06.10.2011.
EU je prilika za mala i srednja poduzeća
Za poticanje malog i srednjeg poduzetništva u sedmogodišnjem programu EU predviđeno je 58 milijardi eura
Konferencija “Iskustva malih i srednjih poduzeća nakon ulaska u EU”, u organizaciji Europske poduzetničke mreže Hrvatske gospodarske komore, održana je danas u Vijećnici HGK.
Tema konferencije je izabrana s obzirom na skorašnji ulazak Hrvatske u EU, a bila je namijenjena svim hrvatskim gospodarstvenicima koji žele čuti europska iskustva tvrtki koje su iskoristile prednosti jedinstvenog tržišta EU. Konferencija je također bila i središnje događanje u Hrvatskoj u sklopu „Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva 2011" (European SME Week 2011) koji se održava od 3. do 9. listopada.
Potpredsjednica HGK Vesna Trnokop Tanta zahvalila je češkim, poljskim i slovenskim gospodarstvenicima te stručnjacima na predstavljanju iskustava u prvih nekoliko godina nakon ulaska njihovih zemalja u EU.
Potrebno je usmjeriti se na prioritete, a glavni je cilj podizanje konkurentnosti malog i srednjeg poduzetništva (MSP), rekla je Trnokop Tanta te istaknula aktivnosti HGK i pozvala na korištenje usluga Predstavništva HGK u Bruxellesu te Europske poduzetničke mreže EEN pri HGK.
U protekle četiri godine HGK je organizirala 1900 tečajeva, radionica i seminara u kojima je sudjelovalo gotovo 70.000 polaznika. „Učinili smo sve kako bi pripremili male i srednje poduzetnike za korištenje pogodnosti koje im se pružaju iz EU“, rekla je Trnokop Tanta te napomenula organiziranje poslovnih susreta s belgijskim gospodarstvenicima.
Šef Odjela za politička, gospodarska i trgovinska pitanja, tisak i informiranje Delegacije Europske unije u RH, Paolo Berizzi, naglasio je kako je konferencija jedna od brojnih inicijativa koje poduzima HGK u pripremanju poduzetnika za članstvo u EU.
Vrijeme do ulaska Hrvatske u EU treba iskoristiti kako bi se tvrtke temeljito pripremile. Malo i srednje poduzetništvo u EU čini temelj izlaska iz globalne krize te oporavka gospodarstva, a to je od važnosti i za Hrvatsku, rekao je Berizzi te dodao kako hrvatski poduzetnici na jedinstvenom europskom tržištu imaju velikih mogućnosti koje se mogu, ali i ne moraju iskoristiti.
Potrebno je razmotriti kako ući na to tržište, tražiti poslovnog partnera itd. Ulaskom u EU povećat će se i konkurencija te će se gospodarstvenici morati puno više truditi stoga je potreban ofenzivniji pristup te korištenje dostupnih alata kako bi se informirali te saznali koji su najbolji načini za stjecanje koristi, istaknuo je Berizzi.
Savjetnik direktora za poduzetništvo i politiku MSP iz Opće uprave za poduzetništvo i industriju Europske komisije, Christian Weinberger, govorio je o tome kako će hrvatske male i srednje tvrtke profitirati od ulaska u EU te je istaknuo i provođenje europske politike vezane za MSP.
|
Europska komisija inače ima vrlo malo ovlasti u tom području no zato ima ulogu katalizatora, kazao je Weinberger dodavši kako gotovo 60 posto prometa dolazi od MSP-a koje zapošljava dvije trećine svih zaposlenih.
Paket mjera koji se provodi u državama članicama ima 93 mjere, a ciljevi su poticanje cjelovitog pristupa poduzetništvu, smanjivanje birokratskih prepreka te promocija razvoja.
MSP-u se pruža mogućnost sudjelovanja u javnoj nabavi, pristup fondovima itd. Paket će biti primjenjiv i u RH nakon njezina pristupa u EU, kazao je Weinberger dodavši kako se daju i poticaji regijama u razvijanju i promoviranju MSP-a.
Za poticanje malog i srednjeg poduzetništva u sedmogodišnjem programu predviđeno je 58 milijardi eura, a razmišlja se i o novom programu do 2020. godine s većim proračunom.
Također će se sa 75 posto financiranja ići i na stopostotno financiranje projekata, no procedura je za dobivanje sredstava komplicirana, napomenuo je Weinberger dodavši kako strukturni fondovi raspolažu sa 350 milijardi eura u razdoblju od 2007. do 2013. godine.
Weinberger je naveo i nekoliko primjera mogućnosti mikrokreditiranja u Bugarskoj, Estoniji itd. Brojne su prilike za razvoj MSP-a, ali uz konkurenciju postoje i veliki rizici, rekao je Weinberger.
Gospodarski savjetnik u Veleposlanstvu Češke Republike u RH, Tomáš Kuchta, naglasio je prednosti EU članstva za češke tvrtke. Kako je rekao, unatoč najavama velikog rasta cijena ulaskom Češke u EU to se nije dogodilo, inflacija je bila na istoj prijašnjoj razini. Ali zato je došlo do rasta izvoza već prve godine.
Češka inače 85 posto ukupnog izvoza plasira u zemlje EU. Ipak, povećane su barijere prema trećim tržištima kojih prije nije bilo kao npr. prema zemljama CEFTA-e, rekao je Kuchta naglasivši kako se češko gospodarstvo, koje je otvoreno, konkurentno i izvozno orijentirano, dobro pripremilo za ulazak u EU te se trgovinska klima bitno poboljšala, a rasla su i ulaganja.
BDP je porastao poslije ulaska u EU, a proizvodnja je pala tek nekoliko godina kasnije u globalnoj krizi. Potrebna su ulaganja u obrazovanje, te ostvarivanje konkurentnosti i kvalitete, rekao je Kuchta dodavši kako je za Češku bilo rezervirano 30 milijardi eura, a do sada su dobili 4,5 milijarde eura, no projekti vrijedni 10 milijardi eura realizirani su i iz češkog proračuna.
Na konferenciji su predstavljeni primjeri triju tvrtki iz tri različite članice EU - Češke, Poljske i Slovenije iz različitih sektora poslovanja - savjetovanje o EU fondovima, medicinska oprema te razvoj softvera.
Predstavnici češke tvrtke Eurovision d.o.o., poljske ZTS Hagmed Sp.j. te slovenske tvrtke Arctur d.o.o. na svojim su primjerima objasnili kako su iskoristili prednosti poslovanja na jedinstvenom tržištu EU. Također, riječi je bilo i o EU članstvu kao prilici za razvoj tvrtki korištenjem strukturnih fondova.
|
|
|
|