Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
24.09.2010. Zakon o ekološkoj proizvodnji do kraja godine
Na Zagrebačkom velesajmu u organizaciji Biovege, Makronove i Planetopije održana je ekotribina na temu: Istine i zablude o ekoproizvodima na kojoj se raspravljalo o izazovima i ciljevima ekoproizvodnje, te je predstavljen novi Zakon o ekološkoj proizvodnji.

Na ekotribini su ekopoljoprivrednici Damir Rosipal i Zlata Nanić, Darija Musulin, viša stručna savjetnica Odjela ekološke i integrirane poljoprivrede Ministarstva poljoprivrede, te Anita Bočkor iz Biovege, tvrtke koja se bavi uvozom i distribucijom ekoproizvoda, istaknuli prednosti ekološke proizvodnje, kao i konzumiranja ekoloških proizvoda. Ekološka proizvodnja je vrlo zahtjevan način proizvodnje i mnogo je manje komercijalno isplativ od konvencionalne poljoprivrede.

Ekoimanja moraju prolaziti stručnu kontrolu i dobiti potvrdnicu da bi mogli označiti svoje proizvode ekološkima. Zbog toga su i ekoproizvodi značajno skuplji od onih uzgojenih na konvencionalni način, ali su i mnogo kvalitetniji i zdraviji.

Zato je važno educirati i informirati ljude u Hrvatskoj da razlikuju pravu ekoproizvodnju od raznih pokušaja obmanjivanja potrošača.

Zlata Nanić, osnivačica prvog ekoimanja u Hrvatskoj i pionir ekoproizvodnje govorila je o zabludama koje krajnji potrošači kod nas imaju o ekološkim proizvodima.
“Potrošači u Hrvatskoj smatraju da domaći proizvodi automatski označavaju kvalitetno voće i povrće. Međutim, to je pogrešno vjerovanje jer ekološka proizvodnja rezultira proizvodima koji su mnogo kvalitetniji i imaju veću nutricionističku vrijednost”, kazala je.

Damir Rosipal je ukazao na mnoge needucirane poljoprivrednike kod nas koji ne samo da upotrebljavaju kemiju u uzgoju već to rade s krivim kemijskim produktima i na krivi način.

Red na tržište ekoproizvoda trebao bi uvesti Zakon o ekološkoj proizvodnji, za kojeg se očekuje da će stupiti na snagu krajem godine.

Za proizvodnju prema Zakonu dodjeljivat će se znak ‘Ekoproizvoda’, koji će označavati proizvode koji imaju 95 posto sastojaka koji dolaze iz ekološke proizvodnje.

Također, prema Zakonu, sve tvrtke koje se ne bave ekološkom proizvodnjom morati će ukloniti nazive bio, organski i eko iz svojih imena i imena svojih proizvoda.

Tako više neće biti Bio-aktiva niti bio peciva, proizvoda koji ne dolaze iz ekološke proizvodnje, a koriste takve oznake. Glavni cilj Zakona je zaštita i sigurnost krajnjih potrošača.

Sestrinske tvrtke Biovega, Makronova, Planetopija i Biozrno, zajednički nastupaju na sajmu Mystic u sklopu Zagrebačkog velesajma, gdje imaju štand pod nazivom ‘Dobar osjećaj’.

Ove godine vlasnici i osnivači tih tvrtki, Jadranka Boban Pejić i Zlatko Pejić obilježavaju 25 godina rada. Štand je pun zanimljivog sadržaja, kao što je besplatna shiatsu masaža, radionica kuhanja ‘ekopalačinki’ ili Primavera tretman njege. (Lider)

Povezani članci
05.11.14 Seminari, konferencije
Velika prilika Hrvatske na tržištu ekoproizvoda vrijednom 23 milijarde eura
07.05.14 Seminari, konferencije
Biovega organizirala poslovnu konferenciju: Razvoj ekološkog poslovanja u Hrvatskoj: od vizije do stvarnosti
18.03.14 Seminari, konferencije
EBRD predstavio rezultate „Women in business“ programa u Hrvatskoj
28.02.14 Seminari, konferencije
Stručno usavršavanje: „Ekološki standard kvalitete kao dodana vrijednost u kategorijama hrane, dodataka prehrani i kozmetike“
17.12.13 Promocije
EKOZONA predstavila višestruku primjenu kokosovog ulja u svakodnevnom životu
21.10.13 Promocije
Pirovo brašno vrijedan izvor vitamina, minerala proteina i celuloznih vlakana
17.09.13 Promocije
U Konzumu predstavljena tri nova okusa EKOZONA biljnih napitaka
16.04.13 Zdravlje
EKOZONA orašidi i suho voće: hranjivim grickalicama iz ekološkog uzgoja u borbi protiv proljetnog umora
04.04.13 Ekologija
EKOZONA Trend Report: Organski uzgojena hrana - velika hrvatska prilika
03.04.13 Zdravlje
Poticanje domaće proizvodnje i konzumacije zdravih namirnica
01.03.13 Vijesti
U HGK održan forum „Trendovi u primjeni organske hrane, dodataka prehrani i prirodne kozmetike u Hrvatskoj“
18.01.13 Ekologija
EKOZONA: Nova linija domaćih ekoloških pekmeza
05.11.12 Promocije
EKOZONA Trend Report: Organski proizvodi sve popularniji
26.09.12 Trgovina na malo
Biovega predstavila ekološki beskvasni kruh Piraž
06.06.12 Franchising
U Hrvatskoj je tijekom tri godine preuzeto 170 franšiznih marki
24.04.12 Financije i gospodarstvo
Dodijeljene nagrade Greenovation
10.04.12 Sajmovi i izložbe
Na Dolcu 'kutak ljekovitog bilja i hrane'
29.03.12 Vijesti iz svijeta
Eko vina popularnija no ikad
09.12.11 Franchising
Franšize u svijetu generiraju 850 milijardi dolara prihoda
25.05.11 Karijere
Direktorica Biovege poduzetnica godine u izboru EBRD-a
29.10.10 Prehrambeni proizvodi
Hrvatski ekološki proizvodi za Europu
27.07.06 Franchising
Biovega se širi u susjedstvo
01.06.06 Franchising
Životna filozofija kao biznis
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa