Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
28.02.2014. Stručno usavršavanje: „Ekološki standard kvalitete kao dodana vrijednost u kategorijama hrane, dodataka prehrani i kozmetike“
Tvrtka Biovega, pionir zelenog gospodarstva te lider u distribuciji ekoloških proizvoda u RH, 27. veljače organizirala je Stručno usavršavanje: „Ekološki standard kvalitete kao dodana vrijednost u kategorijama hrane, dodataka prehrani i kozmetike“, koje se održalo u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom, a uz podršku Ministarstva zaštite okoliša i Ministarstva poljoprivrede.

Na njemu su prikazani osnovni trendovi na tržištu ekoloških proizvoda, pružen je uvid u potencijale ove industrije, te je predstavljen asortiman iz kategorije „superhrane“, dodataka prehrani i kozmetike u središtu trenutnog interesa javnosti.

Na početku događanja, prisutne je predstavio DRAŽEN MILOLOŽA, predstavnik Hrvatske gospodarske komore koji je, ohrabren ovogodišnjim nastupom na sajmu Biofach u Njemačkoj, istaknuo kako hrvatski eko proizvođači zajednički mogu naći način za izlazak na domaćem i inozemnom tržištu. „Drago mi je da smo započeli suradnju s tvrtkom Biovega i nadam se da ćemo suradnju uspješno nastaviti“, rekao je Miloloža.

Blanka Grahovac Guberina iz Ministarstva zaštite okoliša i prirode izrazila je podršku i čestitala Biovegi na organizaciji događanja:

Ekološki standard kvalitete kao dodana vrijednost u kategorijama hrane, dodataka prehrani i kozmetike u skladu s aktualnim svjetskim trendovima:

„Zeleno gospodarstvo generator je gospodarskog rasta, a za poticanje rasta prodaje tzv. zelenih proizvoda potrebna je edukacija. Zeleni su jer pokazuju manju štetnost na okoliš u cijelom svom životnom ciklusu, što dovodi i do smanjenja troškova gospodarenja otpadom.“

Izrazila je potrebu za jasnim sustavom certificiranja koji će koristiti proizvođačima, davateljima usluga i kupcima jer će eko certifikate moći dobiti samo najbolji. Time proizvođači i davatelji usluga pokazuju da brinu o okolišu.

„Zdrav okoliš znači zdravlje i za nas i za našu djecu. Čestitam na vašoj ustrajnosti u ovoj teškoj gospodarskoj situaciji i zahvaljujem vam na promociji zdravih stilova življenja“, zaključila je gđa. Grahovac Guberina.

Gđa. Žana Hinek, članica uprave Biovege prikazala je trendove na tržištu ekoproizvoda u 2011. godini. Vrijednost globalnog tržišta ekoproizvoda dosegla je 46.5 milijardi €, pri čemu je vodeće tržište SAD (22.6 milijardi €), a slijede ga Njemačka (7 milijardi €) i Francuska (4 milijarde €).

Europsko tržište je zabilježilo porast od 6% te je vrijednost tržišta organskih proizvoda dosegla 22.8 milijardi €. Ekološka proizvodnja generator je razvoja gospodarstva trećih zemalja budući da proizvođači sirovina najvećim dijelom potječu iz tih zemalja.
Površine pod ekološkim nadzorom u svjetskim okvirima protežu se na 37.5 milijuna hektara, što čini rast od 0,9% u odnosu na 2011. godinu.

U Europi su te površine 11.2 milijuna hektara, što je porast od 6%. Hinek je istaknula Austriju, s najvećom površinom pod ekološkim nadzorom u EU, kao role model za Hrvatsku – na gospodarskom, turističkom te na planu imidžasame zemlje.

Među podacima koje je predstavila gđa. Hinek ističe se udio ekoloških proizvoda na ukupnom hrvatskom tržištu koji iznosi 2,2% što Hrvatsku svrstava među top 10 zemalja na svijetu. Hinek ovaj podatak ističe u kontekstu ohrabrenja poduzetničke inicijative za širenje eko tržišta.

Prema istraživanju iz 2013., gotovo polovica kupaca u Hrvatskoj barem jednom godišnje kupi neki ekoproizvod. Vrijednost Hrvatskog tržišta ekoproizvoda u 2013. procjenjuje se na 90 milijuna €, a tržište i dalje bilježi dvocifreni rast (20% 2011.). Fokus na daljnji razvoj ovog tržišta ima veliki potencijal kroz specijalističke kanale, a preduvjet je kvalitetna edukacija (osobna, tržišna).

Ana Marušić Lisac, direktorica Biotehnicon poduzetničkog centra predstavila je postavke ekološke proizvodnje, razvoj nacionalne regulative, kao i nedavna usklađenja hrvatske regulative s pravnm stečevinom EU. Certifikacijom proizvoda i njihovom komunikacijom na tržištu kao ekoloških, stječe se bolji ugled i povjerenje potrošača.

Certifikati u tom smislu potrošaču pružaju dokaz kvalitete, odnosno sigurnost u proizvod. Gospođa Marušić Lisac je na kraju otkrila i sasvim novu vijest, naime nakon dugotrajnog procesa licenciranja, od sada je kroz Biotechnicon moguće provoditi certificiranje kozmetičkih proizvoda sukladno standardu NaTrue.

Jadranka Boban Pejić, direktorica Biovege i stručnjakinja za prirodnu prehranu upozorila je na marketing koji se obraća djeci oglašavanjem proizvoda upitne prehrambene vrijednosti. U Hrvatskoj gdje zakoni i standardi u ovom segmentu još nisu razvijeni, postoje reklame za proizvode koje su drugdje zabranjene.

Naglasila je važnost edukacije u moru informacija gdje moramo imati filtere kako bismo raspoznali što je važno, istinito itd. te je pozvala sudionike skupa koji su u direktnom kontaktu s kupcima da budu taj filter.
Trend „brzo i jeftino“ koji nam pruža gotovu ili hranu koju je moguće brzo spremiti, a koja je jeftina, na kraju nas jako puno košta. U prehrani djece najvažnije je osigurati raznolikost, uravnoteženost i pozitivan vlastiti primjer. Želimo li odgajati zdravu djecu, istaknula je Boban Pejić, nužan nam je organski uzgoj: kako bismo imali zdraviju vodu, zdravije tlo te manje kemikalija u okolišu.

Osvrnula se i na cijenu organskih proizvoda te sve češći fair trade princip koji omogućuje razvoj transparentnijeg i etičnog poduzetništva. „Naši izbori čine razliku: birajući kvalitetne proizvode stvaramo povećanu potražnju, a time utječemo i na povećanu proizvodnju kvalitetnih proizvoda.“

Jadranka Boban Pejić zaključila je svoje izlaganje riječima: „Moja najvažnija investicija u životu je ustrajnost da svojoj djeci osiguram uravnoteženu prehranu kroz cijelo njihovo djetinjstvo kao ulaganje u njihovo zdravlje u budućnosti.“

Doc.sc. Darija Vranešić Bender, iz Centra za kliničku prehranu KBC Zagreb i direktorica tvrtke za konzalting u nutricionizmu Vitaminoteka predstavila je pojam superhrane u svjetlu novih znanstvenih spoznaja.

Ovaj trend u suvremenoj prehrani predmet je brojnih istraživanja i kliničkih studija, a gđa. Bender prikazala je posebitosti pojedinih supernamirnica u kategorijama bobica, ulja, sjemenki te začina, koje su u središtu pozornosti zbog svog sastava i pozitivnih učinaka na zdravlje.
Mag.pharm. Seida Iličić, specijalistica prodaje tvrtke Biovega d.o.o., uz isticanje pozitivnih učinaka klorofila na zdravlje pojasnila je kako nadopunjujući prehranu klorofilom bitno smanjujemo količinu štetnih kemikalija koje ulaze u krvotok, čuvamo strukturu DNK te utječemo na prevenciju težih oboljenja.

Svoje je navode potkrijepila nalazima znanstvenih istraživanja, a posebno je naglasila važnost biranja adekvatnih izvora klorofila u kojima je on u što čišćem i iskoristivijem obliku. Tu je nužna stručna pomoć farmaceuta kako bi pacijenti imali maksimalnu korist od preporučenih preparata. Predstavila je posebnosti ekoloških dodataka prehrani, izvrsnih izvora klorofila: Zelenu Magmu, Spirulinu te Chlorellu.

Ralf Kunert, dipl. ing., voditelj nabave sirovina za Dr.Hauschka kozmetiku. prikazao je razloge nužnosti korištenja ekoloških sirovina u kozmetici kako bi se osigurala, prije svega, sigurnost, a zatim i djelotvornost samih pripravaka.

Briga o kvaliteti preparata Dr.Hauschka počinje adekvatnim odabirom tla i njegovom pripremom. Nastavlja se sadnjom prema svim kriterijima ekološkog uzgoja te pomnim praćenjem cijelog procesa rasta i berbe kao i transporta, odnosno cijelog procesa do same obrade u tvornici, kombiniranja supstanci i konačne izrade preparata.

Potkrijepljeno znanstvenim dokazima i brojnim istraživanjima, naglasio je važnost korištenja biljnog materijala koji je uzgajan isključivo na tlima na kojima je i samonikao, zbog čega se za Dr.Hauschka preparate sirovine uzgajaju u mnogim zemljama svijeta.

Istaknuo je razvojni pristup partnerstvu kojim se ostvaruje win-win odnos u kojem se dobiva bolja kvaliteta sirovina, socijalna i ekološka održivost, bolje cijene za uzgajivače, pristup međunarodnim tržištima za proizvođače te dokidanje ovisnosti.

U predavanju o dermofarmaciji dr.sc. Arijana Meštrović, direktorica agencije za savjetovanje i edukaciju Pharma Expert dala je, na temelju znanstvenih istraživanja, pregled po zdravlje štetnih sastojaka u kozmetici.

Kao prirodna alternativa alergenima koji se često koriste u dizajniranju poznatih kozmetičkih linija, u prirodnoj kozmetici postoje biljna bazna ulja i biljni voskovi iz organskog ili biodinamičkog uzgoja koji su bogati vitaminima i mineralima.

Po svojoj strukturi vrlo su slični sebumu kože pa ih ona odlično prihvaća i apsorbira, te sjajno njeguju kožu. Meštrović je magistre farmacije pozvala na kontinuiranu edukaciju kako bi mogli biti od pomoći pacijentima/korisnicima te izrazila vjeru u pozitivnu klimu na tržištu, koja će im omogućiti da poštuju profesionalizam, etiku i profesionalnu autonomiju te da u tom smislu odgovorno nude proizvode onih partnera u čiju kvalitetu mogu biti sigurni.
Jadranka Marković, dipl. ing. biologije, edukatorica za prirodnu kozmetiku tvrtke Biovega predstavila je certificiranu prirodnu kozmetiku kao važan trend u proteklom desetljeću, iako je nekim proizvođačima osmišljavanje takvog koncepta bila polazna točka poslovanja još prije 46 godina. Danas jedna četvrtina kupaca kozmetike bira ekološke proizvode.

Recentno je zanimljiv trend „antiage“ preparata, koji je proizvođače prirodne kozmetike stavio pred novi izazov. U suradnji antropozofskih liječnika, kemičara i kozmetičara napravljen je koncept „pro age“ pristup njezi kože koji zagovara osnaživanje prirodnih procesa kože koji će je održati vitalnom, a bez dodataka sintetskih komponenata koje ju čine ovisnom.

Gđa. Marković je istaknula kako je pozicioniranje prirodnih kozmetičkih preparata u ljekarne prilika za bolju dostupnost pacijentima sa specifičnim zahtjevima, ali i pitanjima, pa je educiranost ključ za pružanje pravih odgovora kada se radi o izboru i primjeni.

Povezani članci
07.10.15 Promocije
Treći Beer Champions u znaku jedinstvenog izbora piva i gastrospecijaliteta
18.03.15 Vijesti
U HGK predstavljen projekt Priča o maslinovom ulju
05.11.14 Seminari, konferencije
Velika prilika Hrvatske na tržištu ekoproizvoda vrijednom 23 milijarde eura
16.09.14 Sajmovi i izložbe
Hrvatski izlagači na sajmu "World Food Moscow"
07.05.14 Seminari, konferencije
Biovega organizirala poslovnu konferenciju: Razvoj ekološkog poslovanja u Hrvatskoj: od vizije do stvarnosti
18.03.14 Seminari, konferencije
EBRD predstavio rezultate „Women in business“ programa u Hrvatskoj
17.12.13 Promocije
EKOZONA predstavila višestruku primjenu kokosovog ulja u svakodnevnom životu
21.10.13 Promocije
Pirovo brašno vrijedan izvor vitamina, minerala proteina i celuloznih vlakana
17.09.13 Promocije
U Konzumu predstavljena tri nova okusa EKOZONA biljnih napitaka
05.06.13 Prehrambeni proizvodi
Slavonski kulen na putu do zaštite oznakom zemljopisnog podrijetla
16.04.13 Zdravlje
EKOZONA orašidi i suho voće: hranjivim grickalicama iz ekološkog uzgoja u borbi protiv proljetnog umora
04.04.13 Ekologija
EKOZONA Trend Report: Organski uzgojena hrana - velika hrvatska prilika
01.03.13 Vijesti
U HGK održan forum „Trendovi u primjeni organske hrane, dodataka prehrani i prirodne kozmetike u Hrvatskoj“
18.01.13 Ekologija
EKOZONA: Nova linija domaćih ekoloških pekmeza
26.09.12 Trgovina na malo
Biovega predstavila ekološki beskvasni kruh Piraž
06.06.12 Franchising
U Hrvatskoj je tijekom tri godine preuzeto 170 franšiznih marki
24.04.12 Financije i gospodarstvo
Dodijeljene nagrade Greenovation
09.12.11 Franchising
Franšize u svijetu generiraju 850 milijardi dolara prihoda
25.05.11 Karijere
Direktorica Biovege poduzetnica godine u izboru EBRD-a
24.09.10 Prehrambeni proizvodi
Zakon o ekološkoj proizvodnji do kraja godine
27.07.06 Franchising
Biovega se širi u susjedstvo
01.06.06 Franchising
Životna filozofija kao biznis
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa