05.09.2007.
Uobičajeni sezonski pad prodaje automobila u kolovozu
Usprkos sezonskom padu prodaje, u kolovozu je prodano 10 posto više automobila nego u istom mjesecu 2006.
Tijekom kolovoza u Hrvatskoj je prodano 6.307 novih automobila, što je najslabiji mjesečni rezultat ove godine s izuzetkom veljače, pokazuje analiza agencije Promocija Plus utemeljena na podacima Ministarstva unutarnjih poslova o registracijama novih automobila.
Riječ je o uobičajenom sezonskom padu prodaje koji je zabilježen i prethodnih godina, a koji je posljedica smanjene potražnje zbog godišnjih odmora.
Usporedba s kolovozom prošle godine pokazuje pak da je u osmom mjesecu ove godine prodano 10 posto, ili 573 automobila više.
Rast prodaje od 5,67 posto ostvaren je i u prvih osam mjeseci u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem.
Od početka godine do kraja kolovoza u Hrvatskoj je prodano 58.106 novih automobila, 3.118 više nego u istom lanjskom razdoblju.
Budući da je do kraja godine ostalo još četiri mjeseca, za pretpostaviti je da će lanjski rezultat od 78.775 prodanih automobila biti dostignut. Naime, da bi se to ostvarilo, mjesečna prodaja u razdoblju rujan-prosinac trebala bi biti najmanje 5.167 primjeraka, a više od toga zabilježeno je i u najkraćem i najslabijem ovogodišnjem mjesecu po prodaji - veljači, kad je prodano 5.806 automobila.
Kolovoz nije donio značajnijih novosti u strukturi prodaje automobila po markama.
I dalje je vodeći Opel s 873 prodana automobila i tržišnim udjelom od 13,8 posto. Opel uvjerljivo vodi i u poretku proizvođača za prvih osam mjeseci u kojima je na hrvatskom tržištu prodao 9.147 automobila i ostvario tržišni udjel od 15,7 posto.
Na drugom mjestu u kolovozu s prodanih 676 automobila i tržišnim udjelom od 10,72 posto je Renault, a taj proizvođač drugi je i po prodaji u prvih osam mjeseci sa 6.341 prodanim automobilom i tržišnim udjelom od 10,91 posto.
Volkswagen, Peugeot, Škoda, Toyota, Citroen, Ford, Fiat i Hyundai zatvaraju listu deset najpopularnijih marki na hrvatskom tržištu.
Među modelima, primat i dalje pripada Opel Astri koje je u kolovozu prodano 602, a u prvih osam mjeseci 6.214. Slijede Renault Clio, Peugeot 207, Škoda Octavia, Renault Megane itd.
Od svih prodanih automobila u prvih osam mjeseci, 60 posto je s benzinskim motorom, a 40 posto s dizelskim. (H)
|
|
|
|