Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Franchising
09.12.2011. Franšize u svijetu generiraju 850 milijardi dolara prihoda
Franšiza je model rasta poduzeća koji značajno smanjuje neizvjesnost u najrizičnijim fazama rasta: pokretanju poduzeća i fazi brzog rasta

Franšizno poslovanje je izuzetno zastupljeno u razvijenim zemljama Zapada. U SAD-u prisutno je 2.500 davatelja franšize na ukupno 900.000 franšiznih lokacija u 75 različitih djelatnosti, a franšize ostvaruju ukupni prihod od oko 850 milijardi dolara te zapošljavaju 9,5 milijuna ljudi.

U EU je prisutno oko 10.000 franšiznih sistema, od čega su 80% originalno franšize iz EU. Među 500 top europskih franšiza nalazi se svega dva franšizna sistema iz srednjoistočne Europe – Fornetti iz Mađarske sa 6464 i Bata iz Češke Republike s 5000 franšiznih lokacija u svijetu.

Rečeno je to na okruglom stolu na temu: “Povećanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva u EU kroz izgradnju franšize”, koji se 6. prosinca održao u organizaciji Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR), Centra za franšizu Centra za poduzetništvo Osijek i Hrvatske franšizne udruge.

I u Hrvatskoj se franšiza sve više razvija, kako među poduzetnicima početnicima koji posao započinju kupujući franšizu, tako i među zrelim poduzećima koja franšizu koriste kao model rasta i izgrađuju vlastitu franšiznu mrežu.

Prema podacima Hrvatske franšizne udruge – u Hrvatskoj je trenutno prisutno 170 franšiznih mreža koje indirektno zapošljavaju oko 16.500 ljudi. Mali udio domaćih (hrvatskih) franšiznih mreža u odnosu na ukupan broj franšiza u Hrvatskoj ukazuje na postojanje prepreka za njihov razvoj.
Tako je u Hrvatskoj, prema procjeni Hrvatske franšizne udruge, prisutno 35 hrvatskih franšiza od 170, dok je u Mađarskoj prisutno 240 mađarskih od ukupno 340 franšiza, a u Sloveniji 52 od ukupno 107 franšiznih mreža.

U procesu pristupanja Europskoj uniji važno je govoriti o prednostima i nedostacima franšiznog poslovanja te o pravnom okviru franšiznog poslovanja u Hrvatskoj. Nadalje, nužno je u skladu s iskustvima EU i uz aktivnu ulogu državnih institucija i sudionika na tržištu (agencija, banaka...) intenzivirati aktivnosti na razvoju, trenutno ograničenog, tržišta franšiza, rečeno je na skupu.

U Hrvatskoj djeluju dva franšizna centra – Centar za franšizu osječkog Centra za poduzetništvo te Centar za franšize „Promaturo“ u Zagrebu.

Na okruglom stolu direktorica CEPOR-a, Mirela Alpeza, predstavila je studiju „Perspektive razvoja franšiznog poslovanja u Hrvatskoj“ koja identificira glavne prepreke bržeg razvoja franšize u Hrvatskoj. To su: nepoznavanje franšiznog poslovanja, manjak adekvatnih kreditnih programa za financiranje kupovine franšize, nepostojanje zakonske regulative, nepostojanje statističkog praćenja broja i utjecaja franšiza na gospodarstvo Hrvatske, izostanak potpore države rastućim poduzećima koji primjenjuju franšizu i slaba infrastruktura (odvjetnici, specijalizirani konzultanti).

Žana Hinek, članica uprave i voditeljica prodaje poduzeća Biovega, govorila je o ulozi franšiznog poslovanja u pojedinim fazama rasta tog poduzeća koje trenutno ima 11 trgovina, od čega je pet franšiza.

Povezani članci
27.03.15 Seminari, konferencije
Uskoro Sajam franšiza, financijskih i konzultantskih usluga
12.11.14 Franchising
Franšizni forum na Rexpo-u: Uskoro udruženje franšiza pri HGK
05.11.14 Seminari, konferencije
Velika prilika Hrvatske na tržištu ekoproizvoda vrijednom 23 milijarde eura
07.05.14 Seminari, konferencije
Biovega organizirala poslovnu konferenciju: Razvoj ekološkog poslovanja u Hrvatskoj: od vizije do stvarnosti
28.02.14 Seminari, konferencije
Stručno usavršavanje: „Ekološki standard kvalitete kao dodana vrijednost u kategorijama hrane, dodataka prehrani i kozmetike“
17.12.13 Promocije
EKOZONA predstavila višestruku primjenu kokosovog ulja u svakodnevnom životu
21.10.13 Promocije
Pirovo brašno vrijedan izvor vitamina, minerala proteina i celuloznih vlakana
17.09.13 Promocije
U Konzumu predstavljena tri nova okusa EKOZONA biljnih napitaka
19.06.13 Vijesti
Daljnji razvoj McDonald'sa u Hrvatskoj unatoč recesiji
16.04.13 Zdravlje
EKOZONA orašidi i suho voće: hranjivim grickalicama iz ekološkog uzgoja u borbi protiv proljetnog umora
05.04.13 Franchising
Ove franšize zainteresirane su za ulazak na hrvatsko tržište
01.03.13 Vijesti
U HGK održan forum „Trendovi u primjeni organske hrane, dodataka prehrani i prirodne kozmetike u Hrvatskoj“
18.01.13 Ekologija
EKOZONA: Nova linija domaćih ekoloških pekmeza
26.09.12 Trgovina na malo
Biovega predstavila ekološki beskvasni kruh Piraž
21.06.12 Franchising
U McDonald's u Hrvatskoj u zadnje dvije godine uloženo 90 milijuna kuna
06.06.12 Franchising
U Hrvatskoj je tijekom tri godine preuzeto 170 franšiznih marki
24.04.12 Financije i gospodarstvo
Dodijeljene nagrade Greenovation
30.09.11 Franchising
U Sisku najmoderniji McDonald's restoran u Hrvatskoj
25.05.11 Karijere
Direktorica Biovege poduzetnica godine u izboru EBRD-a
11.04.11 Tvrtke i tržišta
Zatvara se domaći lanac brze hrane Daily Fresh
26.10.10 Franchising
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj još neiskorišten potencijal
24.09.10 Prehrambeni proizvodi
Zakon o ekološkoj proizvodnji do kraja godine
12.11.09 Franchising
Potencijal za franšize u hotelijerstvu i uslugama
09.11.09 Franchising
Zagreb: U četvrtak 5. međunarodni franšizni forum – FIP 2009
25.11.08 Seminari, konferencije
Bremer: I bankarski sektor treba inovacije u ponudi
24.09.08 Franchising
U Zagrebu sastanak europskih franšiznih udruga
14.04.08 Franchising
Franšizni centar BiH otvara se 1. lipnja
09.11.07 Franchising
Iako raste franšizno poslovanje u Hrvatskoj još nedovoljno poznato
06.11.07 Franchising
Najavljen međunarodni franšizni forum FIP 2007
27.07.06 Franchising
Biovega se širi u susjedstvo
01.06.06 Franchising
Životna filozofija kao biznis
02.05.06 Franchising
Centar za franšizu Osijek pomaže svim zainteresiranim za franšize
05.04.06 Franchising
Što je franšiza?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa