18.01.2007.
Hrvatska izvozna ofenziva od 22. siječnja
Cilj HIO-a je u tri godine povećati broj hrvatskih izvoznika za 25 posto, na gotovo 14 tisuća
Hrvatska izvozna strategija, poznata pod nazivom Hrvatska izvozna ofenziva (HIO), bit će javnosti predstavljena na 2. konvenciji Hrvatskih izvoznika koja će se održati u ponedjeljak, 22. siječnja, najavio je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Branko Vukelić na konferenciji za novinare održanoj u srijedu.
Četiri osnovna cilja strategije su povećanje ukupnog broja tvrtki izvoznika, promjena strukture izvoza, stvaranje šest klastera za izvoz te povećanje konkurentnosti proizvodnje repromaterijala i komponenti za složene proizvode.
U Hrvatskoj je registrirano dvostruko više tvrtki nego u Sloveniji, ali broj tvrtki izvoznika je gotovo isti, između 10 i 11 tisuća. Cilj HIO je u tri godine povećati broj hrvatskih izvoznika za 25 posto, na gotovo 14 tisuća.
Što se strukture izvoza tiče, predsjednik Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidošević na konferenciji je rekao kako je Hrvatska 1992. izvozila četiri puta više pojedinačnih proizvoda nego danas.
Dakle, negativni trendovi zahvatili su izvoz ne samo što se tiče obima, nego i strukture. Hrvatska izvozi jeftinu sirovinu, a uvozi skuplje finalne proizvode, često proizvedene od hrvatskih sirovina. U drvnoj industriji, naveo je primjer ministar Vukelić, troškovi materijala i usluga predstavljaju 60 posto vrijednosti proizvodnje, a dodana vrijednost 40 posto.
Industrija namještaja u EU predstavlja polovicu svjetske proizvodnje, a Hrvatska u tome sudjeluje izvozom trupaca i dasaka. Umjesto toga, želimo izvoziti namještaj, poentirao je ministar.
U sklopu strategije pružit će se potpora stvaranju izvoznih klastera, a šest odabranih su «Voda», «Mala brodogradnja», «ICT – rješenja», «Drvo – namještaj», «Tekstil – odjeća» i «Marikultura – hrvatska riba».
Četvrti cilj je povećati učešće domaće komponente u izvoznim proizvodima na komercijalno isplativoj osnovi. Naime, većina repromaterijala koji se danas ugrađuje u hrvatske izvozne proizvode nije hrvatskog porijekla i strategija bi to trebala promijeniti.
Što treba učiniti i kojim mjerama ćemo doći do konačnog, zajedničkog cilja – uravnotežene vanjskotrgovinske bilance (u kojoj je danas uvoz pokriven izvozom tek s 48 posto) saznat ćemo u ponedjeljak. Radi se, najavio je Vukelić, o dvadesetak konkretnih mjera.
Izrada strategije trajala je šest mjeseci, a uz nadležno ministarstvo u izradi su sudjelovali Hrvatska banka za obnovu i razvoj, Hrvatska udruga poslodavaca, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i udruga Hrvatski izvoznici.
Izvor: Bankamagazin
|
|
|
|