23.11.2011.
Tvrtke pozvane na ispunjavanje upitnika Indeksa DOP-a
Inicijativa ocjenjivanja dobrovoljnih društvenih praksi poduzeća, koju već četvrtu godinu za redom provodi Hrvatska gospodarska komora i Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj (HR PSOR), iz godine u godinu privlači sve veću pažnju gospodarskih subjekata.
Poslovni svijet sve više prepoznaje važnost koncepta društveno odgovornog poslovanja, a to je sve više vidljivo i u svakodnevnim poslovnim aktivnostima u Hrvatskoj, istaknula je potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU Vesna Trnokop Tanta na današnjoj konferenciji za medije održanoj u HGK na temu Indeksa DOP-a.
Društveno odgovorno poslovanje (DOP) podrazumijeva djelovanje tvrtke koje nadilazi obveze definirane zakonskom regulativom i prvenstveno se temelji na dobrovoljnoj inicijativi.
Dobri poslovni rezultati više nisu jedino mjerilo za vrednovanje uspješnosti tvrtke, već se uspješnima smatraju one tvrtke koje istodobno podjednako brinu o svom ekonomskom, društvenom i okolišnom utjecaju.
Stoga DOP predstavlja poslovni način upravljanja u kojem se profit ostvaruje na društveno odgovoran način, kazala je Trnokop Tanta istaknuvši primjere dobre prakse - dobitnike nagrada tijekom prošlogodišnjeg ocjenjivanja dragovoljnih praksi, kao što su Cemex Hrvatska, Coca Cola HBC Hrvatska, Ericsson Nikola Tesla, Energy Pelets, Hartmann, Hauska & partner, Holcim (Hrvatska), Končar Institut za elektrotehniku, Oikon i Jadran Galenski laboratorij, koje su osvojile više od 70 posto bodova popunjavanjem upitnika.
Cilj Indeksa DOP-a je omogućiti pouzdanu godišnju usporednu procjenu poslovno najuspješnijih hrvatskih tvrtki s obzirom na njihovu društvenu odgovornost i primjenu načela održivog poslovanja, afirmirati najbolje domaće prakse, a tvrtkama olakšati praćenje učinaka njihovih aktivnosti, istaknula je Trnokop Tanta napomenuvši kako je Indeks DOP-a prepoznala i hrvatska Vlada kao alat u borbi protiv korupcije. Nagrada se od prošle godine dodjeljuje u okviru Zlatne kune čime je dobila na još većem značaju, a to će se nastaviti i ove godine, rekla je potpredsjednica HGK.
Ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj (HR PSOR), Mirjana Matešić, izrazivši zadovoljstvo višegodišnjom suradnjom s HGK, istaknula je kako je uz financijsku podršku Europske komisije već drugu godinu u tijeku provedba projekta Nacionalne mreže za razvoj društveno odgovornog poslovanja koji se sastoji od šest akcija koje zajednički daju podršku promociji i primjeni društveno odgovornog poslovanja u hrvatskom gospodarstvu.
|
Mreža funkcionira kao međusektorsko tijelo s predstavnicima svih relevantnih organizacija i institucija koje se bave promocijom nekog od oblika DOP-a ili im je DOP zbog prirode poslovanja blizak.
Uz razvoj mreže, važan su dio projekta aktivnosti na promociji Indeksa DOP-a, a organiziraju se i edukativne radionice o ispunjavanju Indeksa koje će se ove godine održati 25. studenoga u Zagrebu, 29. studenoga u Puli i 8. prosinca u Varaždinu, te još dvije radionice 7. i 12. prosinca u Zagrebu.
Radionice su zamišljene tako da odgovore na neka pitanja o upitniku, načinu prikupljanja podataka te pruže informacije koje mogu olakšati proces ispunjavanja, rekla je Matešić dodavši kako će sve aktivnosti iz ovog projekta, o Nacionalnoj mreži te Indeksu DOP-a biti objavljene na novom portalu www.dop.hr.
Projekt Indeksa DOP-a je zaživio, a trud se isplatio, istaknula je Zoja Crnečki, direktorica Sektora za industriju HGK dodavši kako je odaziv tvrtki povećan za 300 posto, a raste i uspješnost ispunjavanja upitnika što se očekuje i ove godine.
Poziv za sudjelovanjem upućen je putem e-mailom na 1600 tvrtki koje su prema kriterijima Zlatne kune prošle godine ocijenjene kao najuspješnije, odnosno koje su pozitivno poslovale, solventne su i likvidne. Upitnik sadrži 119 pitanja za velike i srednje te 61 pitanje za male tvrtke, a u šest područja aktivnosti - ekonomska održivost, uključenost društveno odgovornog poslovanja u poslovnu strategiju, radna okolina, zaštita okoliša, tržišni odnosi, odnosi sa zajednicom, svako područje nosi maksimalno 100 bodova te je moguće ukupno prikupiti 600 bodova, rekla je Crnečki.
Ove je godine otvorena i nova kategorija u kojoj će se natjecati javna poduzeća, a koja će imati 95 pitanja. Nagrade se dodjeljuju za male, srednje i velike tvrtke i javna poduzeća, te posebna nagrada za najveći rast.
Tvrtke sve informacije mogu dobiti u HGK, gdje se nalazi “help desk” (kontakt telefon 01/4606764, e-mail: dvarlec@hgk.hr). Ispunjavanje upitnika počinje ovog tjedna, a zatvara se 31. prosinca u 24 sata, istaknula je Crnečki te je pozvala tvrtke da popune upitnik.
|
|
|
|