Trgovina
Seniko studio
Promocije
05.11.2012. EKOZONA Trend Report: Organski proizvodi sve popularniji
U Hrvatskoj se do sada najveći skok zabilježio 2010. godine, kada je tržište poraslo za čak 70 posto. Danas se organski proizvodi mogu nabaviti u većini hrvatskih supermarketa, ali i dalje ima dosta neiskorištenog potencijala, navodi se u izvješću EKOZONA trend report.

Prvi broj izvješća ukazuje na nekoliko ključnih trendova, kao i trenutačno stanje razvoja tržišta organske hrane u Hrvatskoj i srednjoj i istočnoj Europi.

Analize mahom predviđaju pozitivan razvoj i rast svjetskog organskog tržišta te ističu kako na globalnoj razini kontinuirano raste potražnja za organskim proizvodima – bilo da se radilo o kozmetici, odjevnim predmetima ili prehrambenim proizvodima.

Zanimljivi su trendovi i na strani promjena u ponašanju potrošača, a koje je zabilježilo DataMonitorovo istraživanje u 2011. godini. Oni također potvrđuju da su potrošačima prilikom donošenja odluka o kupnji, među ostalim, sve važnije kategorije zdravlja, sigurnosti, ekologije i održivosti okoliša, individualnosti te jednostavnost korištenja.

Spomenute trendove prati i ukupan rast tržišta organske hrane – na svjetskoj i Europskoj razini, ali i u Hrvatskoj. Unatoč recesiji tržišta mahom bilježe dinamičan i kontinuiran rast.

Organska Hrvatska
Hrvatska je znatno napredovala prema pitanju proizvodnje i korištenja organskih proizvoda. Neki od najvećih skokova u vrijednosti tog tržišta zabilježili su se 2005. i 2006. te 2009. i 2010. godine, kada je zabilježen porast od čak 70 posto.

Zanimljivo je da se danas organski proizvodi mogu nabaviti u većini supermarketa te da Hrvatska danas ima više od 23 tisuće hektara pod eko proizvodnjom, što je sedam puta više u odnosu na razdoblje prije pet godina (kada je imala svega tri tisuće hektara).

No ipak, valja napomenuti kako se i dalje radi o svega 2,3 posto ukupnog obradivog zemljišta zasađenog kulturama koje se uzgajaju prema visokim ekološkim standardima.

Drugim riječima, postoji još mnogo neiskorištenog potencijala na tom području. U tome se valja ugledati na visoke stope rasta organskih tržišta u Poljskoj, Češkoj i Rumunjskoj, a koje predstavljaju dobar primjer organski osviještenih zemalja, navodi se u izvješću.

Poljska polja
U Poljskoj je 2011. godine bilo registrirano oko 24 tisuće organskih poljoprivrednika, odnosno 16 posto više nego godinu prije. Istodobno se površina obradive zemlje obrađene u skladu s organskim pravilima povećala na oko 600 tisuća hektara, odnosno tri posto ukupnih obradivih površina u zemlji. Broj tvrtki koje proizvode i prodaju organske proizvode u istom je razdoblju porastao za 10 posto te ih sada ima 325.

Takav je porast, među ostalim, izazvan interesom potrošača te sukladnom, sve većom dostupnosti ovih proizvoda kroz velike trgovačke lance i prehrambene tvrtke. I kod nas se bilježe slični pomaci te tako sve više trgovina u svoj asortiman uključuje organske proizvode.
Primjerice, Konzum već neko vrijeme prodaje domaće ekološki uzgojeno voće i povrće pod tržišnom markom EKOZONA, a koja je ujedno i prva hrvatska certificirana ekološka robna marka.

Iako za to ne postoje konkretne direktive, EU očekuje da će Hrvatska ulaskom u zajednicu postupno povećavati eko površine. Time bi vremenom postigla razinu sličnu većini ostalih europskih zemlja u kojima na eko proizvodnju otpada između sedam i osam posto ukupnih obradivih površina. Razloga za optimizam svakako ima, s obzirom na to da se u nadolazećim godinama očekuje daljnji nastavak rasta i razvoj ovog vrlo dinamičnog tržišta.

EKOZONA je prvi domaći certificirani brand ekoloških proizvoda, kojem je cilj da pomažući u plasmanu domaćih ekoloških proizvoda pomaže hrvatskim eko-poljoprivrednicima i tako osigura u svojem asortimanu čim više domaćih proizvoda.

Svi proizvodi u sklopu EKOZONE uzgajaju se bez pesticida i aditiva te zadovoljavaju stroge kriterije ekološkog uzgoja, u sklopu kojeg se nailazi ukupno 113 različitih proizvoda u 14 različitih kategorija.

