10.10.2013.
U HGK svečano zatvoren IPA Twinning Light projekt
Direktivom o uslugama do konkurentnijeg hrvatskog gospodarstva
„Hrvatska gospodarska komora nastoji animirati hrvatske tvrtke kako bi slobodno nastupale na europskom tržištu gdje sada svoje usluge mogu ponuditi uz manje barijere“, istaknula je Vesna Trnokop-Tanta, potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU na svečanosti zatvaranja IPA Twinning Light projekta „Jačanje hrvatskih administrativnih kapaciteta za implementaciju Direktive o uslugama” održanoj 10. listopada u Vijećnici HGK.
HGK je upućena u provedbu Direktive o uslugama 2006/123/EZ te Zakona o uslugama (NN 80/11), a do sada je prikupila i iskustva u otvaranju vrata europskom tržištu usluga.
Sustav je kroz Jedinstvenu kontaktnu točku za usluge (PSC) povezan s europskom mrežom kontaktnih točaka, a u županijskim je komorama provedeno niz radionica u kojima su se sudionici posebno upoznali s PSC-om koja pruža podršku hrvatskim pravnim i fizičkim osobama u području usluga, rekla je Vesna Trnokop-Tanta.
Konzultanti su pomogli u provedbi ovog projekta, a njegovim zatvaranjem posao tek počinje. Svjesni smo kako kontinuirano trebamo provoditi nove procedure, te se obrazovati putem seminara i edukacija, kazala je Trnokop Tanta te napomenula kako je otvaranje područja usluga izazov koji trebamo iskoristiti.
IPA Twinning Light projekt proveden je s ciljem razvoja i liberalizacije unutarnjeg tržišta usluga u RH. Korisnik projekta je Ministarstvo gospodarstva, a projekt je proveden u suradnji s partnerima njemačkog Saveznog ministarstva gospodarstva i tehnologije.
Realizacija je započeta u travnju ove godine, a obuhvaćen je razvoj različitih elektroničkih postupaka, organizirani su treninzi te radionice za cijelu administrativnu strukturu vezanu uz pružanje usluga: resorna ministarstva, HGK, HOK, Državni zavod za intelektualno vlasništvo te Državni inspektorat.
Kroz projekt pripremljeni su elektronički priručnici za implementaciju Direktive o uslugama kao i priručnici za procese registracije poslovnog nastana putem Jedinstvene kontaktne točke u RH, pripremljen je detaljniji i bolji sadržaj poslovnih informacija na internetskoj stranici PSC-a, a ojačani su administrativni kapaciteti nadležnih tijela zaduženih za implementaciju Direktive o uslugama.
Hrvatski pružatelji usluga informirani su o implementaciji Direktive, njezinim liberalizacijskim učincima na hrvatsko gospodarstvo te koristima u korištenju Jedinstvene kontaktne točke za lakše poslovanje.
|
Voditelj projekta iz Ministarstva gospodarstva Tomislav Curman istaknuo je kako su u šest mjeseci provedbe IPA Twinning Light projekta pružani stručni savjeti o liberalizaciji tržišta uslugama. Dobili smo podršku njemačkih stručnjaka u implementaciji Dirketive o uslugama koja je važna u liberalizaciji tržišta, a kroz projekt su stečena korisna stručna znanja koja će se moći primijeniti. Direktiva o uslugama uređuje pravo na poslovni nastan te slobodu pružanja usluga.
Njezinom implementacijom će se doprinijeti povećanju konkurentnosti hrvatskog gospodarstva osobito malog i srednjeg poduzetništva, ali i privlačenju stranih investicija, kazao je Curman.
Predstavnik Veleposlanstva SR Njemačke u RH Valentin Gescher, istaknuo je kako je uspostavljena dobra suradnja te da je prva faza uspješno provedena. Inače, Direktiva o uslugama izazivala je niz kontroverzi, a rasprava još i danas traje.
U provedbi ove Direktive potrebno je usredotočiti se na korist, a pri tome je najvažnije ostvarivanje konkurentnosti kao i osiguranje radnih mjesta te smanjivanje nezaposlenosti, kazao je Gescher čestitavši na uspjehu i postignuću te je pozvao na budući razvoj ove Direktive koja će se morati revidirati i poboljšavati.
Voditeljica projekta iz zemlje članice Mechtild Kern, predstavila je rezultate projekta i šestomjesečnog rada: proveden screening hrvatskog zakonodavstva, održane radionice i treninzi, osnaženi kapaciteti te osposobljavanje za korištenje IMI sustava.
Pri Centru za poslovne informacije HGK uspostavljena je Jedinstvena kontaktna točka za usluge, koja ima veliku važnost za provedbu Direktive o uslugama, istaknula je Kern napomenuvši kako je u projektu do sada iskorišteno 180.000 eura, odnosno 80 posto proračuna projekta. Predstoji još dosta rada u unapređenju PSC usluga, rekla je Kern.
Direktorica Centra za poslovne informacije HGK Lidija Švaljek istaknula je kako je Jedinstvena kontaktna točka za usluge (PSC) novi servis koji pomaže u poslovanju na europskom tržištu, a uspostavljena je kao dvojezični web portal s hrvatskom i engleskom verzijom.
Od 1. srpnja Centar za poslovne informacije HGK tjedno zaprima i do stotinjak upita vezanih uz poslovni nastan, prekogranično pružanje usluga te slobodu kretanja roba i ljudi. Riječ je ponajviše o sektorima turizma, graditeljstva ali i drugih područja gospodarstva s izvoznim potencijalom, kazala je Švaljek objašnjavajući kako je potrebno razvijati i područje elektroničke razmjene te elektronskog potpisa.
Inače, PSC je dio europske mreže jedinstvenih kontaktnih točaka (EUGO Network-a), napomenula je Švaljk te dodala kako se priprema održavanje “sektorskih“ seminara, a prvi će se održati sredinom studenoga tijekom Foruma o nekretninama.
|
|
|
|