07.01.2008.
Hrvatska: U 2007. rast prodaje automobila za pet posto
Vodeći je i dalje Opel, slijede Renault, VW, Peugeot i Škoda
ZAGREB - U Hrvatskoj je tijekom prošle godine prodano 82.664 novih putničkih automobila, što je za 4,9 posto više nego 2006. godine, objavila je specijalizirana agencija Promocija Plus.
Usporedbe radi, 2006. u Hrvatskoj je prodano 78.775 automobila, a 2005. godine 70.541.
Zabilježen je i rast prodaje lakih dostavnih vozila i to po stopi od 13 posto te značajan pad prodaje rabljenih osobnih vozila uvezenih iz inozemstva, za 30 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Hrvatsko je tržište, kažu analitičari, uglavnom tržište malih vozila i vozila niže srednje klase. Ta dva segmenta čine tri četvrtine ukupne prodaje. U cjenovnim segmentima dominiraju vozila u razredu između 12 i 17 tisuća eura.
Rastu prodaje novih automobila, napominju analitičari, posebno je pridonijelo povećanje kupovine na leasing od 10 posto u odnosu na prethodnu godinu ili gotovo 15 posto u odnosu na 2005.
Uz leasing, na rast prodaje novih vozila u prošloj godini su utjecale i komercijalne akcije s brojnim popustima, primjerice i do 30 tisuća kuna u srednjoj klasi te pokloni koji imaju značajnu financijsku težinu, kao što su police osiguranja i besplatno gorivo.
Zanimljiv je i 10 postotni rast prodaje automobila rent-a-car kućama u odnosu na prethodnu godinu. Tako su, prema podacima Promocije Plusa prikupljenim od uvoznika i rent-a-car tvrtki, preko 4.500 novih automobila u 2007. godini bila vozila rent-a-car društava.
Kao i prethodne godine, prva mjesta po prodaji zauzele su gotovo iste marke vozila.
Na vrhu je Opel s 12.112 vozila ili 14,6 posto tržišta. Slijede Renault s 8.705 vozila (10,5 posto) i Volkswagen s 8.196 komada (9,91 posto).
Listu prvih pet zatvaraju Peugeot (6.719 i 8,13 posto) i Škoda (5.159; 6,68 posto), a među prvih deset još su Citroen, Toyota, Ford, Hyundai i Fiat. Tih deset proizvođača drži gotovo tri četvrtine ukupnog tržišta.
Prema analizi tržišnih dobitnika, najveći skok u odnosu na prethodnu godinu zabilježili su Suzuki, Nissan i Honda.
Među modelima i prošle godine je najprodavanija Opel Astra s 8.123 vozila, a slijede Renault Clio s 4.510 vozila i Škoda Octavia s 3.134 vozila.
Grad Zagreb i Zagrebačka županija sudjeluju s 36 posto u ukupno registriranim novim vozilima. Slijede kupci iz Primorsko-goranske (9 posto), Splitsko-dalmatinske (8,9 posto), Istarske (6,2 posto) i Osječko-baranjske županije (5,6 posto). (H)
|
|
|
|