EKOZONA je brend koji je od 2009. dostupan građanima putem Konzumovih polica te u sklopu svog asortimana nudi izbor najboljih domaćih i stranih ekoloških prehrambenih proizvoda.

Povezani članci
11.03.15 Financije i gospodarstvo
Dovršen poslovni kompleks Belja vrijedan 220 milijuna kuna
05.11.14 Seminari, konferencije
Velika prilika Hrvatske na tržištu ekoproizvoda vrijednom 23 milijarde eura
21.10.14 Vijesti
Ekozona vam čestita dane kruha
19.08.14 Zdravlje
EKOZONA ljetna kuhinja bez kuhanja
11.03.14 Zdravlje
EKOZONA super bobice: Mali plodovi, veliki izvor antioksidansa
14.01.14 Prehrambeni proizvodi
EKOZONA lanene sjemenke: Povratak prirodnoj ravnoteži organizma
17.12.13 Promocije
EKOZONA predstavila višestruku primjenu kokosovog ulja u svakodnevnom životu
21.10.13 Promocije
Pirovo brašno vrijedan izvor vitamina, minerala proteina i celuloznih vlakana
17.09.13 Promocije
U Konzumu predstavljena tri nova okusa EKOZONA biljnih napitaka
16.04.13 Zdravlje
EKOZONA orašidi i suho voće: hranjivim grickalicama iz ekološkog uzgoja u borbi protiv proljetnog umora
10.04.13 Tvrtke i tržišta
METTLER TOLEDO Fresh Gate olakšava izmjenu podataka u supermarketima organskih proizvoda dennree
04.04.13 Ekologija
EKOZONA Trend Report: Organski uzgojena hrana - velika hrvatska prilika
03.04.13 Zdravlje
Poticanje domaće proizvodnje i konzumacije zdravih namirnica
07.03.13 Zdravlje
Uoči Međunarodnog dana žena EKOZONA podsjeća na važnost uravnotežene prehrane bogate fitoestrogenima
01.03.13 Vijesti
U HGK održan forum „Trendovi u primjeni organske hrane, dodataka prehrani i prirodne kozmetike u Hrvatskoj“
28.02.13 Prehrambeni proizvodi
EKOZONA super prehrambene namirnice osvajaju hrvatsko tržište
06.02.13 Ekologija
EKOZONA predstavila nove proizvode iz linije organske zimnice kiseljene ekološkim octom
18.01.13 Ekologija
EKOZONA: Nova linija domaćih ekoloških pekmeza
28.12.12 Prehrambeni proizvodi
PDV na kruh i mlijeko od 5 posto - moguć i rast cijena za taj iznos
26.09.12 Trgovina na malo
Biovega predstavila ekološki beskvasni kruh Piraž
18.06.12 Prehrambeni proizvodi
Kriza smanjila potrošnju organskih proizvoda
10.04.12 Sajmovi i izložbe
Na Dolcu 'kutak ljekovitog bilja i hrane'
29.03.12 Vijesti iz svijeta
Eko vina popularnija no ikad
07.02.12 Sajmovi i izložbe
Na izložbi "Histria 2012." u Puli 200 izlagača
21.10.11 Sajmovi i izložbe
Eko Etno Hrvatska Europa Tour od 26. do 30. listopada
07.03.11 Prehrambeni proizvodi
Predstavljen projekt organske proizvodnje hrane Organica.net
29.10.10 Prehrambeni proizvodi
Hrvatski ekološki proizvodi za Europu
24.09.10 Prehrambeni proizvodi
Zakon o ekološkoj proizvodnji do kraja godine
23.11.09 Prehrambeni proizvodi
Građani u krizi sve manje kupuju zdravu hranu
24.08.09 Prehrambeni proizvodi
Njemačka: Potrošnja organskih proizvoda manja za 4%
18.02.09 Sajmovi i izložbe
Pankretić: Ekološka proizvodnja je šansa za Hrvatsku
04.08.08 Prehrambeni proizvodi
Jeftina hrana stvar je prošlosti
09.06.08 Prehrambeni proizvodi
GfK: Organsku hranu koristi tek 10% Hrvata
19.02.08 Prehrambeni proizvodi
Potražnja za proizvodima iz organskog uzgoja u Njemačkoj nadmašuje proizvodnju
09.10.07 Prehrambeni proizvodi
Austrijski izvoz prehrambenih namirnica raste 12 posto godišnje od pristupa EU
05.09.07 Prehrambeni proizvodi
Snažan rast njemačkog tržišta "bio" hrane
01.06.06 Franchising
Životna filozofija kao biznis
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa