01.06.2006. (Nives Zemba)
Životna filozofija kao biznis
Da bi došli do početnog kapitala za veleprodaju ekološke hrane, supružnici Pejić prodali su i vlastiti stan
Tvrtka Biovega, koja se bavi veleprodajom ekološki proizvedene hrane, otvorila je u Zagrebu četvrtu franšiznu prodavaonicu prirodne prehrane iz lanca bio&bio, a sredinom lipnja otvara još jednu u Dubrovniku. Vlasnici Zlatko Pejić i Jadranka Boban Pejić osnovali su tvrtku prije 17 godina.
«Našu životnu fiflozofiju i stav odlučili smo pretočiti u biznis. Prodali smo stan u kojem smo živjeli kako bismo osigurali početni kapital i otišli u podstanare!», priča Jadranka. «Makrobiotiku i cijeli taj sustav upoznala sam kad i Zlatka, prije 23 godine. U želji da promijeni neke stvari u životu Zlatko je naišao na knjižicu o makrobiotici koja ga je zainteresirala i tako je sve počelo», prisjeća se Jadranka Boban Pejić.
Početna edukacija
Još 1985. počeli su educirati druge putem seminara, koje su tada održavali u mjesnim zajednicama. «Izražavanje stava ekološki osvještenih pojedinaca i zdrav život bile su ideja vodilja, a makrobiotika podloga koja se razvijala kroz Društvo za unaprjeđenje kvalitete življenja, koje smo osnovali 1990. godine. Bili smo pioniri edukacije u području prirodnih stilova», objašnjava Zlatko.
Iz tvrtke Biovega, koja je tijekom rata bila u mirovanju, 1995. izniknuo je i prvi maloprodajni dućan u Hrvatskoj s prirodnom prehranom, dodacima prehrani te prirodnom kozmetikom, jednim od rijetkih s certifikatom ekološkog uzgoja.
«Ljudima smo nudili vrhunske, certificirane namirnice, iza kojih stojimo, i koje sami koristimo!», kaže Jadranka.
Restoran i izdavaštvo
Društvo za unaprjeđenje kvalitete življenja 2004. preraslo je u Makronova centar kao registriranu ustanovu, u sklopu koje je otvoren prvi restoran prirodne prehrane prema makrobiotičkim načelima u Hrvatskoj. Njegov koncept i način rada bili su revolucionarni na našim prostorima, a namirnice poput tofua, seitana, algi i žitarica premijerno su predstavljene na jelovnicima.
Prodavaonice bio&bio potiču domaću ekološku proizvodnju educirajući poslovne partnere za proizvodnju takve hrane, pa Biovega i sama sudjeluje u ekouzgoju. Danas imaju više od 60 zaposlenika, maloprodaju, veleprodaju, a ove je godine otvorena i tvrtka kćer Planetopija, čija je osnovna djelatnost izdavaštvo. Lanjski su im prihodi u odnosu na prethodnu godinu porasli čak 312 posto.
Izvor: business.hr
|
|
|
|