednostavnije rješavati svoje sporove, utjecat će na razvoj tržišne učinkovitosti i inovativnosti“, dodao je ministar.
Naglasio je i kako je praksa pokazala da se veliki broj kršenja potrošačkih prava odnosio na kršenje odredbi o akcijskoj prodaji, sniženju i rasprodaji, pa su zbog toga predložene i promjene koje će to područje detaljnije i bolje urediti.

Održana su i dva panela. Prvi pod nazivom: „Zaštita potrošača - izazovi i prilike za gospodarstvo„ u kojem su sudjelovali Vedran Kružić, pomoćnik ministra Ministarstva gospodarstva; Ljerka Puljić, predsjednica Udruženja trgovine pri Hrvatskoj gospodarskoj komori; Josip Zaher, predsjednik Udruge trgovine pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca i Vedrana Filipović-Grčić, načelnica Sektora nadzora u području roba i usluga u Ministarstvu gospodarstva.

Drugi panel govorio je o rješavanju pritužbi potrošača, a sudionici su bili: Goran Kovačević, zamjenik gradonačelnika Grada Splita; Vladimir Ham, zamjenik gradonačelnika Grada Osijeka; Ilija Rkman, predsjednik Savjetovališta u Zagrebu; Hana Jurić, voditeljica Savjetovališta u Puli; Darija Najev Jurač, pravni savjetnik u Savjetovalištu Split; Dunja Mak, pravni savjetnik Savjetovališta Osijek; Anda Kostijal, pravni savjetnik u Europskom potrošačkom centru Hrvatska pri Ministarstvu gospodarstva; Nikola Popović, član Vijeća Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije i Nives Grgurić, tajnica Centra za mirenja, FIN NET.

Moderator konferencije bio je Tomislav Cerovec, glasnogovornik Ministarstva gospodarstva.

Izdvajamo iz broja:
Broj 1-2014
Politika EU prema zaštiti potrošača
Trgovina ne može biti dežurni krivac
Reakcije na Zakon o zaštiti potrošača
Luka Burilović izabran za predsjednika HGK
Industrijska strategija Hrvatske
EBRD: Ulaganja u učinkovitost i jačanje konkurentnosti
Komuniciranje u marketingu - 2
Revolucija u korištenju interneta
Društvene mreže preuzimaju strategiju poslovanja
Sajmovi: Snažna poluga razvoja gospodarstva
METTLER TOLEDO - Sa sajma EuroShop 2014
Maloprodaja oblikuje integrirane lance opskrbe
Može li se maloprodaja unaprijediti iskustvima iz automobilske industrije?
Europska unija i lobiranje za Hrvatsku
Vetropack Straža: Tri stupa održivog razvoja
Hram „dobre kapljice“ pomaže plasmanu domaćih vina
Sadržaj broj 1-2014
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa