Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Franchising
12.11.2014. Franšizni forum na Rexpo-u: Uskoro udruženje franšiza pri HGK
Pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) uskoro bi se trebalo osnovati udruženje franšiza, čime bi se pojačalo djelovanje Hrvatske udruge za franšizno poslovanje (HUFP) koja se od osnivanja 2002. zalaže za širenje tog još uvijek nedovoljno iskorištenog modela poduzetništva u Hrvatskoj, a koji može pomoći izvozu, zapošljavanju i razvoju malog poduzetništva.

Najavili su to u srijedu na 8. međunarodnom franšiznom forumu u sklopu sajma Rexpo Adriatic predsjednica HUFP-a i potpredsjednica Europske franšizne federacije (EFF) Liljana Kukec i predstavnik HGK-ovog Sektora za trgovinu Hrvoje Paver. Oni su istaknuli i potrebu što skorije uspostave registra i inkubatora franšiza u Hrvatskoj, kako bi se taj model više približio svima onima koji žele početi ili dodatno razviti posao.

Paver je naglasio važnost franšiziranja i za opstanak tvrtki u prvih pet godina jer to podrazumijeva da iza njih stoji već dokazani brend.

Po podacima koje je iznio, u Europi je najviše franšiza ili 555 u Poljskoj, zatim u Rusiji više od 450, Mađarskoj oko 350, a u svim je tim zemljama udjel domaćih franšiza blizu ili i malo iznad 50 posto.

Iznoseći neslužbene podatke HUFP-a, jer drugih nema, Kukec je kazala da je u Hrvatskoj trenutno aktivno oko 180 različitih franšiza, koje na oko tisuću prodajnih mjesta zapošljavaju oko 16,5 tisuća ljudi. To nije malo, kaže Kukec koja je problemom označila što je u ukupnom broju franšiza tek oko 12 posto domaćih, hrvatskih, što je u odnosu na neke druge europske zemlje izuzetno nizak postotak.

Kao primjere trenutno nekih od najuspješnijih domaćih franšiza izdvaja Aqua-u (lanac dućana s plavo-bijelim sitnicama, odjećom i drugim), Surf'n'Fries (fast food lanac s krumpirićima pečenim vrućim zrakom bez ulja) te magazin Putovanje za dvoje, koji su svi već svoj know-how, nakon uspjeha u Hrvatskoj, plasirali i u inozemstvo, primjerice Surf'n'Fries u Tursku, Rumunjsku i odnedavno i u Vijetnam, magazin Putovanja za dvoje u nizu europskih zemalja, itd.

Domaćih franšiza bi s obzirom na, kako kaže Kukec, hrvatsku pamet i inovativnost, moglo biti i više kada bi se taj model poduzetništva više promovirao i podupirao od strane državnih institucija. No te institucije to još ne prepoznaju dovoljno, rekla je Kukec dodajući kako je sadašnje Ministarstvo poduzetništva i obrta samo u prvoj godini u sklopu programa Poduzetnički impuls bilo odredilo milijun kuna baš za franšize, ali već iduće godine toga više nije bilo. Već s tih milijun kuna 12 je tvrtki tada uspjelo pokrenuti posao, a bilo bi dobro kada bi se takva vrsta potpore nastavila, smatra Kukec.

Vlasnica tvrtke Studio Damjana iz Zagreba Damjana Domanovec na primjeru franšize magazina Putovanja za dvoje istaknula je važnost takvog poslovanja za izvoz jer su skoro sve uspješnije domaće franšize već negdje vani.
Objasnila je kako su u franšizama već sedam godina, kako su s magazinom Putovanja za dvoje krenuli praktički od nule, ali su već nakon par godina dobili upit za prodaju. Tako danas u Zagrebu na hrvatskom izdanju tog tromjesečnog magazina zapošljavaju sedmoro ljudi koji kreiraju i gotovo 90 posto sadržaja stranih izdanja u Francuskoj, Italiji, Sloveniji, Srbiji, BiH, u pregovorima su i za englesko govorno područje, vjerojatno Velika Britanija, te za Kinu. (H)

Povezani članci
27.03.15 Seminari, konferencije
Uskoro Sajam franšiza, financijskih i konzultantskih usluga
19.06.13 Vijesti
Daljnji razvoj McDonald'sa u Hrvatskoj unatoč recesiji
19.04.13 Sajmovi i izložbe
REXPO Adriatic 2013 budi optimizam, zaključak je posjeta ministra Branka Grčića sajmu
18.04.13 Sajmovi i izložbe
Završio REXPO Adriatic 2013 – regionalni razvoj investicijskih projekata i komercijalnih nekretnina ključ je opstanka Jadranske regije
17.04.13 Sajmovi i izložbe
Sajam Rexpo Adriatic 2013 o potencijalu za investicije u regiji
11.04.13 Turizam
Novi trendovi u razvoju hotelskih investicija – kako ostvariti isplativost?
05.04.13 Franchising
Ove franšize zainteresirane su za ulazak na hrvatsko tržište
05.03.13 Sajmovi i izložbe
REXPO ADRIATIC 2013 – međunarodni sajam investicija i komercijalnih nekretnina
21.06.12 Franchising
U McDonald's u Hrvatskoj u zadnje dvije godine uloženo 90 milijuna kuna
06.06.12 Franchising
U Hrvatskoj je tijekom tri godine preuzeto 170 franšiznih marki
19.04.12 Sajmovi i izložbe
Rexpo: Jadranska regija atraktivna ulagačka destinacija
18.04.12 Sajmovi i izložbe
Savjet za zelenu gradnju u Hrvatskoj i partneri na sajmu REXPO
12.04.12 Izravna strana ulaganja
Projekt Zračne luke Zagreb predstavit će se na sajmu REXPO
09.12.11 Franchising
Franšize u svijetu generiraju 850 milijardi dolara prihoda
30.09.11 Franchising
U Sisku najmoderniji McDonald's restoran u Hrvatskoj
11.04.11 Tvrtke i tržišta
Zatvara se domaći lanac brze hrane Daily Fresh
26.10.10 Franchising
Franšizno poslovanje u Hrvatskoj još neiskorišten potencijal
12.11.09 Franchising
Potencijal za franšize u hotelijerstvu i uslugama
09.11.09 Franchising
Zagreb: U četvrtak 5. međunarodni franšizni forum – FIP 2009
25.11.08 Seminari, konferencije
Bremer: I bankarski sektor treba inovacije u ponudi
24.09.08 Franchising
U Zagrebu sastanak europskih franšiznih udruga
14.04.08 Franchising
Franšizni centar BiH otvara se 1. lipnja
09.11.07 Franchising
Iako raste franšizno poslovanje u Hrvatskoj još nedovoljno poznato
06.11.07 Franchising
Najavljen međunarodni franšizni forum FIP 2007
01.06.06 Franchising
Životna filozofija kao biznis
02.05.06 Franchising
Centar za franšizu Osijek pomaže svim zainteresiranim za franšize
05.04.06 Franchising
Što je franšiza?
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa