Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Franchising
26.10.2010. Franšizno poslovanje u Hrvatskoj još neiskorišten potencijal
Franšizni sektor u svijetu unatoč recesiji još uvijek generira više od 50 posto svjetske maloprodaje, dok je Hrvatska na dnu ljestvice franšiznih brendova, a u tom sektoru zaposleno je samo 16.500 osoba

Na sastanku Svjetskog franšiznog vijeća-World Francihse Council u Južnoj Koreji, gdje su među 35 delegacija iz svijeta bili i predstavnici Hrvatske udruge za franšizno poslovanje-FIP, istaknuto je da franšizni sektor u svijetu unatoč recesiji još uvijek generira više od 50 posto svjetske maloprodaje te i dalje znatno pridonosi zapošljavanju, doznaje se iz te hrvatske udruge FIP.

Hrvatski su predstavnici na tom prošlotjednom sastanku u Seoulu uz predstavljanje situacije s franšiznim poslovanjem u Hrvatskoj razmijenili i iskustva sa kolegama iz svijeta koji su istaknuli potrebu daljeg razvoja takve vrste poslovanja, posebno u krizno vrijeme, jer može pridonijeti zapošljavanju, ali i konkurentnosti.

Izneseni su i podaci po kojima su vodstvo u broju franšiznih brendova u svijetu preuzele Kina i Južna Koreja s 4.000 odnosno 2.500 brendova, pretekavši time SAD koje imaju 2.200 tih brendova.

Najviše radnih mjesta pak u Europi, oko 453 tisuća, u franšiznom je poslovanju otvoreno u Velikoj Britaniji, koju slijedi Njemačka s 452 tisuće zaposlenih u tom sektoru, Poljska s njih oko 350 tisuća te Turska s 252 tisuće.

U Hrvatskoj je, prema neslužbenim podacima hrvatske udruge FIP, zaposleno samo 16.500 osoba, što, kako napominje Liljana Kukec iz te udruge, jest važna brojka, ako se zna da je Hrvatska na ljestvici 40 zemalja svijeta sa 170 franšiznih brendova u zemlji na 36. mjestu (ispred Češke, Kolumbije, Slovenije i Hong Konga).

Ipak, s rastom broja franšiza od 13 posto u zadnje dvije godine Hrvatska je na osmom mjestu u Europi.

Među problemima tog sektora u Hrvatskoj Kukec ističe mali broj domaćih franšiznih brendova, svega 19 posto od ukupno prisutnih u zemlji, što objašnjava nedostatkom potpora i olakšica za taj sektor kao i posebnih programa popularizacije što postoji gotovo u svim zemljama razvijenijeg franšiznog poslovanja.

Napominje i da se Hrvatska među brojnim zemljama u svijetu ističe i time što franšizno poslovanje nije naišlo na kontinuiranu konstruktivnu podršku institucija, banaka i razvojnih agencija, a koje bi mu, kako smatraju, trebalo pripasti s obzirom na mogućnosti za nacionalno gospodarstvo.

Stoga iz Udruge poručuju da će bez jače potpore institucija i banaka potencijal tog načina poslovanja u Hrvatskoj ostati neiskorišten. (H)

Povezani članci
12.11.14 Franchising
Franšizni forum na Rexpo-u: Uskoro udruženje franšiza pri HGK
19.06.13 Vijesti
Daljnji razvoj McDonald'sa u Hrvatskoj unatoč recesiji
05.04.13 Franchising
Ove franšize zainteresirane su za ulazak na hrvatsko tržište
21.06.12 Franchising
U McDonald's u Hrvatskoj u zadnje dvije godine uloženo 90 milijuna kuna
06.06.12 Franchising
U Hrvatskoj je tijekom tri godine preuzeto 170 franšiznih marki
09.12.11 Franchising
Franšize u svijetu generiraju 850 milijardi dolara prihoda
30.09.11 Franchising
U Sisku najmoderniji McDonald's restoran u Hrvatskoj
11.04.11 Tvrtke i tržišta
Zatvara se domaći lanac brze hrane Daily Fresh
12.11.09 Franchising
Potencijal za franšize u hotelijerstvu i uslugama
09.11.09 Franchising
Zagreb: U četvrtak 5. međunarodni franšizni forum – FIP 2009
25.11.08 Seminari, konferencije
Bremer: I bankarski sektor treba inovacije u ponudi
24.09.08 Franchising
U Zagrebu sastanak europskih franšiznih udruga
14.04.08 Franchising
Franšizni centar BiH otvara se 1. lipnja
09.11.07 Franchising
Iako raste franšizno poslovanje u Hrvatskoj još nedovoljno poznato
06.11.07 Franchising
Najavljen međunarodni franšizni forum FIP 2007
01.06.06 Franchising
Životna filozofija kao biznis
02.05.06 Franchising
Centar za franšizu Osijek pomaže svim zainteresiranim za franšize
05.04.06 Franchising
Što je franšiza?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa