Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
25.11.2008. Bremer: I bankarski sektor treba inovacije u ponudi
Hendrik Bremer
Hendrik Bremer
Novi oblici internet bankarstva, 'supermarket bankarstvo', franšize i nezavisni financijski posrednici usluge su banaka koje već imaju dobru prođu u pojedinim zemljama srednje i istočne Europe

Bankarsko tržište zemalja srednje i istočne Europe, koje je u proteklih pet godina bilježilo značajne stope rasta, u narednom periodu očekuje proces konsolidacije. U tom će dijelu najbolje proći oni tržišni igrači koji imaju već etablirane tržišne pozicije u smislu broja otvorenih poslovnica te broja klijenata.

Međutim, prema rezultatima studije „Retail bankarstvo na europskom tržištu – tajna uspjeha“, koju je danas u Zagrebu predstavio Hendrik Bremer, partner konzultantske kuće Roland Berger za financijsku industriju u srednjoj i istočnoj Europi (CEE regija), daljnje pozicioniranje i uspjeh banaka na tržištima regije u velikoj će mjeri ovisiti o primjeni inovativnih tehnika poslovanja.

„Alternativni modeli poslovanja s građanima ono su što odvaja banke iz CEE regije spram banaka u zapadnoj Europi. Ti su modeli u proteklom razdoblju polučili iznenađujuće dobre rezultate“, istaknuo je Bremer.

Riječ je o novim oblicima internetskog bankarstva, različitim modelima franšiza, tzv. 'supermarket bankarstvu' te uslugama nezavisnih financijskih posrednika koji na jednom mjestu nude proizvode i do 30-ak banaka.

Pod 'supermarket bankarstvom' podrazumijevaju se mali kiosci površine do 12 kvadrata smješteni na najfrekventnijim mjestima s obično dva zaposlena te bankomatom s depozit funkcijom.

Franšizno poslovanje, pak, u financijskom sektoru je tek u fazi razvoja, iako pojedine zemlje, poput Poljske i Rumunjske, u tom dijelu bilježe značajne poraste.

„Ono što je zajedničko tim novim oblicima bankovnog poslovanja jest krajnja prilagodba klijentima i njihovim specifičnim potrebama“, pojasnio je Bremer dodajući kako je ključ uspjeha u prilagođavanju svakom klijentu, a ne više u ponudi univarzalnih bankarskih usluga.

Banke bi, pored toga, trebale prilagoditi radno vrijeme poslovnica posebnostima svake lokacije, primjerice rezidencijalnih četvrti ili poslovne zone.

Važno je i prepoznati u kojim je danima ili specifičnim razdobljima u godini promet najveći i ovisno o tome osigurati dodatan broj kvalificiranih zaposlenika kako bi se rasteretile podružnice.

Nadalje, fleksibilne plaće i dodatna motivacija zaposlenika podjelom bonusa također su jedan od oblika uspješnog poslovanja banaka, zaključio je Bremer.

Povezani članci
12.11.14 Franchising
Franšizni forum na Rexpo-u: Uskoro udruženje franšiza pri HGK
06.11.13 Osiguranja
Hrvatski osiguravatelji u krizi otporniji od regionalnih
04.10.12 Financije i gospodarstvo
Roland Berger: Hrvatski menadžeri vrhunac krize očekuju krajem godine
06.06.12 Franchising
U Hrvatskoj je tijekom tri godine preuzeto 170 franšiznih marki
30.04.12 Vijesti iz svijeta
Roland Berger najavio europsku rejting agenciju
08.03.12 Alternativne (privatne)
Roland Berger osnovao poslovnu školu za zaposlenike i klijente
09.12.11 Franchising
Franšize u svijetu generiraju 850 milijardi dolara prihoda
05.10.11 Financije i gospodarstvo
Roland Berger: Nema izlaska iz krize prije 2013.
31.05.11 Financije i gospodarstvo
Banke u regiji: Bez efikasne naplate potraživanja nema profitabilnosti
02.03.11 Financije i gospodarstvo
Roland Berger: RH može postati središte podregije jugoistočne Europe
26.10.10 Franchising
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj još neiskorišten potencijal
12.11.09 Franchising
Potencijal za franšize u hotelijerstvu i uslugama
09.11.09 Franchising
Zagreb: U četvrtak 5. međunarodni franšizni forum – FIP 2009
29.08.09 Financije i gospodarstvo
Intesa SanPaolo: neto dobit premašila očekivanja
30.01.09 Financije i gospodarstvo
Roland Berger: Broj spajanja i akvizicija srezan lani 46 posto
01.07.08 Financije i gospodarstvo
Hrvatske kompanije prekasno odgovaraju na poslovnu krizu
22.02.08 Tvrtke i tržišta
Portugalska Galp Energia najkonkurentnija europska kompanija
24.11.06 Seminari, konferencije
Internacionalizacija poslovanja - ključ hrvatskog uspjeha
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa